حال درونی آدم ها دغدغه کارگردان عطرآلود

وی اضافه کرد: هادی مقدم دوست خیلی با ما همراه بود و هر اتفاقی در این اثر رخ داده است به نظرم هادی مقدم دوست در آن خیلی تاثیر داشت و البته اگر بد هم بود خودش مسئول است (با خنده) حسین حسنی نویسنده درباره اینکه فیلمنامه را به تنهایی نوشته است یا خیر گفت: مگر می شود با هادی مقدم دوست کار کرد و تنها نوشت من افتخار داشتم با او بنویسم و کار یاد بگیرم و البته زندگی کردن هم از او یاد بگیرم.

وی درباره حال درونی آدم ها در فیلم هایش گفت: نمایش حال درونی آدم ها و تغییر آدم ها غیر از اینکه عنصر مهم نمایشی است و موضوعی برای جذابیت است یک دغدغه مهم برای مخاطب هم هست که در زندگی شاهد این تغییرات باشد. برای من جالب بود یکی از دوستان حین عکاسی گفت چقدر پیر شدی و به نظرم موضوع تغییر مسأله آدم هاست و دوست دارند این حال درونی و تغییر درونی را هم ببینند.

انتهای پیام//





بخوانید:  همراه داشتن زنجیر چرخ در محورهای کوهستانی ایلام الزامی است

فیلمنامه برای ما مثل کتابی بود که همیشه به آن رجوع می کردیم آقای مقدم دوست هم دائم فضا را توضیح می داد و تشریح می کرد این باعث می شد در دکوپاژ هم چالش داشته باشیم هم به خوبی پیش برویم.

یوسف منصوری تهیه کننده در ادامه درباره شروع کار گفت: شکل گیری کار به یک سال پیش برمی گردد که من و نویسنده با هم گفتگو هایی داشتیم و مقدم دوست گزینه ما بود. وی درباره حضور او به عنوان کارگردان گفت: او سینمایی دارد که ویژگی های خود را دارد که اهالی سینما و هنر آن را می شناسند او انسانی اخلاقی و درست است با نگاهی امیدوار به زندگی که هم در زیست شخصی و هم در زیست هنری می توانید روحیه او را ببینید.

دغدغه این فیلم از علایق خودش هم بود و مسیر به صورت پله پله جلو رفت و خدا را شکر از رفقای ما در سازمان سینمایی سوره که جلو آمدند و زمان گذاشتند.

نویسنده درباره استفاده از عطر برای یادآوری خاطرات عنوان کرد: تمام تلاش ما این بود کاراکتر اصلی را به گونه ای جلوه دهیم که عطر ویژگی اصلی این شخصیت باشد و نمی دانم این اتفاق واقعا افتاد یا خیر.

روزبه رایگا فیلمبردار نیز در ادامه درباره همکاری بیان کرد: من پیش از این در فیلم سر به مهر همکاری داشتم و وقتی فیلمنامه را خواندم فهمیدم این اثر هم به همان شیوه است و خوشحال شدم درباره تک تک لوکیشن ها و نورهایی که قرار بود در صحنه کار شود خیلی صحبت شد.

بخوانید:  اگر روحیه انقلابی به درستی منتقل شود جوانان فریب دشمن را نمیخورند

مصطفی زمانی بازیگر در ادامه گفت: تسلیت عرض می کنم به خاطر همه کسانیکه در این چندماه از دست دادیم حالا از هر سمت و جناحی چون جان انسان ها مهم است برخی قوانین در ارشاد باید بازبینی شود چون فیلمنامه هوایی که می خوانیم دور از واقعیت شده است و معادلش را پیدا نمی کنیم. هم حرف زدن هم در قصه اینگونه است .

مقدم دوست در ادامه در پاسخ به سوالی درباره پرداختن به روزمره ها گفت: ما می خواهیم درون آدم ها را مطالعه کنیم و اگر مطالعه ما صرفا براساس حوادث داغ باشد کیفیت آن به همان شکل معمول می شود  واقعا نمی توان فیلم هایی را که قصدش مطالعه درون آدم هاست منفی کرد مگر اینکه این سلیقه ما نباشد این مدل نگاه گونه ای معروف از سینماست و حداقل اینگونه را بپذیریم.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر برنا؛ هادی مقدم دوست در ابتدا گفت: این فیلم برای من یک تجربه جدید از حیث سینما، مضمون و شکل و داستانی که باید آن را می ساختم بود.

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف


منبع
آیا این خبر مفید بود؟

میرزامحمدی طراح صحنه درباره سختی طراحی خانه قدیمی و فضای عطر آلود آن بیان کرد: غیر از آیتم های همیشگی رنگ و فرم چالش عطر هم بود که چطور عطر را در فیلم حس کنیم  هادی مقدم دوست  خیلی جزئی نگر و خلاق است و جسارت ما را هم بالا برد ما می خواستیم در یک خانه قدیمی عطر جوانی هم ساطع کنیم من سعی کردم با توجه به خود فیلمنامه و هماهنگی و رفاقلت پشت صحنه با هادی مقدم دوست این را انجام دهیم.

بخوانید:  زنبورها به مدرسه می‌روند؟!

مقدم دوست هم درباره فیلمنامه گفت: قوس شخصیت و چالش تغییر آدم از نقطه ای به نقطه دیگر برای من اهمیت دارد. من طرح را که دیدم فهمیدم این چالش را دارد. اگر قطعه ای از این فیلمنامه برداشته شود انگار گامی از مسیر این تغییر برداشته شده و به نظرم تغییر دیگر برای مخاطب ملموس نخواهد بود.

آقای زمانی با جان و دل آمد او هر بار که به دفتر می آمد منبعی از انرژی بود و دنیایی را با خود می آورد.