فعالیت ده هزار ناظر امین در آذربایجان‌غربی

او گفت: شورای نگهبان یکی از مظلومترین نهادهاست و در عین حال که مظلوم است با اقتدار انجام وظیفه می‌کند؛ ممکن است مورد هدف توهین‌ها قرار گیرد، ولی در عین مظلومیت در اوج اقتدار انجام وظیفه کرده و خواهد کرد.



منبع

حجت الاسلام سید ابوالقاسم موسوی رییس دفتر نظارت و بازرسی بر انتخابات آذربایجان‌غربی گفت: شبکه نظارت در طول سال فعال بوده و تحرکات سیاسی کاندیدا‌های احتمالی و چهره‌های سیاسی و اجتماعی را رصد کرده و سالانه چندین همایش برای ناظرین برگزار می‌شود.

رییس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات آذربایجان غربی گفت: شورای نگهبان و دفاتر نظارت استانی وام‌دار هیچ حزبی نیستند و طبق قانون اساسی عمل می‌کنند؛ ملاک برای ما قانون است و ما دین خود را به دنیای دیگران نخواهیم فروخت.

رییس دفتر نظارت و بازرسی بر انتخابات آذربایجان‌غربی : در تمام شهرستان‌های استان شبکه هیات نظارت با بیش از ۱۰ هزار نفر تحت عنوان ناظرین امین فعال است و بیش از ١٠ هزار نفر ناظر ذخیره نیز داریم.

حجت الاسلام موسوی به ضرورت وجود نهاد شورای نگهبان اشاره کرد و گفت: در تمامی کشور‌ها بر روند انتخابات نظارت می‌کنند به طور مثال، در کشور‌های اروپایی علاوه بر کنگره و سنا دادگاه‌های مختلفی نظیر دادگاه قانون اساسی متشکل از ۹ قاضی وجود دارد و در نظام جمهوری اسلامی هم باید نهادی بر مصوبات و تفسیر قانون اساسی نظارت کند که این امر برعهده شورای نگهبان است.

او با بیان اینکه این ناظران به صورت آموزش دیده در ایام انتخابات در کنار صندوق‌ها قرار گرفته و از رای مردمی صیانت می‌کنند، می گوید: هیات‌های نظارت و بازرسی هم در حوزه بررسی صلاحیت‌ها و هم بر روند انتخابات مجلس شورای اسلامی نظارت می‌کنند.

بخوانید:  23 پرونده کثیرالشاکی در دادگستری استان قم تعیین تکلیف شدند

او می گوید: مصوباتی که در مجلس تصویب می‌شوند، اگر مغایر با شرع و قانون اساسی باشند شورای نگهبان در این زمینه ورود پیدا می‌کند.