خاطرات پر عشقی از همکاری با امین تارخ دارم

پوران درخشنده، ضمن ابزار تاسف از درگذشت امین تارخ، درباره همکاری با او می‌گوید: «تارخ در دومین کار سینمایی من به نام «پرنده کوچک خوشبختی» که در سال 1366 تولید شد، به عنوان بازیگر نقش اول حضور داشت. او شخصیتی پر انرژی، پرشور و با انگیزه بود.»


آیا این خبر مفید بود؟

                                          

اولین حضور سینمایی او در فیلم «مرگ یزدگرد» به کارگردانی بهرام بیضایی، در سال 1360 بود و سپس در آثاری چون «سرب» از مسعود کیمیایی، «مادر» ساخته علی حاتمی و «سارا» به کارگردانی داریوش مهرجویی به ایفای نقش پرداخت. «پرنده کوچک خوشبختی» به کارگردانی پوران درخشنده، دیگر فیلمی بود که این بازیگر فقید در دهه 60 به بازی در آن پرداخت.


|

پوران درخشنده: خاطرات پر عشقی از همکاری با امین تارخ دارم

به گزارش گروه فرهنگ و هنر برنا؛ امین تارخ، بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون که دیروز (شنبه دوم مهر) درگذشت، از سال 1351 و با ورود به دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران، روی صحنه به هنرنمایی پرداخت.

انتهای پیام/

این کارگردان پیشکسوت سینما درباره شخصیت هنری زنده‌یاد تارخ توضیح می‌دهد: «امین تارخ، بسیار منظم بود. همیشه سر وقت در محل فیلمبرداری حاضر می‌شد و برای بازی بازیگران مقابلش اهمیت زیادی قائل بود. این خیلی مهم است که یک بازیگر در اوج مطرح بودن، برای بازیگر مقابلش وقت بگذارد و زنده‌یاد تارخ برای نابازیگری چون عطیه معصومی که ناشنوا هم بود، با صبر و حوصله زیادی وقت صرف می‌کرد.»





منبع