رتبه نخست کشوری اوقاف گیلان در اخذ سند مالکیت

حجت الاسلام تدینی به مطلوب ارزیابی کردن کارنامه اوقاف و امور خیریه  واداره ثبت اسناد و  املاک گیلان در صدور سند مالکیت برای رقبات موقوفه استان اظهار داشت: صیانت خوبی از موقوفات در یک سال اخیر صورت گرفته و بخش اعظمی از موقوفات داری سند مالکیت شده اند.

وی افزود: در یکسال گذشته با شروع حرکت همسو و مشارکت دو دستگاه در جهت دست یابی به اهداف مشترک سازمانی مطابق با تفاهم نامه امضا شده در سطح کشور با سازمان ثبت اسناد و املاک و تسری مفاد این تفاهم نامه به استان ها، جلسات منظم کارگروه مشترک بین ادارات اوقاف و ثبت اسناد برگزار و امروز شاهد روند رو به رشد و چشمگیر تثبیت موقوفه‌های داری متصرف و متولی هستیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان تصریح کرد: اسناد مالکیت صادر شده برای رقبات موقوفه در گیلان باعث شد اداره اوقاف و امور خیریه استان، رتبه نخست کشوری را بین استان های طیف ب کسب کند.

 وی با تشکر از همکاری اداره ثبت اسناد و املاک استان گیلان اظهار داشت: مساحت رقباتی که برای آنها سند مالکیت صادر شده است یک هزار و 407 هکتار است.
تدینی خاطرنشان کرد: با تلاش های انجام شده در سال های اخیر ۱۳ هزار و ۱۹۴ فقره از رقبات موقوفات دارای سند مالکیت هستند.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ،حجت الاسلام اسماعیل تدینی پس از تقدیر در همایش سراسری سازمان های ثبت اسناد و املاک و اوقاف و امور خیریه در مشهد گفت: از ابتدای امسال تاکنون برای یک هزار و 365 رقبه از موقوفات گیلان سند مالکیت صادر شده است.

بخوانید:  گزارش زنده/ هوادار صفر - استقلال یک
رتبه نخست کشوری اوقاف گیلان در اخذ سند مالکیت

انتهای پیام/



منبع

رتبه نخست کشوری اوقاف گیلان در اخذ سند مالکیت

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان تاکید کرد: اخذ سند مالکیت یک هزار و ۶۵۰ هکتار دیگر نیز در دست اقدام است که طبق برنامه‌ریزی‌ها تا پایان امسال صادر می شود.
وی بیان اینکه نداشتن سند مالکیت را مهمترین مشکل پیش روی حفاظت از موقوفات دانست و گفت: تثبیت مالکیت موقوفات، ضمن جلوگیری از موقوفه خواری، دفاع از حقوق موقوفات را برای ادارات اوقاف آسان تر می کند.