سیستم گرماتاب چیست و چه کاربردی دارد

برچسب ها : گرماتاب,گرماسرما سازه

با این حال، در این سیستم حرکت هوا در فضا به حداقل می‌رسد و به دلیل تابش حرارت، فضای داخلی به یکنواختی در دما رسیدگی می‌شود. در خصوص هیترهای تابشی باید بدانیم که، قابلیت کنترل دمای فضا توسط آن، با دقت بسیار بالا است. با داشتن سیستم کنترل دما، می‌توان دمای فضا را به دقت تنظیم کرد و به صرفه‌ترین شکل ممکن از انرژی استفاده کرد و شاهد اتلاف آن نباشیم.

4

نصب گرماتاب 

محتوای این مطلب تبلیغاتی است و توسط سفارش‌دهنده، تهیه و تنظیم شده است



منبع

برای نصب سیستم گرماتاب و استفاده بهینه از آن، مراحل زیر را باید دنبال کرد: 

  1. انتخاب محل نصب: قبل از هر چیز، باید محل نصب سیستم گرماتاب را مشخص کرد. برای این منظور، باید از توصیه‌های تخصصی و کارشناسان مجرب استفاده کرد.
  2. نوع سیستم: باید با توجه به مسائلی مانند اندازه فضا، شرایط آب و هوایی، نوع کاربری و… سیستم موردنظر را انتخاب نمود.
  3. نصب سیستم: نصب گرماتاب آسان بوده و بسته به مدل آن یا به دیوار متصل شده و یا از سقف آویزان می‌شود.
  4. تست و راه‌اندازی: پس از نصب، باید آن را تست کرد و ایمنی، عملکرد و تنظمیات آن را بررسی نمود و راه‌اندازی کرد.
  5. نگهداری و تعمیرات: پس از راه‌اندازی سیستم، باید به نگهداری و تعمیرات دوره‌ای آن توجه شود تا بتوان به بهترین نتیجه از سیستم گرماتاب استفاده کرد.

 سیستم گرماتاب دستگاهی گرمایشی است تا بتوان با آن در کمترین زمان ممکن و با بهترین عملکرد، محیط را گرم کرد و در رستوران، روف گاردن، سوله، کارخانه، گلخانه و… کاربرد دارد.

بله، سیستم گرماتاب برای فضاهای کوچک نیز مناسب است. در واقع، با افزایش و یا کاهش اندازه فضا، حرکت هوا در فضا کمتر شده و این باعث می‌شود که سیستم گرماتاب به صورت بهینه‌تری کار کند و مشکلی در تامین گرمایش پیش نخواهد آمد.

ارتفاع نصب سیستم گرماتاب به صورت مستقیم از سقف ۳ متر است اما در مواردی که دستگاه با زاویه و به شکل افقی روی دیوار نصب شود، ارتفاع هم متغییر بوده و این ارتفاع می‌تواند ۲ متر تا ۲.۵ حساب شود.

سیستم گرماتاب شامل کارایی بالا، قابلیت نصب آسان و سرعت بالا در گرم کردن فضا می‌باشد. این سیستم به دلیل داشتن قطعات کم و عدم نیاز به دستگاه‌های پیچیده، به سادگی تعمیر و نگهداری می‌شود. همچنین، با توجه به اینکه سیستم گرماتاب از انرژی الکتریکی استفاده نمی‌کند، به صرفه‌ترین روش جهت گرم کردن محسوب می‌شود.

از سیستم گرماتاب صنعتی برای گرمایش سوله، کارخانه، انبار، تعمیرگاه و… استفاده می‌شود. کاربرد دیگر این محصول یا نوع تفریحی آن برای گرمایش فضاهای باز نظیر رستوران، کافه، آلاچیق، تراس و روف‌گاردن است. همچنین گرماتاب گلخانه‌ای نیز برای گرم کردن گلخانه‌ها، مرغداری‌ها و سالن‌های پرورش محصول و قارچ مورد استفاده قرار می‌گیرد و کاربردهای فراوانی دارد.

 گرماتاب چگونه کار می‌کند و چه اصولی را به‌کار می‌برد؟

در این سیستم، تمام انرژی مصرفی برای گرم کردن فضا، به شکل تابشی به فضا منتقل می‌شود. به عبارت دیگر، این سیستم با ایجاد حرارت در نقطه‌ای خاص در فضا، گرما را به سمت سایر نقاط منتقل می‌کند. با این کار، حرکت هوا در فضا کاهش می‌یابد و برای گرم کردن فضا به میزان کمتری انرژی مورد نیاز است. علاوه بر این، سیستم گرماتاب فضایی را اشغال نمی‌کند و نیاز به موتورخانه نیز ندارد.

مزیت‌های کلی و دیگر هیتر تابشی لوله‌ای شامل: «کاهش در مصرف برق و گاز»، «عدم نیاز به موتورخانه»، «نصب راحت»، «کسب بیشترین حرارت ممکن در عرض ۲ دقیقه»، «عدم اشغال محیط و نگهداری با کمترین هزینه»، «استهلاک کم دستگاه» و… می‌شود.

آیا سیستم گرماتاب برای فضاهای کوچک مناسب است؟

اصول کار گرماتاب نیز همچون خورشید بوده و از آن پیروی می‌کند و بدون واسطه قرار دادن هوا با تابش گرمایش به صورت امواج مادون قرمز، گرما را به صورت تابشی به محیط و افراد منتقل می‌کند.

