راه اندازی بازار آب موجب نظم بخشی در سیاست گذاری حوزه آب می شود


آیا این خبر مفید بود؟

وی گفت: راه اندازی بازار آب می تواند به ایجاد نظم در کارها و قابلیت سیاست گذاری ما کمک کند و با این روش می توانیم شرایط را درست مدیریت و تنظیم کنیم و سیاست گذاری اصولی داشته باشیم و حتما با جدیت آن را دنبال خواهیم کرد.

اعلایی تصریح کرد: احداث سدهای نهب و بالاخانلو از کارهای کلیدی و مهمی است که با سرعت ادامه دارد و موضوع انتقال آب از الموت رود هم از امور جدی است و ما آن را در استان پیگیری می کنیم.

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف



منبع

وی تصریح کرد: خوشبختانه در حوزه مدیریت آب منطقه ای و آبفا جدیت و تخصص لازم برای برنامه ریزی درست در حوزه بازار آب وجود دارد و امیدواریم بزودی شرایط انتقال آب سد طالقان در استان محقق شود تا این کار بزرگ را عملیاتی کنیم.

اعلایی یادآورشد: بیان دیدگاها در خصوص بازار آب لازم است و ما هم باید بستر تضارب آرا را مهیا کنیم و شنونده ایده ها باشیم که در این راستا از جهاد دانشگاهی خواسته ایم وارد بازار آب شود و از متخصصان نظر خواهی کنند تا طرح جامعی اجرایی شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی برنا از قزوین؛ پنجاه ونهمین جلسه شورای حفاظت از منابع آب استان قزوین عصر شنبه با حضور محمد مهدی اعلایی استاندار، رجحانی معاون عمرانی، رجب رحمانی و فاطمه محمد بیگی نمایندگان استان در مجلس، ملکی مدیرعامل شرکت آب منطقه ای و مدیران دستگاههای ذیربط در استانداری تشکیل شد.

بخوانید:  پایان همکاری سه مدیر باشگاه استقلال، سمیعی هم رفت

اعلایی گفت: جذب سرمایه گذار بخش خصوصی بسیار سخت بوده و جذب ۷ هزار میلیارد تومان در یک پروژه کار سنگینی است که با کمک مدیران استان در حال نهایی شدن است و امیدواریم دستاوردهای خوبی برای استان داشته باشد.

استاندار قزوین افزود: بازار آب تجربه کوچکی دارد اما اگر یک استان بخواهد نیازهای خود را از طریق بازار آب تامین کند تجربه جدیدی است که به مشاوره های تخصصی نیاز دارد اما به نظر می رسد در شرایطی نیستیم که برای آب قیمت تعیین کنیم اما تعیین ارزش جایگزینی می تواند انجام شود.

 





33آب

image_2022_10_8-18_2_37_424_eXj

وی بیان کرد: در استان هر جا ظرفیتی برای ارتقای تولید و اشتغال و تامین منابع جدید آبی باشد پیگیری می کنیم تا به نیازها پاسخ دهیم زیرا در نحوه مدیریت منابع آب در شرایط خوبی نیستیم و اجرای برخی طرح ها از جمله بازار آب با هدف ارتقای بهره وری آب صورت می گیرد. 

انتهای پیام

وی افزود: شرایط سوء استفاده از آب و برداشت غیر مجاز باید در استان هزینه سنگینی داشته باشد تا بتوانیم منابع آبی را مدیریت کنیم.

استاندار قزوین یادآورشد: ایجاد بازار آب دستاوردهای زیادی دارد اما حتی اگر در تبدیل ضریب آب به درآمد به ما کمک کند در گام اول رضایت داریم.

بخوانید:  سعید آذری: مشکل یا محدودیتی برای بازگشت به فوتبال ندارم