ورزشکاران سازمان یافته استان همدان امسال 40 درصد افزایش یافت

 

وی با اشاره به برگزاری مجامع انتخاباتی در سال 1401 گفت: امسال 15 مجمع انتخاباتی باهدف ساماندهی هیئت‌های ورزشی و با حضور روسای فدراسیون‌های ورزشی و 5 مجمع سالیانه برگزار شده است.

وی افزود: فراخوان و ثبت نام هیات های سه گانه، شنا و شیرجه، بسکتبال و ورزش های همگانی نیز انجام شده و سال آینده در اولین فرصت مجامع این هیات ها نیز برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، مدیرکل ورزش و جوانان استان درجمع اصحاب رسانه با تقدیر از تلاش های اصحاب رسانه گفت: مسئولیت‌پذیری و برخورد منصفانه از رسالت‌های اصلی یک رسانه محسوب می‌شود و رسانه نقش مهمی در روشنگری مردم به ویژه نوجوانان و جوانان و به خصوص در حوزه ورزش داشته و تاثیر فراوانی در بهبود وضعیت خواهند داشت.

وی افزود: پس از بدنسازی و پرورش اندام بیشترین حضور بانوان همدانی مربوط به ورزش های همگانی با چهار هزار 670 و ژیمناستیک با سه هزار 815 ورزشکار و والیبال با سه هزار و 182 ورزشکار می باشد.

 

حقیقی تصریح کرد: بیشترین حضور بانوان ورزشکار همدانی مربوط به رشته بدنسازی و پرورش اندام است و در سال 1401، چهار هزار 770 در رشته‌های زیرمجموعه این هیات تمرین و مسابقه دادند.

وی افزود: از این تعداد 33 هزار و 237 ورزشکار را بانوان و 52 هزار و 198 را آقایان تشکیل می‌دهند.

 

 

وی در ادامه با اشاره به افزایش ورزشکاران سازمان یافته استان گفت: تعداد بیمه شدگان ورزش استان در سال 1400، 60558 نفر بوده که این آمار امسال به 85 هزار 435 ورزشکار افزایش یافته که از رشد 40 درصدی برخوردار هستند.

بخوانید:  برگزاری دومین اردوی تیم ملی جودو ناشنوایان در آکادمی ملی المپیک

مدیرکل ورزش و جوانان استان با اشاره به پروژه های افتتاح شده در هشت ماهه اخیرگفت: شش پروژه از جمله خانه کبدی شهید همدانی کبودرآهنگ، سالن باستانی شهدای مریانجی، سالن ورزشی توچغاز ملایر، زمین چمن مینی فوتبال لتگاه، آبشینه و فرسفج در هشت ماهه اخیر به بهره برداری رسیده که در مجموع بیش از 5000 هزار متر مربع به فضای ورزشی استان اضافه شد.

 

 

علی حقیقی تصریح کرد: رشته بدنسازی و پرورش اندام با 10هزار و 285 ورزشکار در رتبه دوم و ژیمناستیک با 7 هزار 396 ورزشکار در رتبه سوم این آمار قرار دارند.

 

علی حقیقی تصریح کرد: فراخوان ثبت نام هیات های تکواندو، اسکیت، کشتی و کونگ فو نیز صورت گرفته و این هیات ها در مرحله تکمیل مدارک و استعلام هستند.





وی ادامه داد: رشته های کشتی با 7065 ورزشکار، والیبال با 5312 ورزشکار و ورزش های همگانی با 5309 ورزشکار در رده های بعدی این آمار قرار دارند.

 

وی خاطر نشان کرد: براساس آمارهای موجود بیشترین بیمه شده ورزشی متعلق به رشته فوتبال است که 13 هزار و 646 ورزشکار این رشته را تشکیل می‌دهند.

 

 


آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف



منبع