نا آرامی ها در قزوین مدیریت و کنترل شد/ کمترین بازداشتی را داریم

وی بیان کرد: با برخورد و فحش و ناسزا که کاری پیش نمی رود و ما حاضریم به گروههای مختلف برای نشست و تجمع مجوز دهیم به شرطی که کسی مسئولیت بپذیرد تا نشست آنها در مسیر قانون و شرع و بدور از جنجال و ناهنجاری باشد.

image_2022_11_14-16_37_12_362_aza

وی در ادامه تصریح کرد: در حوزه سیاسی مسئولیت های متعددی داریم که انتصابات از آن جمله است و در حال حاضر ۱۹ پست بخشداری داریم که ۸۰ درصد آنها جابجا شده اند و آنها که مانده اند حتما عملکرد مناسبی داشته اند و شاید در مدت زمان دیگری تغییر کنند.

210 مامور نظامی و انتظامی مجروح شدند

کبیری در مورد توزیع عادلانه آگهی های تبلیغاتی ادارات میان نشریات هم تصریح کرد: اداره ارشاد را موظف کردیم در توزیع عادلانه آگهی اقدام کرده و در نشست های خبری تاکید داریم از همه خبرگزاری ها و نشریات، هفته نامه و پایگاه های خبری دعوت شود.

معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین در ادامه این نشست خبری به حوادث اخیر اشاره کرد و گفت: با مدیریتی که در سایه همدلی و همکاری نیروهای نظامی و انتظامی صورت گرفت نگذاشتیم دامنه اغتشاشات در استان گسترش یابدو یکی از اقدامات ما شناسایی و دستگیری افراد تاثیرگذار و اصلی بود.

وی اضافه کرد: حوزه فرهنگی و فعالیت سمنها از بخشهای دیگر این معاونت است و در آسیب های اجتماعی برنامه ریزی شده که ضمن کاهش پیامدها در زمینه عفاف و حجاب و مباحث فرهنگی و ارتباط با نهادها نیز اقداماتی صورت گیرد.

وی در خصوص آزادی دانشجویان بیگناه نیز گفت: دانشجویانی که پرونده سبک داشتند آزاد شدند و لیدرها و عوامل اصلی در اختیار دستگاه قضایی هستند ولی قصد نداریم دانشجویی را در زندان نگهداریم اما اگر مقصر باشند باید جریمه شوند اما در مجموع در استان قزوین کمترین بازداشتی ها را داریم و بازداشت شدگان نیز شرایط خوبی دارند و بزودی به وضعیت آنها رسیدگی می شود.

وی در تشریح این حوادث یادآورشد: عباس خالقی در شهر تاکستان که سابقه بسیجی داشت و برای خرید دارو بیرون از منزل بود با سلاح گرم شهید شد.

وی گفت: این شخص چند فقره پرونده شرارت داشته و قبلا محکوم شده و به ایرانشهر تبعید شده بود اما از اجرای حکم سر باز زده بود.

انتهای پیام





image_2022_11_14-16_41_34_747_Yjx

image_2022_11_14-16_38_33_174_Ctl

کبیری گفت: در مصاحبه با خبرنگاران هیچ محدودیتی نداریم و در همه اوقات در خدمت شما هستیم تا اطلاع رسانی به مردم بخوبی انجام شود.

وی اظهارداشت: برخی جلسات محرمانه و طبقه بندی شده است که امکان حضور خبرنگار نیست اما در سایر نشستها  محدودیتی نداریم.

بخوانید:  میزبانی لرستان در برگزاری آزمون ورودی مربیگری درجه 3 کوهپیمایی کشور

این مسئول گفت: در این حوادث ۲۱۰ مامور مصدوم شدند و یک بسیجی شهید شد و از معترضان و اغتشاشگران نیز حدود ۵۰ نفر مجروح و دو نفر کشته شدند.

80 درصد بخشداران تغییر کرده اند

به گزارش خبرنگار اجتماعی برنا از قزوین؛ نشست مطبوعاتی معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین روز دوشنبه در استانداری برگزار شد.

این مسئول اظهارداشت: اصولگرایی و اصلاح طلبی مفهومی ندارد و باید همه دنبال خدمت به مردم باشیم و اگر برخی مدیران جابجا نشدند ملاحظاتی داریم و یا مصالح مجموعه بوده و یا عملکرد خوبی داشته اند.

