جذب اعتبارات ملی با همکاری نمایندگان مجلس و همراهی رسانه ها

شفیعی به بودجه به عنوان یک تراز نامه اشاره کرد و گفت : برای اجرای پروژه های عمرانی بزرگ به اعتبارات هنگفتی نیازمند هستیم و برای تحقق این اعتبارات نیز نیازمند جذب اعتبارات ملی هستیم و جذب اعتبارات ملی نیز به همراهی نمایندگان مجلس و رسانه ها نیاز دارد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهررشت با اشاره به بودجه ادوار گذشته رشت و تحقق آن بیان کرد: بودجه ای که کمتر از ۶۰ درصد تحقق داشته باشد غیر واقع بینانه تدوین شده است و در برخی از ادوار گذشته رشت شاهد هستیم که بودجه شهرداری رشت ۵۰ درصدو گاهی کمتر محقق شد و این مباحث یقینا موجب آسیب ببه توسعه و عمران شهری می باشد.

وی با بیان اینکه دریافت وام های داخلی و خارجی نیز می تواند در اجرای پروژه های عمرانی تاثیر گذار باشد افزود: همچنین اجرای پروژه ها به صورت BOT نیز راهکار دیگری به منظور اجرای پروژه های عمرانی است .

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر رشت با اشاره به اینکه تا کنون ۴۶ لایحه سال جاری  در این کمیسیون بررسی شده است تصریح کرد: کمیسیون‌ بودجه تا کنون ۳۳ جلسه داشته است که البته بنده به عنوان رئیس کمیسیون بودجه شورا بالغ بر هفتاد جلسه با دستگاه ها و اشخاص مسلط به چنین مباحثی برگزار کرده ام .

وی به عدم تفریغ بودجه شورای رشت در ادوار گذشته اشاره کرد و گفت : تفریغ بودجه جزو وظایف همه شوراها است اما در رشت از سال ۹۴ تفریغ بودجه انجام نشده بود و در دوران فعالیت شورای ششم رشت تمامی این تفریغ بودجه ها انجام شد و اخیرا نیز تفریغ بودجه سال ۱۳۹۹ را به اتمام و تصویب رساندیم .اصولا انجام تفریغ بودجه مبنای برنامه ریزی  درست برای سال بعدش خواهدبود  و آشفتگی های،بودجه ای سنوات گذشته و عدم تحقق بودجه ،بخش اعظم آن  نبود تفریغ بودجه بوده است

بخوانید:  نامه بدون هماهنگی شورای رقابت، به سهامداران ۱۰۰ هزار میلیارد تومان خسارت زد

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ رئیس کمیسیون برناومه و بودجه شورای اسلامی شهر رشت در  نشست خبری اعضای شورا با اشاره به اینکه نشست با اصحاب رسانه برایم بسیار حائز اهمیت است اظهار کرد: برای بنده بسیار مهم است که موضوع بودجه رشت و نحوه تخصیص آن را با اصحاب رسانه در میان بذارم تا اطلاع رسانی کنند

وی با اشاره به بودجه سال ۱۴۰۲ شهرداری رشت بیان کرد: بودجه سال ۱۴۰۲ حدود ۸۵ درصد نسبت به سال ۱۴۰۱ افزایش داشته است و رویکرد بودجه پیش رو عمرانی است .


آیا این خبر مفید بود؟

انتهای پیام

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف



منبع

رئیس کمسیون بودجه  شورای شهر رشت با ابراز تاسف از وابستگی بودجه شهرداری رشت  به تخلفات ساختمانی افزود: البته در دوران فعالیت شورای ششم این وابستگی کاهش پیدا کرده است و امیدواریم با ایجاد درآمدهای پایدار از این وابستگی کاملا فاصله بگیریم .

سید شمس شفیعی با بیان اینکه رسانه ها رکن چهارم دموکراسی هستند افزود: معتقدم با کمک و همراهی رسانه ها می توانیم در تحقق حقوق شهرداری به منظور ارائه خدمات بهتر به شهر و شهروندان گام برداریم.

شفیعی به بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری رشت اشاره کرد و گفت : بودجه سال ۱۴۰۱ دو هزار و بیست میلیارد تومان بود که ۷۴ درصد محقق شد و بخش عدم تحقق نیز مربوط به فروش اموال و دریافت وام بود که اگر این مهم نیز رقم می خورد بودجه صدرصد محقق میشد.

بخوانید:  رشد ۶۵ درصدی تولید فولاد ایران در هشتمین ماه از سال ۲۰۲۲