چرا مشاوره پیش از ازدواج مهم است؟

یکی از مهمترین دلایلی که مشاوره قبل از ازدواج را مهم و الزامی کرده، کنترل استرس پیش از گرفتن تصمیم بزرگی مثل ازدواج است، مشاوره قبل از ازدواج به شما کمک می کند تا توقعات و خواسته های خود را با یکدیگر در میان بگذارید و بدون هیچگونه خود سانسوری و محدودیتی نظرتان را در مورد ازدواج با فرد مورد نظر به اشتراک بگذارید.

انجام تست های روانشناسی قبل ازدواج این امکان را به روان شناس متخصص می‌دهد تا به صورت تخصصی از نیمه‌های مخفی اشخاص و خصوصیت‌های درونی آن‌ها باخبر شود.

انتهای پیام/ 





افرادی که در آستانه این تصمیم گیری بزرگ قرار می گیرند معمولاً دچار استرس و اضطراب می شوند که  ممکن است این فشار استرس، مانع از آن شود که شخص بهترین و درست ترین تصمیم خود را بگیرد.

شاید خیلی از زوجین نتوانند درباره این مسائل به راحتی صحبت کنند، مفاهم و اصول اولیه مربوط به تفاوت‌های جنسیتی و احترام گذاشتن به این تفاوت‌های فردی و نیازها و علایق جنسی، توجه به حس مسئولیت پذیری زوجین در قبال یکدیگر و تاکید بر پیامدهای منفی کم توجهی و کم محبتی به شریک زندگی، آشنایی با بیماری های جنسی که از راه تماس جنسی منتقل می‌شوند و آموزش مهارت‌های ارتباطی موثر، حل مساله و تصمیم گیری و مدیریت روابط برای حفظ زندگی مشترک و بالا بردن کیفیت روابط عاشقانه و عاطفی از حمله موضوعاتی است که در جلسات مشاوره پیش از ازدواج به آنها اشاره می شود.

با استفاده از برخی تست ها، مشاوران یک سری خرده مقیاس ها را در زوجین بررسی می کنند و در نهایت به این نتیجه می رسند که بین دو زوج تطابق وجود دارد یا متفاوت از یکدیگر هستند.

بخوانید:  آنفلوآنزا شوخی ندارد
هم کفو بودن

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف


منبع

بررسی بیماری روانی

در مشاوره قبل از ازدواج این مسائل بررسی شده و به زوجین برای مدیریت و مهار آن راهکارهایی داده می شود.

بررسی ویژگی های شخصیتی

ممکن است این‌ مسأله از چشم افراد عادی دور‌ بماند اما مشاور می تواند بیماری روانی‌ در افراد را تشخیص دهد.

هماهنگی‌ و تطابق جنسی

تله های زندگی زخم‌های کودکی هستند که از دوره طفولیت با توجه به والدگری والدین، خاطرات و تجربیات، افراد به آن دچار می شوند.

به گزارش خبرنگار باشگاه جوانی خبرگزاری برنا، ازدواج خوب و انتخاب همسر مناسب یکی از بزرگترین تصمیمات زندگی هر فردی است، چرا که وقتی فرد ازدواج می کند، تمامی اهداف زندگی، روابط اجتماعی و خانوادگی اش تحت شعاع قرار گرفته و دستخوش تغییر می شود.

زوجی که قرار است یک عمر با یکدیگر زندگی مشترک داشته باشند، در همه کارها شریک هم شوند و فرزندانی را به دنیا آورند و تربیت کنند، حتماً باید هماهنگ و هم‌سنخ و هم کفو یکدیگر باشند.

بررسی تله های زندگی

اما مهم ترین مواردی که در مشاوره پیش از ازدواج به آن ها اشاره می شود، چیست؟

متأسفانه معمولاً در انتخاب همسر، به خوب بودن بسنده می‌کنیم و به هم‌کفوی کمتر بها می‌دهیم در حالی که محور معیارهای انتخاب همسر، کفویت است.


آیا این خبر مفید بود؟