وی گفت: شاید مدیران دیروز و ما مسئولان امروز هم نتوانستیم خوب اطلاع رسانی کنیم و نظارت خوبی در فضای مجازی نداشتیم که باید جبران کنیم و این حوادث تلنگری برای همه ما باشد تا فرهنگ سازی را جدی بگیریم.

image_2022_11_14-16_38_19_447_iLb

کبیری بیان کرد: یکی دیگر از اغتشاشگران در شهر الوند در میان خود معترضان، آشوبگران و اراذل و اوباش  چاقو خورده و کشته شده بود.

ابوالحسن کبیری در این نشست که بیش از سه ساعت به طول انجامید ضمن ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده برای آرامش فضای سیاسی استان با گرامیداشت یاد شهدای انقلاب اسلامی، جنگ تحمیلی، مدافعان سلامت و امنیت گفت: امنیت امروز مهمترین موضوع کشور است و باید مراقب باشیم این جایگاه آسیب نبیند.

کاهش واحدهای بحرانی استان 

معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین اضافه کرد: قبول داریم اگر ما با رسانه خود بموقع روایت نکنیم دیگران آن را همانگونه که خودشان می خواهند روایت می کنند.

15 هزار ثبت شده اتباع بیگانه در استان 

معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین در ادامه در خصوص وضعیت اتباع خارجی نیز گفت: در حوزه اتباع مسائل زیادی داریم و چون بستر اشتغال کار بویژه در بخش کشاورزی در قزوین مهیاست شاهد حضور بیشتری از این افراد هستیم اما نگاه انسانی هم به این افراد داریم و رسالت دینی خود می دانیم در چارچوب قانون زمینه حضور آنها در مناطق تعیین شده را مهیا کنیم.

معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین تصریح کرد: به هر حال در این وقایع شاید عده ای بیگناه و عابر گذری هم آسیب دیده باشند که هر کس دچار آسیب شده هزینه های درمانی اش را پرداخت می کنیم.

کبیری اظهارداشت: در استان قزوین حدود 15 هزار نفر اتباع بیگانه حضور دارند اما برخی از این پدیده به صورت  نادرست استفاده می کنند.

وی در ادامه افزود: در سالهای اخیر 54 واحد بحرانی در استان داشتیم که با اقدامات انجام شده توانستیم مشکلات 33 واحد را حل کنیم و در حال حاضر فقط 21 واحد دارای بحران و چالش است.

بخوانید:  بارش سنگین برف در شرق ژاپن

تقسیمات کشوری را با جدیت دنبال می کنیم

نگران همه بازداشتی ها هستیم

کبیری تصریح کرد: در بخش میدانی عواملی که محرک و لیدر بودند و ماموران را کتک می زدند و سلاح سرد بکار می بردند شناسایی و دستگیر شدند.

کبیری اضافه کرد: جواد حیدری در نزدیکی ستاد انتظامی با دو مامور موتورسوار درگیر می شود و قصد آتش زدن  موتور داشته که با یک مامور درگیر شده و علیرغم شلیک چند تیر هوایی مبادرت به فرار می کند و مجروح می شود و ماموران نمی توانند وی را دستگیر کنند ولی در ساک وی ۱۲ درفش به همراه چهار شیشه مواد اشتعالزا و چکش و ابزار ضرب و جرح پیدا می شود و پس از مدتی جستجو در پارک ملت در حالی که زخمی شده بود وی مشاهده می کنند که بلافاصله به بیمارستان متتقل می شود که در آنجا فوت می کند.

وی بیان کرد: اعتقاد داریم رسانه یک ابزار ارتباطی بین مردم و مسئولان است و باید دو سویه باشد تا به نتیجه برسیم لذا از شما خبرنگاران انتظار داریم انتظارات مردم را به ما منتقل و جواب مدیران را نیز منعکس کنید و بازخورد اقداماتمان هم بگویید.

کبیری اظهارداشت: تلاش کردیم پرونده افراد دستگیر شده بررسی شود تا هیچ کسی بدون سند در بازداشت نباشد و بیشتر آنها با سند آزاد شده اند اما بخش محرک و کسانی که خودرو آتش زدند، ماموران را مجروح کردند حتما باید تاوانش را بدهند.

