مردم روز طبیعت استقبال زیادی از پویش کاشت یک میلیارد درخت کردند

انتهای پیام/



منبع

وی با بیان اینکه مردم نسبت به سال های گذشته به جنگل ها و منابع طبیعی اهمیت بیشتری می‌دهند خاطر نشان ساخت: بسیار خوشحال بودیم که مردم به این اندازه به حفظ طبیعت و کاشت درختان علاقه دارند. با توجه به آب و هوای خوب کشور در این روز، فعالیت‌های باغبانی و کاشت درختان بسیار موفق بود؛ همچنین باتوجه به پویش کاشت یک میلیارد درخت شاهد کاشت درخت از سوی مردم بودیم.

این مقام مسئول درباره فرهنگ حفاظت از منابع طبیعی در جامعه تصریح کرد: من معتقدم که حفظ منابع طبیعی نه تنها وابسته به اقدامات فیزیکی ماست، بلکه باید در روحیه و ارزش‌های فرهنگی جامعه ما نیز جا داده شود. زمانی که ما به عنوان یک جامعه به ارزش‌های حفظ محیط زیست و طبیعت اهمیت می‌دهیم، این ارزش‌ها به تدریج در فرهنگ عمومی ما جا می‌گیرند و به تبع آن، حفظ منابع طبیعی مسئولیت همگانی می‌شود.

وی افزود: این استقبال بسیار زیاد نشان‌دهنده این است که مردم به طبیعت و محیط زیست خود توجه دارند و آمادگی دارند تا برای حفظ آن تلاش کنند. امیدوارم که این فعالیت‌ها و این تغییرات مثبت در فرهنگ جامعه ادامه پیدا کند.

شعبانیان گفت: در سال‌های گذشته شاهد تغییرات مثبتی در آگاهی جامعه نسبت به حفظ منابع طبیعی بوده‌ایم. اصلاحات فرهنگی و افزایش آگاهی از خطرات آتش سوزی و تخریب محیط زیست، نشان از پیشرفت در این زمینه دارد. اما هنوز کارهای بسیاری برای انجام است تا این ارزش‌ها به شکل کامل در فرهنگ عمومی جامعه تعمیم یابند و از نگرانی‌ها در بخش منابع طبیعی کاسته شود.

بخوانید:  نویسنده‌ای رازآلود که این روزها نامش همه جا شنیده می‌شود!

نقی شعبانیان معاون سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا اظهار داشت: در روز طبیعت شاهد فعالیت‌های بسیار زیاد و استقبال بی‌نظیر مردم بودیم؛ امسال خصوصا با توجه به شب‌های احیا و شهادت حضرت علی علیه السلام، فعالیت‌های مردم در روزها کمتر بود اما شب‌ها بسیار شلوغ بود.