راه اندازی ۲۰ شرکت دانش بنیان و تولید ۲۰ محصول با حمایت اوقاف کشور


به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ به نقل از روابط عمومی اداره اوقاف استان، سهیل بیگدلی معاون بهره‌وری اقتصادی موقوفات و بقاع متبرکه سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در جلسه مدیران و کمیسیون سرمایه‌گذاری اوقاف و امور خیریه استان قزوین اظهارداشت: استان قزوین ظرفیت خوبی در عرصه های مختلف دارد و اقداماتی که در این استان انجام می‌شود به نوعی تولید ثروت است.

وی بیان کرد: در استان قزوین ۱۱۰ هزار رقبه وجود دارد و گاهی با تغییر کاربری تا ۱۲۰ رقبه نیز به استان اضافه می‌شود که به نوعی کار جهادی است که می‌تواند ظرفیتی برای مولدسازی ایجاد کند.

معاون بهره‌وری اقتصادی موقوفات و بقاع متبرکه سازمان اوقاف و امور خیریه کشور افزود: هفت محور برای سرمایه‌گذاری در عرصه های کشاورزی، دام سنگین و سبک، آبزی پروری، انرژی خورشیدی و معدن تعیین شده که همه این ظرفیت‌ها در استان قزوین وجود دارد.

راه اندازی ۲۰ شرکت دانش بنیان و تولید ۲۰ محصول با حمایت اوقاف کشور

وی افزود: در بخش کشاورزی در دام سبک شبکه‌ای از تولید دام در کشور داریم که آخرین فارم آن در استان گلستان افتتاح شد و با وجود ۲۰ هزار راس دام سبک ، سازمان اوقاف در حوزه دام سنگین ۱۰۰ تن شیر به شبکه مصرف وارد می‌کند.

سهیل بیگدلی گفت: در زمینه آبزی پروری چهار هزار کیلومتر مرز آبی در خلیج فارس داریم و با همه مشکلات آبی  ۱۵۰۰ تن ماهی و در مقیاس حدود ۸۰۰ کیلو در حال حاضر در تولیدات این سازمان، حدوداً ۲۵۰۰ تن ماهی در داخل آب وجود دارد.

وی تصریح کرد: در حوزه انرژی خورشیدی هدف گذاری‌ها ایجاد ۱۱۰ مگاوات نیروگاه است که در حال حاضر تولید ما ۱۰ مگاوات است و با هدف گذاری مورد نظر فاصله زیادی داریم.

بخوانید:  وزیر ورزش گرفتاری‌های ما رابرطرف کرد

بیگدلی یادآورشد: در بخش معدن نیز ظرفیت فوق العاده ای در سازمان اوقاف وجود دارد و برای بهره وری از این ظرفیت، برنامه ریزی هایی صورت گرفته است. 

بیگدلی اظهارداشت: برای استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان، اکوسیستمی در حمایت از این شرکت‌ها ایجاد شده و چون این شرکت‌های دانش بنیان کمی پرریسک هستند، با این روش می توانیم ریسک را به حداقل و حتی صفر برسانیم و فرایند سرمایه‌گذاری هم مثبت شود.

راه اندازی ۲۰ شرکت دانش بنیان و تولید ۲۰ محصول با حمایت اوقاف کشور

وی اضافه کرد: با ایجاد این اکوسیستم حدود ۲۰ شرکت دانش بنیان فعال شده و ۱۹ شرکت دیگر هم درخواست داده اند که برخی از آنها در زمینه تولید تجهیزات پزشکی فعالیت می کنند و در حال حاضر سازمان اوقاف توانسته ۲۰ محصول را با گردش مالی بالا از طریق این شرکت های دانش بنیان تولید کند.

بیگدلی گفت: ثروتی که در استان ایجاد شده باید بسرعت به امور اقتصادی معرفی شود تا در قالب مولدسازی با محورهای تعیین شده هدایت شود.

انتهای پیام



منبع