ستاد تنظیم بازار وضعیت اجاره مسکن در قزوین را بررسی کند

به گزارش خبرنگار اقتصادی برنا از قزوین؛ جلسه کارگروه مشترک تنظیم بازار و قرارگاه امنیت غذایی استان روز چهارشنبه به ریاست محمد مهدی اعلایی استاندار قزوین و با حضور اصانلو رئیس سازمان تعزیرات حکومتی کشور، پیله فروش معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری، کاظمی فرماندار قزوین، افضلی رئیس سازمان صمت استان قزوین، زین آبادی مدیرکل دفتر امور اقتصادی استانداری، افلاطونی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان، حسن پور مدیرکل تعزیرات حکومتی استان، سرهنگ حاجیان راد رئیس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی قزوین، رنجبر رئیس بسیج اصناف قزوین و مدیران دستگاههای اجرایی عضو کارگروه در سالن جلسات استانداری با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی برگزار شد.

پروتکل ها را جدی بگیرید

اعلایی در ادامه با اشاره به افزایش بی رویه قیمت های مسکن در استان اظهارداشت: برای ارتقای عرضه واحدهای مسکونی سیاستهای خوبی داریم که اجرا می کنیم اما لازم است موضوع مسکن نیز در ستاد تنظیم بازار بررسی و ساماندهی لازم صورت گیرد.

استاندار قزوین تصریح کرد: برای افزایش سرانه آرد نانوایان استان هم پیگیری خواهیم کرد تا به همه نیازها پاسخ داده شود.

استاندار قزوین اظهارداشت: در استفاده از مرغ سایز که هم سالم و هم اقتصادی است در قزوئین می توانیم پیشگام باشیم

image_2022_8_3-15_28_20_28_6Vf

استاندار قزوین خواستار تشکیل کمیته تخصصی برای بررسی نحوه توزیع آرد سهمیه ای میان نانوایان شد.

محمد مهدی اعلایی در این نشست اظهارداشت: موضوع نانوایی ها برای ما اهمیت دارد و باید نظارت وبازرسی ها تشدید شود تا تخلف در این عرصه به حداقل برسد.

ستاد تنظیم بازار اجاره بهای واحدهای مسکونی را بررسی کند

بخوانید:  لطمه سنگین تورم به صنعت احداث

اعلایی بیان کرد: صورت جلسات برخورد با نانوایان متخلف به اتحادیه هم ارسال شود تا مسئولان صنوف نیز در جریان نظارت ها قرار گیرند.

image_2022_8_3-15_28_10_36_Dz0

وی بیان کرد: مرغ منجمد در فروشگاه زنجیره ای با قیمت پایین عرضه شود و خرید مرغ با قیمت بیشتر از تولیدکننده برای تنظیم بازار ضروری است.

وی گفت: در خصوص حمل آرد هم اجازه دهید هر نانوایی که تمایل داشت خودش برای جابجایی و حمل آرد اقدام کند تاهزینه بیشتری متحمل نشود.

استاندار قزوین یادآورشد: سهمیه آرد برای برخی یک رانت ایجاد کرده و باید بررسی کنید ببینید با چه ملاکی به یک نانوا ۱۰۰۰ کیسه و به یک نانوا ۱۰۰ کیسه آرد تحویل می شود و نظام توزیع نیازمند ساماندهی است.

اعلایی یادآورشد: خوشبختانه بیشتر نانوایان ما سالم و متعهد هستتد و مشکلات آنها را می دانیم که قیمت گذاری نان با اجاره بهای واحد و دستمزد کارگران همخوانی ندارد اما این شرایط دلیل نمی شود افرادی سوء استفاده کنند و موجب نارضایتی مردم شوند.

انتهای پیام



منبع وی بیان کرد: نانوایایی که متعهدانه کار می کنند بایستی سهمیه آرد آنها بیشتر شده و نانوایان متخلف نیز سهم آردشان کاهش یابد تا بتوانیم وضعیت را کنترل کنیم

استاندار قزوین در ادامه با ابراز نگرانی از تشدید ویروس کرونا اظهارداشت: متاسفانه امروز 4 نفر بر اثر کرونا فوت کردند که از این وضعیت نگران هستیم و از شهروندان درخواست می کنیم در مراکز پر رفت وآمد از ماسک استفاده کنند و پروتکل های بهداشتی را جدی بگیرند.

وی بیان کرد: هنوز وارد اوج مراسم عزاداری محرم نشده ایم لذا تاکید می کنیم صدور مجوز مراسم مذهبی مشروط به رعایت پروتکل هاست تا در پایان این ماه با مرگ و میرهای ناشی از کرونا مواجه نشویم.

بخوانید:  «حکم» در سینماتک خانه هنرمندان ایران