روابط سیاسی ایران و ویتنام باید تقویت پیدا کند

معاون وزیر خارجه ویتنام همچنین با ارائه گزارشی از گفتگو‌های خود با همتای ایرانی در چارچوب هشتمین نشست کمیته مشورتی سیاسی دو کشور، نتایج آن را مفید و ثمربخش ارزیابی نمود.

وی بر اراده و تعهد ویتنام به پیشبرد مناسبات دوجانبه با جمهوری اسلامی ایران در زمینه‌های مختلف سیاسی اقتصادی و علمی و همچنین ضرورت پیگیری و اجرایی نمودن توافقات به عمل آمده بین تهران و هانوی تاکید کرد.

خانم نوئین مین هنگ معاون سیاسی وزیر خارجه ویتنام نیز در این دیدار، به سابقه طولانی مناسبات دیپلماتیک دو کشور و مشترکات دو ملت اشاره کرد و روند مناسبات را روبه رشد و رضایتبخش توصیف نمود.

در این دیدار دکتر امیرعبداللهیان از روند توسعه روابط دوجانبه تهران و هانوی اظهار خرسندی کرد و با یادآوری سفر رییس مجلس ویتنام به تهران در پنجاهمین سالگرد برقراری روابط سیاسی دو کشور، بر اهمیت تلاش‌های مشترک برای تقویت و ارتقاء همکاری‌ها در عرصه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، تجاری، علمی و فرهنگی تاکید نمود.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری برنا، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان، عصر امروز دوشنبه خانم «نوئین مین هنگ» معاون سیاسی وزیر امور خارجه ویتنام را در محل وزارت امور خارجه به حضور پذیرفت.

انتهای پیام/



منبع

بخوانید:  نظام‌نامه آموزش خوزستان، برای نخستین بار در کشور تصویب شد