تشریح برنامه‌های گرامیداشت هفته دفاع مقدس درالبرز

به گزارش خبرگزاری برنا از استان البرز، سرهنگ پاسدار  احسان خورشیدی در نشستی خبری که به مناسبت هفته دفاع مقدس برگزار شد، اظهار کرد: امام خمینی (ره) با دست خالی و با پشتوانه معنوی بسیار قوی و با تکیه بر خداوند و تقویت بعد معنوی واژه مقاومت را در انقلاب اسلامی ایران و دنیا دیکته کرد.

معاون هماهنگ کننده سپاه استان البرز خاطرنشان کرد در روز چهارشنبه  سپاه استان البرز ۲۰ هزار بسته معیشتی را در بین خانواده های نیازمند و کم برخوردار توزیع خواهد کرد و همچنین ۳۰ گروه جهادی و پزشکی به مناطق محروم اعزام می شوند.

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف



منبع

معاون هماهنگ کننده سپاه استان البرز با اشاره به اینکه قدرت در غرب برگرفته از جایگاه مادی، شغلی، علمی و یا جایگاه اجتماعی است و هرکسی منصبی یا پولی دارد به واسطه آن قدرت دارد، افزود: ولی امام (ره) از آغاز ورود به ایران تمام واژه قدرت را با یک تعریف بسیار بزرگتر به ایران دیکته کرد که این قدرت تعینّی بود نه تعیینی که خداوند به انسان می دهد و از ترس از خدا و تکیه بر خدا به دست می آید.

معاون هماهنگ کننده سپاه استان البرز در بخش دیگری از سخنانش به اعلام برنامه های هفته دفاع مقدس در استان البرز پرداخت و گفت: در سال جاری سپاه البرز ۳۰ عنوان برنامه برای هفته دفاع مقدس پیش بینی کرده که از صبح چهارشنبه و در آستانه هفته دفاع مقدس با برگزاری آیین تجلیل از سه هزار پیشکسوت دفاع مقدس البرزی آغاز شد.

بخوانید:  جام قهرمانی اصفهانی ها روی سبد بسکتبال

وی در ادامه افزود: از سال ۱۳۵۷ واژه مقاومت در دنیا به نمایندگی در جمهوری اسلامی ایران شکل می گیرد و در دفاع مقدس تلالو آن دیده می شود و امروز واژه مقاومت به جریان مقاومت تبدیل شده است.

وی بیان کرد: مردم ایران ۴۲ سال است که مقاومت می کنند و واژه مقاومت حتی یک روز از زندگی مردم ایران دور نبوده است، در این سال ها تحریم بوده ایم و وارد مواجهه با امپریالیسم و جبهه استکبار و نفوذی ها شده ایم.

خورشیدی اعزام راویان دفاع مقدس به مساجد، مدارس و پارک ها و تجلیل از ۴۲ دانش آموز نخبه را از دیگر برنامه های روز شنبه دانست و افزود: در روز یکشنبه نیز همزمان با روز وفات حضرت رسول اکرم (ص) ۴۲۰ موکب و ایستگاه صلواتی در محلات استان البرز شکل می گیرد، ضمن اینکه ۴۲۰ یادوراه شهدا و مراسم آبروی محلات و تجلیل از خانواده شهدا برگزار می شود.

وی در ادامه گفت: نخستین روز از هفته دفاع مقدس  روز پنجشنبه با برگزاری رژه مشترک نیروهای مسلح آغاز شده و این رژه با حضور یگان های نمونه سپاه، ارتش و فراجا در منطقه حصارک کرج از ساعت هشت صبح با میزبانی ارتش جمهوری اسلامی برگزار می شود.

وی اضافه کرد: در روز شنبه دوم مهرماه نیز زنگ مقاومت در تمام مدارس استان البرز نواخته می شود ضمن اینکه یک هزار و ۲۰۰ بسته لوازم التحریر نیز بین دانش آموزان کم برخوردار توسط سپاه البرز توزیع می شود.

 





خورشیدی گفت: گلباران و عطرافشانی مزار شهدا و گردهمایی خادمان شهدا با عنوان قرار بی قرارها را از دیگر برنامه سرکشی و تجلیل از ۴۲۰ خانواده شهید از دیگر این برنامه ها به شمار می رود.

بخوانید:  اسب‌های سواره‌نظام انگلیس رم کردند!

خورشیدی راه اندازی دسته های عزاداری و تجلیل از شهدا و جانبازان مدافع حرم را از دیگر این برنامه ها عنوان کرد و اظهارداشت: همچنین در روز یکشنبه که مصادف با روز ۲۸ صفر می باشد ۴۲ هزار پرس غذا طبخ و بین خانواده های کم برخوردار توزیع می شود.

این مسئول در ادامه افزود: در روز دوشنبه هفته آینده برگزاری جشنواره و تجلیل از سربازان نمونه و تجلیل از ۴۲ ایثارگر که در بخش پشتیبانی در ایام دفاع مقدس حضور داشتند را خواهیم داشت.

وی در پایان گفت: در روز پنجشنبه هفته آینده نیز گردهمایی ایثارگران و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس با عنوان «یاد یاران» با حضور ۲ هزار نفر در کانون شهید سبحانی سپاه کرج برگزار خواهد شد.

معاون هماهنگ کننده سپاه استان البرز برگزاری همایش پیاده روی خانوادگی در تمام شهرستان های البرز را از جمله برنامه های دومین روز از هفته دفاع مقدس در روز جمعه برشمرد و گفت: تجلیل از ۴۲ نفر از مدافعان سلامت و اعزام ۴۲ کاروان بسیجی برای بازدید از باغ موزه دفاع مقدس در تهران از دیگر این برنامه ها است ضمن اینکه در این روز بسیجیان و ایثارگران در نماز جمعه سراسر استان شرکت می کنند.

انتهای پیام

 


آیا این خبر مفید بود؟

خورشیدی با اعلام اینکه در روز سه شنبه هفته آینده برگزاری نشست های روشنگری و بصیرت افزایی را در قالب سخنرانی و تریبون های آزاد در حوزه ها و پایگاه های مقاومت خواهیم داشت، افزود: ضمن اینکه رزمایش ثامن در پایگاه های مقاومت برگزار می شود.

بخوانید:  بازدید معاون اول رییس جمهور از مرزهای اربعین خوزستان

 

وی با تاکید بر اینکه به زودی دفاع مقدس به آزادسازی قدس ختم می شود، گفت: انقلاب اسلامی هر روز مقاومتر و مستحکمتر خود را جلو می برد.