وی افزود: قبول داریم باید با رسانه ها شفاف و راحت باشیم و اطلاع رسانی واقعی و درستی انجام دهیم و حتی اگر شما هم سوال نکنید ما پاسخگو باشیم.

این مسئول بیان کرد: باید بپذیریم در فضای مجازی هم نتوانستیم تولید محتوای خوبی داشته باشیم و خوراک فرهنگی خوب ندادیم و نتیجه این شده دانش آموز و دانشجو نا آگاهانه وارد حوادث شد اما این تداوم نا آگاهی حد و مرزی دارد و نگاه ما اصلاح نا آگاهان و فریب خوردگان است.


آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف



منبع

وی در خصوص قطعی نشدن حکم دوفرماندار هم گفت: درحال حاضر حکم چهار فرماندار صادر شده و دو نفر از  فرمانداران با حکم سرپرستی فعالیت می کنند که حکمشان در وزارت کشور در حال بررسی است و باید مراحل آن طی شود.

معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین یادآورشد: نگاه امنیتی به حوادث و مسائل نداریم و حتما با رویکرد فرهنگی و استفاده از رسانه ها تلاش می کنیم به آرامش فضای استان کمک شود.

بخوانید:  درگذشتگان معروف 1401 + اینفوگرافی

معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین تصریح کرد: در حوزه کارگری و دانشجویی باید مشکلات را رصد کرده و از نارضایتی کم کنیم تا مشکلی ایجاد نشود و اگر کارفرمایی کوتاهی کرده و حقوق کارگر را پرداخت نکند برخورد جدی  می کنیم.

معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین یادآورشد: ما هم نگران همه بازداشتی ها هستیم و آرزو داشتیم هیچکس دچار غفلت نمی شد و در مجموع بجز آشوبگران و لیدرهای اصلی، کمک می کنیم تا اگر ناآگاه بودند و چشم بصیرت نداشتندتا واقعیتها را ببینند و چشم به رسانه بیگانه داشته و در توهم بوده و همراهی جاهلانه داشته اند از این وضعیت نجات پیدا کنند.

دانشجویایی که مقصر نبودند آزاد شده اند

فعالیت 61 حزب در استان قزوین

کبیری گفت: در استان قزوین 86 حزب و جناح داریم که 61 حزب فعال است و 24 مورد با گرایش اصولگرایی و 29 حزب با گرایش اصلاح طلبی و هشت حزب با گرایش معتدل هستند.

کبیری یادآورشد: در اقدامات حوزه دانشجویی پیگیر مطالبات صنفی این افراد هستیم و خود را موظف می دانیم به خواسته هایشان توجه کنیم و شرایطی مهیا شود تا حرفشان را بزنند و باور داریم باید حرف منتقد را شنید و فضا را از التهاب خارج کرد.

کبیری اضافه کرد: آماده ایم در جمع دانشجویان حاضر شده و پاسخگو باشیم و می توانیم یک مرکز گفتگو راه اندازی و مشکلات را حل کنیم.

وی بیان کرد: از شورای اطلاع رسانی رضایت ندارم هر چند نمایندگان ارشاد، تبلیغات اسلامی، حوزه هنری و  صدا و سیما در آن عضو هستند ولی کوتاهی کرده ایم و باید جبران کنیم و امیدواریم که این حوادث تلنگری به مجموعه های فرهنگی باشد تا بهتر عمل کنند.

نا آرامی ها در قزوین مدیریت شد

این مسئول تصریح کرد: در حوزه احزاب به روز رسانی را انجام داده ایم اما فعالیت خاصی از آنها ندیده ایم.

کبیری در ادامه اظهارداشت: تقسیمات کشوری از نکات مهم است که در این بخش فعال و پیگیر هستیم و تاکنون 14 طرح به وزارت کشور ارسال شده و شهرستان شدن الموت و طارم ومحمدیه از آن جمله است که کارشناسان بازدید میدانی را انجام داده اند و منتظر اعلام نظر هستیم.

معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین یادآورشد: دغدغه شما را بحق می دانیم و آمادگی داریم در این مسئولیت اگر کوتاهی شده پاسخگو باشیم و جبران کنیم.

image_2022_11_14-16_39_5_915_aAn