سازمان‌های مردم نهاد ظرفیت مناسبی برای مقابله با توطئه های دشمن در حوزه اجتماعی هستند

 






آیا این خبر مفید بود؟

عباسی به ناآرامی های اخیر کشور اشاره و بیان کرد: دشمن همواره در حال توطئه است و برخی گمان می کنند که قائله اخیر به پایان رسیده اما تا دشمن هست، باید در انتظار توطئه ها و دشمنی هایش باشیم چرا که ایران از معدود کشورهایی بوده که زیر بار سلطه جهانی نرفته است و دشمن به دنبال رام کردن ما است.

وی خاطر نشان کرد: در ناآرامی های اخیر،  بسیاری از رفتارهای زشت  نشان می دهد که این رفتار از سوی کسانی است که با نظام دشمنی دارند که همانا صهیونیستها و گروهک ها، منافقین و زخم خورده های نظام بوده که از سر کینه با کشورمان رفتار می کنند.

وی اظهار داشت: فلسفه شکل سمن یا تشکلهای مردم نهاد آن است که از ظرفیتهایی فراتر از ظرفیتهای دولت و حاکمیت برای حل مشکلات اجتماعی بهره گرفته شوند لذا افراد دخیل در شکل گیری سمن ها از توان خود برای این موضوع استفاده می کنند که نشان دهنده تعالی فکر و سطح بالای شناخت آنان از آسیبهای اجتماعی و پیدا کردن راهکار برای حل آنها است.

معاون وزیر کشور با اشاره به فرموده رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه آسیبهای اجتماعی در این عصر بزرگترین خطر تهدیدکننده نظام و کشور است، گفت: ریشه بسیاری از مشکلات به آسیبهای اجتماعی بازمی گردد که بزرگترین غم مسئولان است و نیاز به کار جهادی، فوق العاده و فراتر از کارهای معمولی دارد.

رییس سازمان امور اجتماعی کشور با بیان اینکه به دلیل جنگ اوکراین و روسیه و مشکلات سوخت، گرفتاریهای دشمن بیشتر شده است، افزود: دشمن می خواهد با ایران تفاهم کند اما نمی خواهد کوتاه بیاید بلکه درصدد است که ایران را مجبور به تفاهم کند.

بخوانید:  صهیونیسم ریشه و عامل ظلم و جنایت در فلسطین و غزه است و باید نابود شود

رییس سازمان اجتماعی کشور در پاسخ به مشکلات مطرح شده از سوی مدیران برخی از سازمانهای مردم نهاد خراسان رضوی گفت: راهکارها و بسترهای مربوط به حل مشکلات را شناسایی و به ما نشان دهید تا از طریق مراجع قانونی پیگیر تصویب آنها و الزام سازمانهای مربوطه به اجرایی کردن این مصوبات شویم.

وی از مدیران سازمانهای مردم نهاد خواست، جدیت و بالندگی بیشتری در حوزه رویکردهای نظام و یک حرکت بسیج گونه داشته باشند و رسوخ دشمن در بخشهای مختلف را شناسایی و آسیب زدایی کنند.

خوش نسب افزود: بزرگترین شبکه سازمانهای مردم نهاد در حوزه بهداشت و درمان کشور مربوط به خراسان رضوی با 70 سمن است که 32 سمن از این تعداد از وزارت کشور مجوز دارند.

عباسی اظهار داشت: خوشبختانه شمار قابل توجه سمن ها در خراسان رضوی نشان از میزان بالای مشارکت اجتماعی در این منطقه دارد، این مهم فطری و خدایی است و خیرین زیادی در سطح دنیا منشا خدمات بزرگی شدند و دنیا سعی کرده است که از این ظرفیتهای فطری بهره  گیرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، عباسی در نشستی با مدیران عامل سازمانهای مردم نهاد خراسان رضوی در محل استانداری  با اشاره به منزلت بالای حرکات اجتماعی به اعتراف همه حکما و عالمان اظهار داشت: در جریان جهاد در حوزه اجتماعی سه مولفه نیت، اراده و انجام آن مهم است، در حالی که خیلی از افراد با نیت خوب نسبت به انجام کارها اقدام می کنند اما در مقابل برخی نیز این مهم را انجام نمی دهد لذا سمن ها باید قدر همت و اراده خود و درکی که از نظام اجتماعی دارند را بدانند.

بخوانید:  در حاشیه دیدار آلومینیوم - استقلال

انتهای پیام/

سرپرست دفتر اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: بیش از یکهزار سمن و سازمان مردم نهاد در خراسان رضوی وجود دارد که 584 فعالیت را انجام می دهند و بیش از 50 درصد از آنها فعالیت میدانی دارند.

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف



منبع

عباسی اضافه کرد: آسیبهای اجتماعی مانتد طلاق، اعتیاد و سکونتگاه های غیررسمی و بسیاری از موارد دیگر بسترگاه بروز سایر آسیبها هستند که می تواند در اختیار دشمن قرار گیرد، موضوعی که رهبر معظم انقلاب بارها به آن تاکید کرده بودند.