مزیت‌های استفاده از سیستم گرماتاب 

سیستم گرماتاب یکی از سیستم‌های گرمایش تابشی پیشرفته و کارآمد است که برای گرم کردن فضاهای داخلی استفاده می‌شود. در این سیستم، گرما به صورت تابش انرژی فعالیت می‌کند و توسط مشعل شعله ایجاد شده و در لوله منتشر می‌شود. سپس لوله با تابش گرما و کمک رفلکتور، فضا را به خوبی گرم کرده و باعث تامین گرمایش محیط می‌شود. این سیستم با توجه به مصرف انرژی کمتر و کارایی بالاتر، به یکی از محبوب‌ترین سیستم‌های گرمایش تابشی تبدیل شده است.

5

همانطور که گفتیم، سیستم گرماتاب یک روش گرمایشی تابشی است که با استفاده از لوله و مشعل، فن و… حرارت را به فضاهای داخلی منتقل می‌کند. در این سیستم، حرارت داخل لوله‌های گرمایی جریان پیدا می‌کند و گرمای بسیار بالای خود را به دیواره لوله منتقل می‌کند. این حرارت به صورت تابشی به فضا انتقال می‌یابد و به دلیل اینکه هوا و اجسام دیگر در مسیر تابش قرار دارند، حرارت به سمت آن‌ها نیز منتقل می‌شود.

طول سیستم‌های گرماتاب نیز متفاوت است ولی در کل از ۳ متر شروع و تا ۱۰ متر نیز تولید و عرضه می‌شود که بسته به نوع کاربردی آن مورد استفاده قرار خواهد گرفت. 

سیستم هیتر تابشی لوله‌ای از قطعات اصلی «مشعل، لوله تابشی، رفلکتور، فن‌مکنده، شعله پخش‌کن» تشکیل شده‌ و با توجه به اصول ساخت خود، در محیط‌های صنعتی، تفریحی و گلخانه‌ای کاربرد دارد.

در کل، برای نصب گرماتاب و به بهترین نحو استفاده کردن از آن، نیاز به تخصص و تجربه در این زمینه است که بهترین راهکار، مشاوره با کارشناسان مجرب و کار به شرکتی مطمئن و حرفه‌ای در این زمینه می‌باشد.

خرید سیستم گرماتاب

سیستم‌های گرمایش تابشی با نام‌های سیستم گرماتاب و هیتر تابشی لوله‌ای، شناخته شده‌اند که به دلیل کارایی بالا و هزینه کم، به عنوان یکی از پرمصرف‌ترین سیستم‌های گرمایش در صنعت، مورد استفاده قرار می‌گیرند. این سیستم‌ها با استفاده از فناوری تابشی، گرمای مورد نظر را به سرعت و با کارایی بالایی در فضا منتشر می‌کنند و با استفاده از آن شاهد گرمایشی یکنواخت خواهیم بود. با گرماسرما سازه همراه باشید.

سیستم گرماتاب چیست؟

شرکت گرماسرما سازه تولیدکننده برتر سیستم‌های گرمایش تابشی است که سیستم گرماتاب را با بهترین کیفیت و قیمت و همچنین بالاترین راندمان حرارتی تولید و با ۱۰ سال گارانتی و ۱۵ سال خدمات پس از فروش عرضه می‌کند. برای خرید هیتر تابشی لوله‌ ای کافی است با شماره ۲۲۰۳۲۰۰۲-۰۲۱ تماس گرفته تا کارشناسان ما شما را راهنمایی کنند.

استفاده از سیستم هیتر تابشی شرکت گرماسرما سازه چندین مزیت دارد که شامل موارد زیر می‌شود:

  1. صرفه‌جویی در هزینه‌های گرمایش: گرماتاب به دلیل اینکه به صورت تابشی کار می‌کند، انرژی مصرفی برای گرم کردن فضا به حداقل می‌رسد و هزینه‌های مربوط به گرمایش کاهش پیدا می‌کند.
  2. استفاده از رفلکتور ۱۴ خم: برای پخش کردن گرمایش، نیاز به رفلکتور می‌باشد که تمامی برندها از ۳ خم استفاده می‌کنند. اما برند گرماسرما سازه از رفلکتور ۱۴ خم استفاده می‌نماید تا حرارت به صورت اصولی‌تر، بهتر و کارآمدتر منتشر شود.
  3. کنترل دمای دقیق: با داشتن سیستم کنترل دما، می‌توان دمای فضا را به دقت تنظیم کرد و به صرفه‌ترین شکل ممکن از انرژی استفاده کرد.
  4. کاهش حرکت هوا در فضا: با توجه به کاهش حرکت هوا در فضا، نیاز به تهویه مکانیکی نیز کاهش می‌یابد که باعث صرفه‌جویی در هزینه‌های مربوط به تهویه می‌شود.
  5. ایمنی: سیستم گرماتاب با توجه به عدم استفاده از اجسام گرمایی مستقیم، ایمنی بیشتری را برای کاربران فراهم می‌کند.
  6. محیط زیست: با توجه به کاهش مصرف انرژی در سیستم گرماتاب، آلودگی محیط زیست نیز به حداقل می‌رسد.
  7. گرمایش سریع: گرم کردن محیط در کمتر از ۱۵ دقیقه از جمله مزیت‌های سیستم گرماسازه است که باعث گرمایش کامل و یکنواخت می‌شود. 

 

سیستم گرماتاب

این محصول در محیط‌های کافه، آلاچیق و انبارهای محصول که طبیعتا کوچک بوده، گرمایش را به خوبی تامین می‌نماید و باعث ایجاد مزاحمت برای کاربران نمی‌شود.

بخوانید:  بهره‌وری در زنجیره مدیریت پسماند افزایش می‌یابد