دستگاه‌ها آمادگی تجهیزاتی داشته باشند


استاندار کرمان با اشاره به هشدار‌های هواشناسی: دستگاه‌ها آمادگی تجهیزاتی داشته باشند

استاندار کرمان با اشاره به هشدار‌های هواشناسی مبنی بر ناپایداری‌های جوی و جاری شدن روان‌آب‌ها گفت: سرعت و حجم بارندگی‌ها اصلا قابل پیش‌بینی نیست، فرمانداری‌ها و دستگاه‌های اجرایی آمادگی تجهیزاتی داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ محمدمهدی فداکار در شورای اداری استان کرمان عنوان کرد: در بارندگی هفته گذشته بیش از ۵۰۰ دستگاه ماشین‌آلات سنگین و راهداری، آماده شده بود و تمهیدات لازم دیده شد و خوشبختانه اجازه ندادند آب از سیلبند‌ها سرریز کند.  
وی با تاکید بر آمادگی کامل فرمانداری‌ها، شهرداری‌ها و دستگاه‌های زیرساختی با توجه به هشدار اخیر هواشناسی گفت: سرعت، حجم بارندگی و تغییر الگوی بارشی اصلا قابل پیش‌بینی نیست و باید مراقبت‌های کامل صورت گیرد.  
استاندار کرمان، اطلاع‌رسانی و هشدار به عشایر و ساکنان مناطق در معرض خطر سیلاب را مورد تاکید قرار داد.  
وی با اشاره به برگزاری نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ در روز‌های ۶ و ۷ اردیبهشت ماه عنوان کرد: با توجه به بارندگی‌ها و احتمال آبگرفتگی، مراقبت‌ها و تدابیر در خصوص حوزه‌های آزمون صورت گیرد.  
فداکار تصریح کرد: مناطق آسیب‌پذیر و مسیر‌هایی که احتمال مسدود شدن آنها وجود دارد، مدنظر باشد تا مشکلی برای حضور داوطلبان در حوزه‌های آزمون سراسری ایجاد نشود.  
استاندار کرمان گفت: در راستای آماده‌باش کامل تمام مرخصی‌ها لغو است و دستگاه‌های زیرساختی آمادگی داشته باشند تا در صورت بروز حادثه، سریعاً مشکل حل شود.  
انتهای پیام



منبع

بخوانید:  دستگیری عامل مزاحمت برای شهروندان و زیرگیری سرباز وطیفه در سیرجان