۴ خوراکی ویژه برای سلامتی در مردان

کمبود ویتامین D ممکن است به درمان بسیاری از اختلالات جنسی مردانه کمک کند. طبق مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۲ در مجله Dermato-Endocrinology منتشر شد، دریافت مقدار کافی ویتامین D ممکن است با کاهش آسیب عروقی ناشی از التهاب، خطر ابتلا به مشکلات جنسی را به حداقل برساند.

بر اساس مطالعه محققان بخش تغذیه، ورزش و علوم بهداشتی در دانشگاه واشنگتن مرکزی در النسبورگ، واشنگتن، که در سال ۲۰۱۲ منتشر شد، شیر شکلات می‌تواند یک نوشیدنی بازیابی موثر و مقرون به صرفه برای بسیاری از ورزشکاران استقامتی باشد. شیر شکلات کم چرب دارای نسبت ۴ به ۱ کربوهیدرات به پروتئین است که مشابه بسیاری از نوشیدنی‌های تجاری است. همچنین مایعات و سدیم مورد نیاز را برای کمک به بهبودی بعد از تمرین تأمین می‌کند. این مطالعه نوشیدن شیر شکلات را بلافاصله بعد از ورزش و دوباره دو ساعت بعد توصیه می‌کند.

به گزارش برنا؛ نیاز‌های سلامتی مردان با نیاز‌های زنان متفاوت است و بنابراین این احتمال وجود دارد که برخی از غذا‌ها به آن‌ها در برابر نگرانی‌های رایج سلامت مردان کمک کند.

گردو منبع عالی اسید‌های چرب امگا ۳، آنتی اکسیدان‌ها و مواد شیمیایی گیاهی است که ممکن است برای سلامت مغز مفید باشد. این مواد مغذی برای کمک به دفع افسردگی و حفظ عملکرد شناختی موثر بوده اند. بر اساس مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۴ در مجله تغذیه منتشر شد، گردو همچنین با استرس اکسیداتیو و التهاب که به طور طبیعی با افزایش سن ایجاد می‌شود مقابله می‌کند. یک نصف فنجان گردو ۲.۷ گرم چربی امگا ۳ را تأمین می‌کند. این مقدار بیش از مقدار توصیه شده روزانه است.

بخوانید:  آداب و سنت های ماه مبارک رمضان در استان چهارمحال و بختیاری

گردو


آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف


|