گردشگران نوروزی از برپایی چادر در طبیعت سیروان تا اطلاع ثانوی خوداری کنند

فرماندار سیروان افزود: یکی از مراحل مدیریت بحران پیشگیری است و از دستگاه‌های متولی انتظار است اقدامات پیشگیرانه نسبت به رفع آب ‌گرفتگی هنگام سیل، قطعی برق، قطع مسیرهای مواصلاتی، جلوگیری از قطع تاسیسات زیرساختی مخابرات و سیستم‌های ارتباطی، قطع آب شرب و شبکه‌های آب شهری و روستایی و اطلاع‌رسانی و اعلام هشدارهای به‌موقع، برنامه‌ریزی و اقدامات لازم را انجام دهند.

شریفی با اشاره به اینکه همه دستگاه های عضو ستاد مدیریت بحران در مدت زمان فعالیت این سیستم در آماده باش کامل باشند، تاکید کرد:دستگاه‌های خدمات رسان باید با حداکثر توان و تجهیزات لازم برای مقابله با هرگونه حوادث احتمالی ناشی از بارندگی در خدمت ستاد مدیریت بحران و در آماده باش باشند و استقرار مدیران تا پایان بحران در شهرستان الزامی است.

فرماندار سیروان از تلاش ها و اقدامات دستگاهها و سازمان های عضو ستاد هماهنگی مدیریت بحران این شهرستان قدردانی کرد و تصریح کرد در بحث مدیریت بحران، پیشگیری از بحران و آمادگی برای مقابله با بحران از اهمیت خاصی برخوردار است و تمامی دستگاههای اجرایی بخصوص دستگاه های که کانون مقابله با بحران هستند می بایست از قبل برای مقابله با حوادث احتمالی برنامه ریزی کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا از ایلام؛ “محمدباقر شریفی” با بیان اینکه دستگاه های عضو ستاد بحران شهرستان در آماده باش کامل باشند و تمهیدات لازم برای پیشگیری و مقابله با هر گونه بحران احتمالی اندیشیده شود،افزود: در صورت وقوع حادثه احتمالی انتظار می رود در کمترین زمان ممکن وارد عمل شوند تا از خسارات های جبران ناپذیر جلوگیری شود.

بخوانید:  تغییر رنگ برج آزادی و پل طبیعت در روز صلیب سرخ و هلال احمر

شریفی با اشاره به اینکه بخشداران از طریق دهیاری ها اطلاع رسانی لازم برای جلوگیری از بحران داشته باشند و تیم های هلال احمر و اورژانس در آماده باش ۱۰۰ درصدی قرار گیرند،افزود:اطلاع رسانی لازم به عشایر صورت گیرد تا آسیب نبینند و اماکن لازم برای اسکان اضطراری پیش بینی شود و ماشین آلات راهداری و شهرداری در آمادگی کامل باشند.



منبع

وی با بیان اینکه امور عشایری شهرستان می بایست به منظور پیشگیری از وقوع حوادث به عشایر منطقه اطلاع رسانی کند،گفت: انتظار می رود که تمامی دستگاههای عضو مدیریت بحران شهرستان با تعامل و همفکری و به منظور جلوگیری از هر گونه حوادث احتمالی وظایف خود را به خوبی انجام دهند تا خروجی آن برای جامعه هدف قابل لمس باشد.

وی با اشاره به اینکه با توجه به هشدار هواشناسی اطلاع رسانی لازم به عشایر و روستائیانی که در مسیر رودخانه‌ها و مسیلها هستند، برای جلوگیری از ایراد هرگونه خسارت برای خود و احشام آنها به صورت حضوری و پیامکی انجام شود،اظهار داشت: مدیران و دهیاران اطلاع رسانی لازم برای جامعه هدف خود داشته باشند، مهمانان و گردشگران از اتراق کردن در مسیرهای مسیل ها، صعب العبور و غیره خودداری کنند و مدیران باید درایام تعطیلات نوروزی استقرار و یا کشیک داشته باشند و ماشین آلات هم آماده باشند.

وی اظهار داشت: با توجه به اثر مخاطره سامانه مذکور که منجر به بالا آمدن آب و طغیان رودخانه ها و ایجاد روان آبها و سیلابی شدن مسیل ها، ریزش جاده ها و احتمال تخریب پل ها، جاده ها و شکستن سازه های سبک و شاخ و برگ درختان خواهد شد، توصیه می‌شود دامداران ، گردشگران اطراف رودخانه ها و مسیل ها توقف نکنند و از سفرهای غیر ضروری خودداری کنند.

بخوانید:  بازسازی قبر منافقین و ضدانقلاب دروغ است

شریفی با بیان اینکه پیشگیری شامل مجموعه اقدامات لازم پیش از بحران، هنگام بحران و بعد از وقوع بحران برای جلوگیری از مخاطرات یا کاهش اثرات آن است،گفت: آمادگی شامل مجموعه اقدامات لازم نظیر برنامه ریزی، تمرین و برگزاری مانور تخصصی جهت ارتقا آمادگی عمومی است.