جانمایی استقرار ۳۳ هزار و ۳۵۰ تخته چادر در بوستان‌های قم برای نیمه شعبان و ایام نوروز/اجرای ۸۵۰ مترمربع دیوار نگاره مهدویت


سرپرست سازمان زیباسازی شهرداری قم با بیان اینکه همچنین دیوار نگار مهدویت به مساحت 850 متر و دیوارنگاره‌های نوروزی به در سطح مناطق 8 گانه با مساحت 6 هزار مترمربع در حال انجام است، گفت: استقرار المان‌های نوروزی در شهر از 14 اسفند نصب و آذین‌بندی میادین ورودی انجام می‌شود، در نیمه اسفند 20 پروژه شاخص زیباسازی به بهره‌برداری می‌رسد.


جوادیان تعداد کل ظرفیت‌های نصب چادرهای مسافرتی در قم را 33 هزار و 350 تخته چادر دانست و اضافه کرد: سعی بر این بوده که انرژی و نیروها پراکنده نشود و متمرکز بماند تا با کمترین مشکل تعداد بیشتری از مسافران و زائران اسکان یابند.

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف



منبع


وی با تأکید بر اینکه این تعداد استقرار استاندارد است، اما با پیش‌بینی‌ها در افزایش تردد مسافران و زائران در این ایام، ظرفیت مشخص‌شده تا یک و نیم برابر افزایش می‌یابد، گفت: با هماهنگی انجام‌شده از یکم اسفند، از سوی سازمان‌های پارک‌ها و زیباسازی، سازمان آتش‌نشانی و مدیریت پیشگیری از تخلفات شهری و سازمان فرهنگی از این اماکن قبل از نیمه شعبان بازدید می‌شود و نواقص توسط این اکیپ‌ها اعلام می‌شود.


آیا این خبر مفید بود؟


به گفته وی، با توجه به ورود مسافر، بوستان حضرت مهدی(عج) با 250 تخته چادر، بوستان امام رضا(ع) با 200 تخته چادر و بوستان هاشمی با 250 تخته چادر به این ظرفیت اضافه می‌شود، همچنین یک سری از بوستان‌ها از غروب چهاردهم شعبان در جهت اسکان مدیریت می‌شود.

بخوانید:  نوسازی پله های برقی تا 7 ماه آینده/ 80 درصد از پله برقی های تهران روشن است

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم عنوان کرد: در این بلوار مشکلاتی در خصوص فضای سبز وجود داشت که با همت شهرداران مناطق 1 و 5 تا حد زیادی اقدامات خوبی انجام‌شده و کاشت به‌زودی انجام می‌شود.


مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم اضافه کرد: با هماهنگی اداره کل ورزش و جوانان، از یکم اسفند بازدید از اماکن مسقف در ورزشگاه‌های شهید حیدریان، شهید طاهریان و ظهور و خانه تکواندو هماهنگ شده تا اگر بارندگی و برودت هوا رخ داد، وارد مدار شوند.


وی در خصوص ضرورت اطلاع‌رسانی به مسافران و زائران افزود: تجربیات خوبی در سال‌های قبل در ورودی قم داشته‌ایم و 5 کانتر در آنجا مستقر شدند که مسافرین و زائرین را به اماکن تفریحی و مذهبی همراهی و هدایت می‌کردند و امسال نیز در 5 نقطه شهر بروشورهایی برای معرفی اماکن تفریحی، شهربازی‌ها، باغ پرندگان و سورتمه در اختیار مسافران قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، پیام جوادیان در جلسه ستاد تسهیلات زائران و خدمات سفر شهرداری قم ویژه نیمه شعبان و ایام نوروز اظهار داشت: یکی از کمیته‌های مهم ستاد، اسکان و زیباسازی در این ایام است، در مورد اسکان دو مکان را به‌صورت اولویت اول و دوم قرار داده‌ایم که بوستان فدک به‌عنوان اصلی‌ترین کمپینگ در ورودی عوارضی با ظرفیت 1200 تخته چادر یکی از این دو ظرفیت است.


مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم افزود: بوستان‌های نیایش و نیاز در رینگ مسجد مقدس جمکران با 450 تخته چادر و بوستان غدیر با امکان نصب 1000 تخته چادر، جز استراحت گاه‌ها و کمپینگ های اصلی شهر است.

بخوانید:  علل تمایل به زایمان غیرطبیعی


جوادیان اذعان کرد: به‌غیراز بوستان‌های محلی، همه بوستان‌ها در پروسه خدمت به زائران مسافران قرار می‌گیرد، همچنین ساماندهی سرویس بهداشتی و نمازخانه‌ها و نورپردازی بلوار پیامبر اعظم(ص) در دستور کار است.

انتهای پیام