سفر رئیس جمهور به پاکستان می‌تواند موانع توسعه‌ روابط دو کشور را بردارد



محمود عباس زاده مشکینی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری برنا در مورد سفر رئیس جمهور به پاکستان و سریلانکا، گفت: پاکستان قرابت های زیادی با کشور ایران  بویژه ازنظر فرهنگی و هنر و ادبیات دارد. هیچوقت در تاریخ بین ایران و پاکستان تنش جدی نبوده است. پاکستان ظرفیت های خوبی دارد که ایران می تواند بخشی از نیازهای خودش را کم هزینه تر از طریق پاکستان تامین کند. ایران هم ظرفیت هایی دارد که می تواند نیازهای پاکستان را تامین کند. 

وی اظهار کرد: پاکستان از طریق ایران براحتی می تواند به کشورهای اروپایی و مدیترانه نزدیک شود و حیف این است از این ظرفیتی که در دو کشور است و به درد هم می خورند استفاده نشود. متاسفانه مشکلی که وجود دارد این است که تروریست ها از خاک پاکستان در ایجاد تهدید در استانهای مرزی علیه ما استفاده می کنند.

عباس زاده افزود: انتظار این است که پاکستان اجازه ندهد کشورش پناهگاه تروریست ها شود چراکه فلسفه شکل گیری تروریست ها آسیب زدن به منافع و‌امنیت ما است. کما اینکه ما اجازه نمی دهیم از کشورمان برای تهدید علیه پاکستان استفاده شود.

وی ادامه داد: سفر رئیس جمهور می تواند موانع توسعه و تعمیق ارتباط بین دو کشور را بردارد. ما با استفاده از این ظرفیت تعمیق و توسعه ارتباط با پاکستان جدیت و حسن نیت داریم و امیدواریم در کشور مقابل هم این دو عنصر وجود داشته باشد حیف است از این ظرفیت حداکثری استفاده نکنیم.

بخوانید:  اوسمار ویرا برای پرسپولیسی ها پیغام فرستاد

عباس زاده بیان کرد: در آسیای شرقی سریلانکا یک کشور خاصی است و آنها هم علاقمند هستند با ایران ارتباط رو به افزایش داشته باشند. سفر رئیس جمهور  و هیات همراه به سریلانکا می تواند این ارتباط را هم توسعه بدهد و هم عمق ببخشد. ما در ابعاد بین المللی یعنی هم در نهادهای بین المللی و هم سازمان ملل نیاز به آراء کشورهایی که مواضع شان به هم نزدیک است داریم. این رفت و آمدها در خلق این ظرفیت ها کمک می کند و امیدوارم این سفر منشا برکت خوبی برای کشور ما و کشور مقابل باشد.

انتهای پیام 



منبع