ورود گردوغبار شدید به ایران در پایان سالجاری/ چرا شهرداری تهران می خواهد اتوبوس دسته دوم یورو ۴وارد کند؟/ سدسازی های افغانستان ژئوپلتیک منطقه را بهم می ریزد

وی خاطرنشان کرد: پایان سال گردوغبار وارد کشورمان می شود که  به تهران هم می رسد.

رفیعی افزود: محیط زیست موضوعی نیست که در محدوده مرزها و منطقه بتوان به آن نگریست.

انتهای پیام/ 





نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف


منبع

وی اظهار داشت: درباره تغییرات اقلیمی هیچ مرجع بالادستی برای آینده نگری نداریم؛ فعلا اثرات تغییرات اقلیمی را در کشورمان حس می کنیم ولی بعدها به اصل تغییرات اقلیمی می رسیم و بهتر است دولت لایحه ای به مجلس بدهد که شورای عالی محیط زیست را به شورای عالی محیط زیست و تغییرات اقلیمی تغییر نام بدهیم.

رییس فراکسیون محیط زیست گفت: باید پای نظارت بر اجرای قانون هوای پاک ایستاد؛ متاسفانه موضوع اسقاط خودرو با وجود مافیای بزرگ خودرو رای آورد؛ ۷ تا ۱۱ میلیارد دلار هزینه سلامتی به دلیل آلودگی هواست.

وی افزود: در تهران ۵ مدرسه سبز داریم که یا در حال ساخت است یا افتتاح شده که سازمان نوسازی مدارس در حال اجرای آن است؛ باید استانداردهای ساخت مدارس سبز را به ساختمان سازی عادی و بر اساس اقلیم شهرهای مختلف تسری دهیم.

رفیعی تصریح کرد: شهرداری تهران به دنبال واردات اتوبوس دسته دوم یورو چهار است که انتقاد زیادی به آن وجود دارد و نباید اجازه دارد اینگونه شود در حالی که شهرداری تهران بودجه خوبی حمل و‌نقل گرفت و باید اتوبوس بروز و‌ مدرن وارد کنند.

نماینده تهران در مجلس گفت: حضور سازمان های مردم نهاد حوزه محیط زیست در راستای دیپلماسی عمومی است که به مردان دیپلماسی رسمی کمک می کند.

بخوانید:  جهش تولید به ماموریت ویژه دانشگاه‌ها تبدیل شد

وی خاطرنشان کرد: پس گرفتن زمین تالاب های کشور فرآیند سختی بود که الحمدالله انجام شد.

نماینده تهران در مجلس تصریح کرد: اگر ابتدای زنجیره در صنعت نفت و گاز می دیدیم و رویه را اصلاح می کردیم امروز مجبور نبودیم به نیروگاه ها مازوت بدهیم یا بنزین بی کیفیت به دلیل اینکه کم نیاوریم تولید کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری برنا، سمیه رفیعی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و رییس فراکسیون محیط زیست امروز شنبه ۱۰ دی در دیدار با تعدادی از تشکل های مردمی فعال در حوزه محیط زیست اظهار داشت: مخالف آبگیری سد چمشیر هستم زیرا سازند نمکی این سد نمکی است و عدم آب گیری سد چمشیر به دلیل نامه من به رییس جمهور بود.

وی افزود: احداث سد کمال خان و‌ کجکی در افغانستان باعث تغییر ژئوپلتیک منطقه می شود؛ نباید فقط حواس ها را به سمت سدسازی در ترکیه برد.

رفیعی گفت: فعالان محیط زیست در اقلیت هستند و پیش بردن کارها در این حوزه سخت است؛ متاسفانه هم افزایی بین این فعالان برقرار نشده است؛ اگر کار و قانونی با حضور ذی نفعان آن پیش نرود نمی توان به موفقیت رسید.


آیا این خبر مفید بود؟