رتبه خیره کننده کهگیلویه و بویراحمد در پیشرفت عملیات اجرایی جهاد آبرسانی

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: رتبه خوب استان در اجرای پروژه های محرومیت زدایی آب، قطعاً نتیجه تعامل و هماهنگی  شرکت آب و فاضلاب با ما بوده است. این پشتیبانی و حمایت خوب نتیجه اش رتبه خوب ما در اجرایی شدن پروژه های آب در مناطق محروم استان بوده است. این را هم اضافه کنم اگر پول باشد کارها را سریع تر از این هم میتوانیم به پیش ببریم.

 در ادامه سرهنگ ناصر صالحی گفت: ما برای خدمت آمده ایم و تشنه کار برای مردم هستیم، در این مسیر هر چقدر هم کار برایمان تعریف شود انجام وظیفه می کنیم.

صالحی گفت: اعتبار پیش بینی شده برای آبفا در فاز اول 217 میلیارد تومان بود، 207 میلیارد تومان تخصیص شد که عمده آن نیز جذب شد، اکنون 48 روستا 100 درصد تکمیل شده و مابقی نیز بالای 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که در صورت تأمین لوله به سرعت آنها نیز به مرحله بهره برداری می رسند. 

سرپرست ستاد توسعه فناوری آب، اقلیم و محیط زیست معاونت علمی ریاست جمهوری بیان داشت: سپاه به جهت همکاری آمده، تا مشکلاتی که زمینه ساز نارضایتی مردم هستند مدیریت و به طور مناسبی مرتفع نمایند. ما در بازه یکسال به اندازه محیط یک کشور خطوط آب ایجاد کردیم که خود یک انقلاب در آبرسانی است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد از همکاری خوب بسیج سازندگی در عملیات اجرایی آبرسانی به مناطق محروم گفت و افزود: با وجود توپوگرافی خاص و پراکندگی گسترده روستاهای استان اما پیشرفت ما در اجرای پروژه های محرومیت زدایی آب بیش از 65 درصد است.

بخوانید:  در پی حملات حزب الله چندین پایگاه ارتش اسرائیل درهم کوبیده شدند
وی از تفاوت بنیادین محرومیت زدایی در دولت اخیر گفت و افزود: ببینید شاخص دسترسی به آب در دنیا بطور متوسط بالای 60 درصد نیست اما در ایران بالای 70 درصد بود و با اجرای این پروژه های محرومیت زدایی بالای 89 درصد رسیده ، خب این امر یکی از الزامات رفاه است که دولت با همکاری قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) و بسیج سازندگی و با هزینه هزاران میلیارد تومان به دنبال تحقق آن بوده است.


آیا این خبر مفید بود؟

وی بیان کرد: هم اکنون 1641 روستا را در بحث تامین آب با ایجاد 2896 کیلومتر خط انتقال و 3890 کیلومتر شبکه توزیع، خدمات می دهیم. این پراکندگی و صعب العبور بودن باعث شده هزینه ها در تامین آب آشامیدنی مردم بسیار بالا باشد، علاوه بر این پراکندگی گسترده، ضریب سوختگی الکتروپمپ ها نیز بالاست و توان شرکت آبفا را معطوف به خود کرده است.

همت از 3 شرط مهم برای انجام پروژه ها در قالب جهاد آبرسانی گفت و افزود: ورود ما به روستاهایی که در آن فعالیتی نمیشود یا کارها راکد مانده و رها شده، ما بنا نداریم با ورودمان نان کسی بریده شود، طرح هایی تعریف شود که در نهایت مردم نتیجه آن را لمس کنند، خروجی باید تکمیل آبرسانی به مردم باشد نه اینکه مثلا 70 درصد یک کار به نحوی که 30 درصد باقی بماند، برای ما تعریف شود و در وهله بعد پروژه در مناطق خوش نشین اجرا نشود. 

 





همت ادامه داد: قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) و نیروهای آن ابداً نگاه مالی به قرارداد جهاد آبرسانی نداشته و فراتر از آن تاکنون حدود 4000 میلیارد تومان از منابع خود نیز هزینه کرده است.

بخوانید:  پتروپالایش تاکستان قهرمان لیگ برتر کشتی آزاد شد

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛در ابتدای این دیدار امید صالحی با اشاره به منابع ارزشمند آب و نفت این استان اظهار داشت: باید وضعیت آب استان با دید حیاتی نگاه شود، منابع آبی این استان تأمین کننده آب چند استان است، از همین رو می طلبد نگاه به رفع مشکل مردم این استان در بحث آب ویژه تر باشد.

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف



منبع

انتهای پیام 

در ادامه سرپرست ستاد توسعه فناوری آب، اقلیم و محیط زیست معاونت علمی ریاست جمهوری اظهار داشت: استان کهگیلویه و بویراحمد در میان 3 استان نخست کشور از نظر پیشرفت عملیات اجرایی پروژه های محرومیت زدایی آب قرار دارد، برای ما خیره کننده است و جای تشکر دارد. این امر البته نشان دهنده تعامل خوب دو مجموعه شرکت آبفا و بسیج سازندگی در استان کهگیلویه و بویراحمد است.

محمد همت گفت: در گذشته کشور به مسائل توهم زا گره خورده بود این امر باعث شده بود توسعه زیرساخت ها به ویژه در مناطق روستایی آنطور که باید مد نظر قرار نگیرد، اکنون اما نگاه دولت این است که محرومیت زدایی راس امورات باشد، باید حداقل های رفاهی برای همه مردم به صورت عادلانه فراهم باشد.

امید صالحی به برخی مشکلات پیش روی تکمیل پروژه های محرومیت زدایی در حوزه آب پرداخت و بیان کرد: خرید لوله به موقع انجام نمی شود، مطالبات پیمانکاران به موقع پرداخت نمی شود و باید نظارت ها بر کیفیت لوله ها بسیار بیشتر باشد، در صورت رفع این ایرادات ما آماده ایم تا 2000 میلیارد تومان اعتبار را نیز به سرعت جذب و کار کنیم.

بخوانید:  تیم ملی ایران به جوانگرایی نیاز دارد/ قطری‌ها میزبان مناسبی برای جام جهانی هستند