تندیس موسیقی و تئاتر حافظ در دستان چاوشی، چرمشیر و شجریان

این گزارش ادامه دارد…



منبع

تندیس بهترین خواننده ایرانی_تلفیقی به همایون شجریان اهدا شد. شجریان در پیامی صوتی از خانواده معلم تشکر کرد.

گلاب آدینه، محمدرضا رحمانیان، رضا بابک، سالار عقیلی، ایرج خواجه‌امیری، محمد چرمشیر، علیرضا طلیسچی، علی قمصری، بابک جهانبخش و… در این مراسم حضور داشتند.

تندیس حافظ افتخاری به محسن چاوشی به پاس خلق آثار درخشانش در سال گذشته و همچنین فعالیت موثر اجتماعی در زمینه آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد اهدا شد.

این مراسم با اجرای نجمه جودکی و تلاوت آیاتی از قرآن مجید آغاز شد. 

او ادامه داد: می‌خواهم از هنرمندان و  اهالی فرهنگ این سرزمین تشکر کنم. یکبار دیگر نشان دادیم که فرهنگ این سرزمین حذف‌شدنی نیست. خوشحالم کسانی هستند که به فرهنگ و هنر این سرزمین  اهمیت می‌دهند.

تندیس حافظ بهترین ترانه به حسین غیاثی اهدا شد.

پس از آن امید معلم دبیر جشن دومین مراسم تئاتر و موسیقی  علی معلم روی صحنه آمد و عنوان کرد:  به نام خالق حافظ شیرازی، در ابتدا به ستارگان تئاتر و موسیقی خوش‌آمد می‌گویم.

تندیس حافظ یک عمر فعالیت هنری به محمد چرمشیر اهدا شد.

حمیدرضا نعیمی پس از دریافت تندیس حافظ گفت: من تئاتر را فقط دوست ندارم، یگانه نمی‌دانم،  من تئاتر را نفس می‌کشم… از تئاتر بیش از آن که باید و شاید سپاسگزارم.

تندیس بهترین طراحی نور به کیومرث مرادی برای نمایش مانش رسید.

اولین جایزه این دوره از جشن حافظ با عنوان لوح زرین حافظ به حمیدرضا نعیمی اهدا شد‌.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و هنر برنا؛ دومین مراسم اهدای جوایز تئاتر  و موسیقی علی معلم(تندیس حافظ) ۱۹ اسفندماه ۱۴۰۲ در سالن همایش ضرغام برگزار شد.

بخوانید:  اسیر 20 محور پرترافیک تهران در مهر ماه نشوید

تندیس حافظ افتخاری به خبرنگار حوزه موسیقی به عنوان فعال رسانه‌ای بهمن بابازاده رسید.

احسان  حاجی‌پور دبیر بخش تئاتر نخستین سخنران مراسم بود. پویا افشاری،  دبیر  بخش موسیقی به عنوان دومین سخنران در ابتدای صحبت‌هایش از خانواده معلم تشکر کرد که برای دومین سال به عنوان دبیر بخش به فعالیت خود ادامه داده است.  احسان حاجی‌پور و پویا افشاری به عنوان دبیران بخش‌های تئاتر و موسیقی گزارشی از آثاری که برای این دوره از دبیرخانه ارسال شد،  ارائه دادند.

لوح زرین حافظ به سعید شهروز شهروز رسید. او پس از دریافت جایزه چند قطعه روی صحنه خواند.