پژوهشکده محیط زیست جهاددانشگاهی بازوی علمی دستگاه های اجرایی

سرپرست سازمان جهاددانشگاهی گیلان با اشاره به پذیرش دانشجویان در مؤسسه آموزش عالی جهاددانشگاهی استان تا مقطع کارشناسی ارشد، اضافه کرد: جهاددانشگاهی در بخش آموزشی، آماده ارائه آموزش‌های بلندمدت و کوتاه مدت است.

وی با تاکید بر لزوم ارتباط صنعت و دانشگاه، افزود: باید از ظرفیت دانشگاه‌ها و مراکز علمی برای رفع مشکلات بهره بگیریم و کار‌های علمی و تحقیقاتی را به نیاز‌های صنعتی پیوند بزنیم.

مدیرعامل آبفای گیلان بر حفاظت از منابع آب بالادست سد‌ها تاکید و تصریح کرد: جهاد دانشگاهی می‌تواند در این بخش نقش آفرینی موثری داشته باشد.

وی همچنین از جهاددانشگاهی استان خواست در حوزه انشعابات غیر مجاز و مدیریت مصرف به آبفا کمک کند و یادآور شد: باید به سمت کنتور‌های هوشمند برویم و جهاد دانشگاهی این ظرفیت فنی را دارد.

سرپرست سازمان جهاددانشگاهی گیلان حوزه‌های فعالیت جهاددانشگاهی را بسیار گسترده، در عین حال کاربردی و با تمرکز بر حل مشکلات اساسی کشور دانست و یادآور شد: پژوهشگاه رویان یکی از ظرفیت‌های علمی جهاددانشگاهی است که در حوزه درمان ناباروری پیشتاز بوده و دستاورد‌های بزرگی دارد.

انتهای پیام/



منبع

وی با بیان اینکه با استفاده از ظرفیت فرهنگی سازمان جهاددانشگاهی می‌توانیم در حوزه مدیریت و مصرف بهینه آب برنامه‌ریزی کنیم، ادامه داد: هدف جهاددانشگاهی باز کردن گره‌ای از مشکلات است و در این زمینه از ظرفیت‌های علمی و پژوهشی برخوردار هستیم.

مدیرعامل آبفای گیلان، فاضلاب را چالش استان دانست و بیان کرد: اگر فاضلاب مهار نشود، منابع آبی را از دست می‌دهیم لذا به دنبال استفاده از ظرفیت شبکه‌های در هم آب‌های سطحی جهت جمع‌آوری و تصفیه فاضلاب هستیم.

بخوانید:  کاهش نرخ رشد قیمت‌ها از ۷/۴ درصد در اسفند به ۷/۳ درصد در فروردین و ۸/۲ درصد در اردیبهشت

مدبری با اشاره به ماموریت سازمان‌ها و پژوهشکده‌های جهاددانشگاهی در استان‌ها به فراخور ظرفیت‌های موجود در هر منطقه، خاطرنشان کرد: پژوهشکده محیط زیست جهاد دانشگاهی در گیلان فعالیت می‌کند و بالغ بر ۲۰ عضو هیئت علمی دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ هادی مدبری سرپرست سازمان جهاددانشگاهی گیلان در دیدار با مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گیلان، با اشاره به ماهیت علمی، پژوهشی و فناورانه جهاددانشگاهی، اظهار کرد: جهاددانشگاهی نهادی انقلابی، چابک و خودگردان بوده و طبق فرمایشات مقام معظم رهبری، مولود مبارک انقلاب به شمار می‌رود که زیرمجموعه شورای عالی انقلاب فرهنگی است.

علیرضا غیاثی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گیلان نیز، این شرکت را یک دستگاه خدمات‌رسان در دو بخش آب و فاضلاب دانست و بیان کرد: آب یک موضوع حاکمیتی بوده و دارای اهمیت فراوان است.

مدبری سیستم فعالیت جهاددانشگاهی را مبتنی بر شبکه‌سازی دانست و تصریح کرد: اعضای هیئت علمی در سازمان‌ها و پژوهشکده‌های جهاددانشگاهی به صورت شبکه به هم مرتبط هستند و می‌توانیم در حل مشکلات از ظرفیت آنان بهره بگیریم.

غیاثی به ظرفیت‌های علمی شرکت آب و فاضلاب اشاره و اظهار کرد: با ارتباط با مراکز علمی و پژوهشی می‌توانیم بخش عمده مشکلات استان را به ویژه در بخش تصفیه فاضلاب برطرف کنیم.