پل شناور عنافچه هدیه ارتش به مردم است / اعتبار پل اصلی در سفر دوم دولت به استان تخصیص داده شد

استاندار خوزستان افزود: امیدواریم که با رفع برخی موانع، خودروهای سواری و سرویس های مدارس نیز بتوانند از این محل عبور کنند البته پل اصلی عنافچه در حال انجام است و در سفر دوم هیات دولت به استان اعتبار خوبی برای آن اختصاص داده شد.

حسینی محراب از به کارگیری پیمانکاران پل ساز مطرح در پروژه پل عنافچه خبرداد تا کار نصب در مهلت مقرر تمام شود و بیان کرد: هم اکنون پیمانکار پل اصلی عنافچه فعال است و عرشه های پل در کارگاه وجود دارد، رود کارون در قسمت پل عنافچه تلاطم بسیار زیادی دارد و امکان نصب هر سازه ای در آن منطقه را سخت می کند اما همه تلاش خود را برای اتمام نصب پل در مهلت تعیین شده به کار خواهیم گرفت.

انتهای پیام/



منبع

لازم به ذکر است که طی سال‌های قبل اهالی عنافچه به وسیله پل شناوری که توسط ارتش جمهوری اسلامی ایران در دو سوی رودخانه کارون نصب شده بود از روی رودخانه تردد می‌کردند اما آن پل به دلیل فرسودگی جمع ‌آوری شد و مردم این دهستان برای تردد مجبور بودند از قایق استفاده کنند.

نماینده عالی دولت سیزدهم در استان خوزستان با بیان اینکه پل متحرک عنافچه ۱۶۴ متر طول دارد که با تلاش گروه مهندسی ۴۲۲ ارتش انجام شد، اضافه کرد: پل عنافچه کاری اساسی و بنیادی برای روستاهای ملاثانی است و روستاهایی که در این منطقه قرار دارند می توانند از آن استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، علی اکبر حسینی محراب امروز شنبه ٢٢ مهر ماه در عملیات نصب و افتتاح پل عنافچه اظهار کرد: حوادث سال گذشته”بروز سیل” سبب شد تا پل این منطقه از بین برود و مردم عنافچه برای مدتی در تردد دچار مشکل شدند.

بخوانید:  پیام تبریک نوروزی دکتر کهندل مدیرعامل باشگاه مس کرمان
دهستان عنافچه دارای ۴۰ روستا و جمعیتی بالغ بر ۱۵ هزار نفر است و همه اهالی این منطقه با توجه به نبود پل برای تردد از رودخانه مشکل های بسیاری داشتند اما با این اقدام مشکل تردد تا حدودی مرتفع می‌شود؛ یک پل ثابت نیز برای این منطقه در حال احداث است که با تکمیل آن مشکل تردد اهالی عنافچه برای همیشه حل خواهد شد.

او گفت: همه نیروهای ارتش بسیج شدند تا این پل مجددا نصب شود و در کمترین زمان توسط مردم به بهره برداری برسد.

بر این اساس یکی از مطالبه هایت مردم در دهستان عنافچه راه اندازی پل ثابت می باشد که این طرح با پیشرفت ۵۰ درصدی و با اختصاص اعتبار از سفر ریاست جمهوری در حال احداث است.

استاندار خوزستان: پل شناور عنافچه هدیه ارتش به مردم است / اعتبار پل اصلی در سفر دوم دولت به استان تخصیص داده شد

استاندار خوزستان در پایان پل عنافچه را هدیه ارتش به مردم دانست و افزود: پل متحرک عنافچه با پایین آمدن و بالا رفتن آب در بارندگی ها حرکت کرده و زیر آب نمی رود، گروه ۴٢٢ ارتش در منطقه حضور دارند و هر نوع تدبیر و مدیریتی که لازم باشد را برای حفظ آرامش مردم انجام می دهند.

او با تقدیر از صبر و شکیبایی مردم این منطقه ادامه داد: به عنوان نماینده عالی دولت و مردم در استان از همه کسانی که در راستای ایجاد پل برای آسایش مردم و سهولت تردد شهروندان ما را یاری کردند به ویژه لشکر ٩٢ و قرارگاه جنوب ارتش تشکر می کنم.