تئاتر یک هنر اندیشه‌ساز با نگاهی عمیق به مسائل مختلف است / حمایت از هنرمندان استان افزایش می یابد

امسال حمایت ها بصورت دو برابری نسبت به سال های گذشته از هنرمندان تئاتر صورت گرفته است.

امین درخشان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ، تئاتر را به عنوان یک برنامه شاخص و قابل در نظر دارد، افزود: از آنجا که تئاتر در مسائل جامعه می‌تواند نقش‌آفرین باشد، از اهمیت خاصی در بین هنرهای مختلف برخوردار است و باید این هنر را بیش از گذشته در خدمت مردم و مخاطب قرار دهیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بیان کرد: بدون شک آثاری که به جشنواره ملی و منطقه‌ای راه پیدا کنند، حمایت بیشتری خواهند شد و حتی به صندوق اعتباری هنر معرفی خواهند شد.

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف



منبع

گفتنی است ؛ سی و چهارمین جشنواره تئاتر استان کهگیلویه و بویراحمد با رقابت ۷ گروه نمایشی در مرحله نهایی ۱۱ آذر ماه آغاز  و ۱۳ آذرماه ۱۴۰۱ با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد.

وی از افزایش حمایت‌ها از هنرمندان خبر داد و گفت: امسال نیز در همه بخش‌ها تلاش کرده‌ایم حمایتی دوبرابری داشته باشیم اما هنوز اعتقاد دارم که این حمایت‌ها کافی نیست.

در مراسم اختتامیه سی‌وچهارمین جشنواره تئاتر استان کهگیلویه و بویراحمد، از گروه‌های برتر تئاتر تجلیل شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ادامه داد: تئاتر یک هنر اندیشه‌ساز است و این هنر، نگاهی عمیقی به مسائل مختلف دارد و زمانی می‌تواند اثرگذار باشد که ارزش‌های یک جامعه را به نمایش بگذارد.

انتهای پیام/

بخوانید:  کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور احیا می شوند






آیا این خبر مفید بود؟

وی خاطرنشان کرد: کارهای تولیدی جشنواره از تنوع مطلوبی برخوردار بودند و در این آثار مسائل اجتماعی، آئینی، ارزشی و دفاع مقدس به نمایش گذاشته شد و هنرمندان توانستند به همه ابعاد توجه کنند. هنوز در عرصه تئاتر، سیاست‌گذاریِ مطلوبی وجود نداشته است و این هنر مردمی نشده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد ؛ درخشان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد در آیین اختتامیه سی‌وچهارمین جشنواره تئاتر استان ضمن تشکر از همه هنرمندان و مسئولین که در این جشنواره فعالیت و همکاری داشتند، گفت: دو گروه هیئت داوری در این جشنواره حضور داشتند که در مرحله نخست یک گروه از داوران بازبینی را انجام و در مرحله دوم، هیئت داوران جشنواره کار داوری را در مرحله نهایی انجام دادند.

امین درخشان تصریح کرد: متأسفانه سالن‌های تئاتر استان کهگیلویه و بویراحمد محدود به سالن‌های ۱۰۰ نفری هستند، این در حالی است که تئاتر این استان نیاز به فضای بیشتری دارد.