نیمی از واحد‌های تولیدی کرمان راکد یا نیمه‌فعال‌اند


نیمی از واحد‌های تولیدی کرمان راکد یا نیمه‌فعال‌اند

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت شمال استان کرمان با بیان این‌که شهرستان‌های سیرجان، بم، رفسنجان، زرند، شهربابک و کرمان شهر‌های صنعتی شمال استان هستند، گفت: ۱۶۳۴ واحد تولیدی در شمال استان داریم که ۲۲۱ مورد آن غیرفعال،  ۶۱۰ مورد نیمه‌فعال و ۷۲۷ واحد تولیدی فعال هستند.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ علیرضا رحمان‌نژاد در نشست خبری با محوریت گزارش فعالیت‌های سال گذشته و برنامه امسال، در عین حال با بیان این‌که تسهیلات بخش تولید در سال گذشته محدود بود، افزود: فقط از محل تبصره ۱۸ تسهیلات بخش تولید را داشتیم، اما با ایجاد ارتباط بین واحد‌های کوچک و بزرگ، توانستیم واحد‌های راکد را فعال کنیم، به گونه‌ای که ۹۰ واحد تولیدی کوچک را به واحد‌های بزرگ متصل کردیم که ۴۴ مورد آن واحد‌های راکد بودند که با این اقدام، فعال شدند.
وی درباره راهکار استان برای اتصال واحد‌های کوچک و متوسط به واحد‌های بزرگ توضیح داد: واحد‌های کوچک و متوسط در سامانۀ ستاد ثبت‌نام کردند و واحد‌های بزرگ هم باید در این سامانه ثبت‌نام کنند و طبق مصوبۀ شورای تامین حداقل ۵۰ درصد نیاز‌های واحد‌های بزرگ باید از داخل استان تامین شود.
رحمان‌نژاد تاکید کرد: زنجیره تامین بین واحد‌های کوچک و بزرگ امسال به جد دنبال خواهد شد و امسال هر شرکتی این قانون را اجرا نکند، به جرم ترک فعل با آن برخورد می‌شود.
وی با بیان این‌که سال گذشته وزارت صمت حدود ۱۵ برنامۀ اصلی به استان ابلاغ کرد، یادآور شد: براساس مجوز‌ها سال گذشته باید ۱۲۵ واحد تولیدی ایجاد کرده و توسعه می‌دادیم که خوشبختانه ۱۵۴ واحد تولیدی در شمال استان به بهره‌برداری رسید.
رحمان‌نژاد ادامه داد: سازمان صنعت، معدن و تجارت شمال استان کرمان در سال گذشته ۱۲ هزار نفر را در سامانۀ رصد و پایش اشتغال ثبت کرده و این در حالی است که سهم این سازمان ۱۰ هزار فرصت شغلی بوده است.
وی در ادامه گفت: در راستای توانمندسازی شهرستان‌ها اختیارات تخصیص سوخت واحد‌های تولید و کارشناسی تا مرحله صدور پروانه بهره‌برداری به شهرستان‌ها تفویض شد.
معاون سازمان صمت کرمان اضافه کرد: عارضه‌یابی واحد‌های صنعتی و تولیدی در قالب پروژۀ عارضه‌یابی در استان در سال جاری اجرا می‌شود و حدود سه میلیارد تومان اعتبار برای آن در نظر گرفته شده است.
وی با بیان این‌که حدود ۱۵ درصد واحد‌های شمال استان بالادستی (بزرگ) هستند، اظهار کرد: در کرمان ۷۴۵ واحد تولیدی، در سیرجان ۲۹۷ واحد، در رفسنجان ۲۲۵ واحد و در بم ۱۲۷ واحد تولیدی وجود دارد.
رحمان‌نژاد با بیان این‌که حدود ۴۰ درصد پلی‌اتیلن کشور در استان کرمان تامین می‌شود، در ادامه بر لزوم حمایت از صنایع کوچک تاکید کرد و گفت: اشتغال، ارزش افزوده و … با توسعه واحد‌های کوچک و متوسط محقق می‌شود.
انتهای پیام

بخوانید:  ارتقا آب‌بندی ساختمان با پودر عایق رطوبت آنتی باکتریال



منبع