موزه زمان


تاریخ:





منبع


عکاس:


عزت اله صوفی


|
موزه زمان یا موزه تماشاگه زمان، اولین موزه ابزار سنجش و نمایش زمان در ایران است که به‌عنوان یکی از جاهای دیدنی تهران در سال ۱۳۷۸ هجری شمسی افتتاح شد. در این موزه با انواع و اقسام ساعت‌های قدیمی ایرانی و خارجی از کشورهای فرانسه، سوئیس، انگلیس و آلمان آشنا خواهید شد.

ساعت‌های اهدایی، ساعت رجل سیاسی، ساعت‌های لوکس و دکوری قدیمی، ساعت‌های مکانیکی دیواری، رومیزی، جیبی و مچی و غیره در این موزه حسابی خودنمایی می‌کنند. در میان این ساعت‌های ارزشمند می‌توان به ساعت‌ «پروفسور محمود حسابی» و ساعت آفتابی «ناصرالدین‌شاه» اشاره کرد. همچنین ابزارهای تعمیر ساعت، ابزار و اسناد گاه‌شماری و تقویم‌های ایرانی در معرض دید عموم قرار دارند.
موزه زمان در خیابان زعفرانیه تهران قرار دارد. دسترسی به موزه از طریق بی‌آر‌تی‌های راه‌آهن – تجریش به‌سمت میدان تجریش امکان‌پذیر است. برای این منظور باید در ایستگاه زعفرانیه پیاده شوید و از خیابان زعفرانیه با پنج دقیقه پیاده‌روی به‌طرف چهارراه پرزین بغدادی، به موزه زمان برسید.

در صورتی که بخواهید با مترو خود را به موزه زمان برسانید، در ایستگاه مترو تجریش از قطار پیاده شوید و سپس با تاکسی یا بی‌آر‌تی‌های تجریش – راه آهن به ابتدای خیابان زعفرانیه بروید و از آنجا با کمی پیاده‌روی راهی موزه شوید.