مسیر توسعه آذربایجان‌غربی با تعامل و هم افزایی هموار شده است

استاندار آذربایجان‌غربی همچنین به وحدت و همدلی اقوام و مذاهب مختلف منطقه در میزبانی از زائران اربعین حسینی اشاره کرده و ادامه داد: امسال آماده میزبانی از ۵۰۰ هزار زائر اربعین از کشورهای منطقه و استان‌های شمالی از طریق مرز تمرچین هستیم.

معتمدیان همچنین به بهبود وضعیت فضای کسب و کار و ریسک پذیری امنیتی در حوزه سرمایه گذاری اشاره کرده و اظهار داشت: در دولت سیزدهم شاهد ۴۳ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در بخش های مختلف استان بوده و با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، آماده بهره برداری از دو زنجیره اصلی تولید کربنات سدیم و تولید شیشه و جام و بلور می شویم.



آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف


|

مسیر توسعه آذربایجان‌غربی با تعامل و هم افزایی هموار شده است

وی در ادامه با اشاره به سیاست دولت سیزدهم درخصوص توسعه دیپلماسی منطقه‌ای، افزود: شاهد افزایش صادرات از همه مرزهای آذربایجان‌غربی بوده و فقط از مرز تمرچین بیش از یک میلیارد دلار صادرات داشتیم که بیشتر از صادرات کشور به اتحادیه اروپا در سال گذشته بود.

وی همچنین به وضعیت نامناسب نرخ تورم و بیکاری آذربایجان‌غربی در سنوات گذشته اشاره کرده و یادآور شد: با کاهش ۱۲ درصدی نرخ بیکاری استان در سال گذشته، آذربایجان‌غربی بیشترین کاهش نرخ بیکاری را در سطح کشور شاهد بود.

بخوانید:  واکنش امیرعبداللهیان به سفر شب گذشته وزیر امور خارجه آمریکا به عراق

استاندار آذربایجان‌غربی گفت: مسیر توسعه آذربایجان‌غربی با همکاری، تعامل و هم افزایی در بین ارکان و نهادهای مختلف و بخصوص مردم عزیز استان با محوریت نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی هموار شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از آذربایجان‌غربی، محمدصادق معتمدیان عصر امروز در نشست مشترک معاون اول رئیس‌جمهور با فعالان اقتصادی و نخبگان آذربایجان‌غربی، با اشاره به ریل گذاری های انجام شده در استان، افزود: با شروع به کار دولت سیزدهم، اقدامات ارزشمندی در راستای توسعه آذربایجان‌غربی انجام شده و امروز شاهد تحقق بسیاری از برنامه‌های دولت مردمی بخصوص در حوزه اقتصادی استان هستیم.

استاندار آذربایجان‌غربی به کاهش ۶.۲ درصدی نرخ بیکاری استان در آخرین فصل سال گذشته نیز اشاره کرده و افزود: بهبود وضعیت بیکاری و برخی از شاخص‌ها در آذربایجان‌غربی، نتیجه حمایت دولت سیزدهم و تلاش تمامی مسئولان، مدیران و دستگاه‌های مختلف با همراهی مردم عزیز استان بوده است.