راه اندازی کمیته «سامان ازدواج» از اقدامات مهم دولت سیزدهم بود

وی این ۱۳ زمینه را حوزه‌های تحت رصد، اجرا و پیگیری عنوان کرد و ادامه داد: اگرچه حوزه‌های اشتغال، سطح سواد، حقوق و قانونگذاری از جمله حوزه‌های دارای متولی هستند، اما وزارت ورزش و جوانان در بحث اجرا به طور مستقیم برای دیگر زمینه‌ها مثل مشارکت اجتماعی، هویت و ازدواج جوانان که تحت پوشش نیستند نقش آفرینی می‌کند.

تقی زاده با تاکید روی موضوع شکل گیری شخصیت در دوره نوجوانی تشریح کرد: دبیرخانه شورای عالی جوانان با توجه به اهمیت هویت جوانان به دبیرخانه شورای عالی جوانان و نوجوانان کشور ارتقاء پیدا کرد.

معاون فرهنگی و امورجوانان اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی یکی از دغدغه‌های اصلی جوانان را مسکن عنوان کرد و تصریح کرد: علاوه بر افزایش سالانه آمار مبلغ وام‌های ازدواج، کاهش افراد منتظر در صف برای دریافت وام ازدواج از دیگر اقدامات دولت سیزدهم بود که به دنبال این اقدام دریافت وام ازدواج نیز تسهیل شد و از این طریق متقاضیان به راحتی وام ازدواج خود را پیگیری می‌کردند.

وی راه اندازی کمیته سامان ازدواج را از جمله اقدامات دولت سیزدهم در حوزه تسهیل ازدواج جوانان دانست و ادامه داد: همچنین برابر مصوبه شورای عالی جوانان کلیه دستگاه‌های اجرایی مکلف هستند ۲۰ درصد از ظرفیت‌ها و امکاناتی که در اختیار دارند را به منظور تسهیل ازدواج جوانان در اختیار زوج‌های جوان قرار دهند.

امیر تقی زاده معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی در گفتگو با خبرنگار باشگاه جوانی خبرگزاری برنا درمورد عملکرد معاونت جوانان در دولت سیزدهم با اشاره به کار‌های ستادی حوزه جوانان کنار حوزه ورزش گفت: با توجه به ۱۳ محور که در حوزه جوانان تحت عناوین سلامت، هویت، مشارکت، حقوق و قانون گذاری، سطح سواد و تحصیلات، اشتغال، آسیب‌های اجتماعی، انحرافات جنسی برای جوانان و مسائلی از این دست پایه گذاری شده؛ بسیاری از این زمینه‌ها توسط متولی خاصی حمایت می‌شوند و برخی دیگر هیچ متولی و دستگاه دلگرم کننده‌ای ندارند. به این شیوه زمینه‌های مرتبط با جوانان به دو دسته تقسیم می‌شود.

بخوانید:  آغاز بارش ها از روز دوشنبه در البرز

انتهای پیام/



منبع تقی زاده با اشاره به توجه ویژه دولت سیزدهم به موضوع نهضت ملی مسکن و ساخت و ساز مسکن گفت: با نقش آفرینی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در حوزه مسکن نه تنها قیمت‌ها افزایش نداشتند بلکه شاهد کاهش قیمت و حتی کاهش اجاره بهای مسکن نیز بودیم.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی متولی داشتن را، دستگاهی دانست که به صورت اختصاصی به یک موضوع بپردازد و افزود: با توجه به این که دولت‌های قبل همیشه نگاهی امیدستیزانه به حوزه جوانان داشتند؛ علاوه بر این که معاونت امور جوانان در دولت سیزدهم در حوزه‌های اجرا و ستادی فعال بوده، بیش از ۳ جلسه شورای عالی جوانان با حضور ریاست جمهوری برگزار شد.