کسب ۲۶۹ مدال ملی توسط ورزشکاران گلستانی در یکسال اخیر

گلستان در یکسال اخیر ۳۰۶ قهرمان ملی داشته است 

وی افزود: در استان گلستان ۴۸ هیئت ورزشی و ۵۰ هزار ورزشکار سازمان یافته فعالیت می کنند.

وی با اشاره به ورزشگاه ۶ هزار نفری شهرستان گرگان گفت: با پیگیری های انجام شده پیمانکار این پروژه تعیین و ۴۰ میلیارد قرارداد بسته شده است که ۱۵ میلیارد تخصیص آن تخصیص یافته است.

برزمینی گفت: قانون اجازه داده است که یک درصد از اعتبارات عمرانی دستگاه ها در ورزش هزینه شود که از کل این مبلغ ۴۰ درصد برای خود کارکنان دستگاه مربوطه هزینه می شود، ۳۰ درصد در اختیار ورزش و جوانان و ۳۰ درصد هم در اختیار آموزش و پرورش قرار می گیرد که باید شرایطی فراهم شود تا دستگاه ها مکلف به امضای تفاهم نامه در این رابطه شوند. 

مدیر کل ورزش و جوانان گلستان ادامه داد: استان گلستان در یکسال اخیر  ۳۰۶ قهرمان ملی داشته و ۲۶۹ مدال ملی توسط ورزشکاران این استان کسب شد.

انتهای پیام:

آیا این خبر مفید بود؟

وی تصریح کرد: سال گذشته با مبلغی بالغ بر ۸۰۰ میلیون از قهرمانان بین المللی استان تجلیل شد.

برزمینی گفت: در حوزه زیر ساخت ها ۱۱۰ پروژه نیمه تمام ورزشی در سطح استان داریم که تلاش داریم تا پایان سال ۲۰ پروژه را به اتمام برسانیم.

مدیر کل ورزش و جوانان گلستان گفت: طی مدت مذکور ۲۷۴ ورزشکار به مسابقات ملی و ۶۴ ورزشکار به مسابقات فراملی اعزام شدند و در استان گلستان ۱۳۱ مسابقه کشوری و لیگ برگزار شد.

بخوانید:  فدراسیون فوتبال برای فرهاد مجیدی پیام فرستاد

وی با اشاره به اینکه در استان گلستان با کمبود فضای ورزشی روبرو هستیم گفت: اکثر دستگاه ها دارای اماکن ورزشی هستند که بیشتر مواقع بلا استفاده رها شده اند.

وی تاکید کرد: به جرئت می توانم بگویم ورزش قهرمانی گلستان جزو ۶ استان برتر کشور است.

وی یادآور شد: ۲۰۷ نفر به تیم ملی دعوت و در حال حاضر ۱۵۱ ورزشکار در تیم های ملی رشته های مختلف حضور دارند.

برزمینی گفت: ۳۶ تیم گلستانی در دو بخش آقایان و بانوان در لیگ برتر حضور دارند و همچنین ۱۷ تیم در دسته یک و ۱۲ تیم در دسته دو و سه حضور دارند.

اماکن ورزشی دستگاه ها در اختیار هیئت های ورزشی قرار گیرد

وی بیان داشت: با توجه به حضور تیم های ورزشی رشته های مختلف در لیگ برتر و دسته یک تا سه و همچنین با توجه به مقام آور بودن اکثر رشته ها، اما متاسفانه استان گلستان از حمایت صنایع محروم است و در اعزام تیم ها دارای مشکلات زیادی هستیم.

وی بیان داشت: قهرمانان این استان ۴ طلا، دو نقره و ۵ برنز فراملی و جهانی کسب کردند.

وی افزود: ورزشکاران گلستانی در یکسال گذشته موفق به کسب ۱۲ طلا، ۱۰ نقره و ۵ برنز آسیایی شدند و در مسابقات بین المللی ۱۲ طلا، شش نفره و ۱۱ برنز کسب کردند.

خبرنگار: نجمه جهانتیغ

وی افزود: طی یک ماه گذشته ۱۸ ورزشکار گلستانی در جایگاه های اول تا سوم آسیا قرار گرفتند.

وی خواستار در اختیار قرار دادن این اماکن به هیئت های ورزشی شد و گفت که آمادگی امضای تفاهم نامه با دستگاه های مذکور را داریم.

بخوانید:  مردم گرگان از عملکرد نانوایی ها رضایت نسبی پیدا کرده اند

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف



منبع به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا از گرگان؛ قاسمعلی برزمینی در نخستین شورای عالی ورزش استان گلستان که با حضور سید علی مهاجر  معاون سیاسی و امنیتی استاندار گلستان و مدیران دستگاه های عضو این شورا برگزار شد اظهار کرد: جلسه شورای عالی ورزش برای نخستین بار است که در گلستان برگزار می شود.