مجوز تحصیل دانش آموزان دختر متاهل در نوبت روزانه صادر شد

1- بدون حضور در کلاس‌ در ارزشیابی‌های پایان هر نوبت شرکت کند.


رابعه امامی رضوی در پاسخ خود آورده است: “متن ماده 69 آیین‌نامه اجرایی مدارس مصوب شورای عالی آموزش و پرورش در سال 1400 مبنی بر ثبت‌نام و نحوه ادامه تحصیل دختران دانش‌آموزان ازدواج‌ کرده در مدارس روزانه به شرح ذیل جهت استحضار و صدور دستور لازم ایفاد می‌شود:

14011001115436947266899010


آیا این خبر مفید بود؟

از آنجا که وزارت آموزش و پرورش مرجع پاسخگویی به این سؤال است، سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات، سؤال مطروحه را به این وزارتخانه ارسال کرد که رابعه امامی رضوی، مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور زنان در پاسخ به آن به مصوبه قانونی را یادآور شده که در آن قید شده، تحصیل دانش‌آموزان متأهل در مدارس روزانه کاملاً قانونی است.

ماده 69 – دانش‌آموزان ازدواج‌کرده می‌‌توانند با رعایت شئونات دانش‌آموزی و اصول اخلاقی و تربیتی با دیگر دانش‌آموزان، مانند سایرین در مدارس روزانه ثبت‌نام و به تحصیل ادامه دهند.

2- در مدارس بزرگسالان آموزش از راه دور یا داوطلب آزاد با رعایت قوانین و مقررات تحصیل کنند.”


انتهای پیام/

به گزارش خبرگزاری برنا، بنا بر یک قانون نانوشته دختران متأهل حق تحصیل در نوبت روزانه مدارس و دبیرستان‌ها را ندارند در حالی که این ممنوعیت باعث تضییع استعدادهای آنها از ادامه تحصیل و رسیدن به مدارج عالی علمی می شود.

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف





منبع

بر این اساس هیچ مدرسه دولتی و غیرانتفاعی با این بهانه دانش‌آموز دختر ازدواج کرده است، حق ندارد که او را از ادامه تحصیل در نوبت روزانه مدارس بازدارد.