جذب توریسم علمی با تاسیس پردیس های بین المللی دانشگاه تهران در مناطق آزاد کشور

مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی در این مراسم با اشاره به اینکه مناطق آزاد کشور از اولویت ها و ظرفیت های علمی ـ پژوهشی خوبی برخوردار هستند افزود: یکی از اصلی ترین اقدامات دبیرخانه شورایعالی در دوره جدید بکارگیری تیم های مطالعاتی به منظور شناسایی ظرفیت های موجود در مناطق آزاد قدیم و جدید است.
سعید محمد بررسی و رفع مسائل اجتماعی در مناطق آزاد کشور را از اهداف دبیرخانه دانست و افزود:  یکی از اهداف دیگر ما در دبیرخانه شورایعالی به جز مسائل تجاری و اقتصادی، بررسی و آسیب شناسی مسائل اجتماعی موجود در مناطق آزاد کشور است که این مهم با همکاری و تعامل دانشگاه و مناطق با به کارگیری مباحث علمی و پژوهشی قابل حل و فصل شدن است.
وی ادامه داد: در کنار رویکرد علمی که با امضای این تفاهم نامه و همکاری مشترک وجود دارد، فعالیت های صنعت و تجارت است و تا زمانی که این دو در کنار هم قرار گیرند «واحد ارتباط با صنعت» در مناطق آزاد کشور شکل خواهد گرفت. 
مشاور رئیس جمهور اظهار داشت: ماموریت ما در مناطق آزاد کشور سرمایه گذاری است و سرمایه گذاری هم بدون پشتوانه علمی به نتیجه نخواهد رسید.
سعید محمد ادامه داد: توجه به توسعه فعالیت های آموزشی، تحصیلات تکمیلی و علمی و حمایت از شرکت های دانش بنیان به منظور ورود تکنولوژی های نوین به کشور از مهمترین اهداف این تفاهم نامه است.
وی افزود: تاسیس پردیس های بین المللی دانشگاه تهران در مناطق آزاد کشور به منظور انجام تحصیلات تکمیلی، جذب توریسم علمی از کشورهای همجوار را به همراه دارد که توجه به این مهم از دیگر رویکردهای مدنظر در این تفاهم نامه است.

بخوانید:  باید تلاش کنیم آثار تولید شده در فضای هنرهای تجسمی از لوکس‌بودن خارج شوند

در راستای اجرای سیاست‌های دبیرخانۀ شورایعالی و تحقق برنامۀ راهبری (منشور) امور فرهنگی، اجتماعی و گردشگری مناطق آزاد تجاری ـ ‌صنعتی و ویژۀ اقتصادی تفاهم نامه همکاری مشترک بین دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و دانشگاه تهران امضا شد.





منبع

مناطق آزاد پل ارتباطی بین دانشگاه های داخلی و خارجی هستند