خسارت ۲۵۰ میلیارد تومانی سیل به استان گلستان

به گزارش خبرگزاری برنا از گرگان؛ علی محمد زنگانه در جلسه فوق العاده مدیریت بحران شهرستان گالیکش با حضور نماینده مردم شرق استان، ضمن تقدیر از تمامی تلاش ها در مسیر خدمت رسانی به مردم سیلزده، در خصوص محور های مواصلاتی اظهار کرد: تمامی مصوبات قبلی پابرجاست و تردد کلیه وسایل بخصوص ماشین آلات سنگین فقط از مسیر گلیداغ، آشخانه و خوش ییلاق انجام خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: تمام کسانی که فداکارانه اقدام می کنند الگو محسوب می شوند.

وی افزود: با استفاده از صندوق بیمه همگانی خسارت‌ها برآورد و مستندات بارگذاری شود.

استاندار گلستان تاکید کرد: افراد متخلف از دستورات مدیریت بحران به مراجع قضایی معرفی شوند و ضروری است توجه داشت که از کنار مسائلی که جان مردم را به خطر می اندازند به سادگی رد نخواهیم شد.

زنگانه گفت: شرکت زیرساخت ظرف مدت ۲۴ ساعت تمامی تیرهای خراب شده زیر پل را جابجا کند.

وی یادآور شد: راهداری موظف است پل‌های علی برده گالیکش را تعمیر و تثبیت کند و منابع طبیعی استان درخت‌ها و الوارهای اطراف پل علی بردی را ظرف ۲۴ ساعت پاکسازی و جمع آوری کند.

استاندار گلستان ادامه داد: بر اساس برآوردهای اولیه خسارت سیل اخیر در استان ۲۵۰ میلیارد تومان است و البته میزان دقیق خسارات در حال برآورد است.

انتهای پیام



منبع

وی ادامه داد: لایروبی های انجام شده با همت و‌ هم افزایی دستگاه ها در قرارگاه شهید لولایی انجام شده و با اولویت شرق استان پیگیری شود و پل علی بردی و سازه آن در الویت بهسازی و تکمیل شهرستان باشد.

بخوانید:  پیشنهاد عجیب جواد خیابانی جهانی شد