تیپ شخصیتی اطمینان دهنده:مطالعات موردی و سایر اطلاعات مبتنی بر واقعیت و داده را نشان دهید در مسیر یک رابطه قوی و حرفه ای کار کنید و رابطه خوبی ایجاد کنید به جای توصیف کمی، بر توصیفهای کیفی تمرکز کنید اغلب با آن شخص تماس بگیرید تا همیشه در ارتباط باشید
همچنین میتواند به صاحبان کسب و کار کمک کند تا نماینده فروش یا فروشنده خود را شناسایی و استخدام کنند تا برای کسب درآمدشان بهترین عملکرد را داشته باشند. اگر میخواهید در فروش موفق شوید، مهم است که از ویژگیهای کسانی که قبل از شما آمده اند الگوبرداری کنید.
اصرار، وقتی با احترام و پیگیری انجام شود، هیچ وقت بی تاثیر نمیماند. این نکته به مشتریان یادآوری میکند که شما با راه حلی برای مشکلات آنها به سراغشان رفته اید. این شرایط به آنها فرصتهای متعددی برای اتصال و مراجعه به شما میدهد. و اگرچه ممکن است کمیطول بکشد اما در نهایت نتیجه قانع کننده ای خواهد داشت.
اطمینان دهنده: مردم پسند، متقاعد کننده، برون گرا، خلاق، شهودی، وفادار، مشتاق. همچنین این فروشندگان همه جزئیات عملکردی و ارزشهای پیشنهادی محصولات را میشناسند، و میتوانند ارتباط خوبی با مشتری برقرار کنند.
با تیپ شخصیتی ارتباطی یا دوست داشتنی:
چند وظیفه ای عمل کردن یک اتفاق طبیعی در محیط فروش است. فروشندگانی که میخواهند تعطیل کنند، باز هم به دنبال سرنخهایی پرورش کسب و کار و پیگیری از مشتریانش است. او با تماس یا ارسال ایمیل از تجربه استفاده محصول خود از مشتریان میپرسد. سپس با نتیجه نظر آنها برای بهینه سازی کار تلاش میکند. یک فروشنده چند وظیفه ای میتواند همه چیز را مرتب نگه دارد.
اگر از کیفیت محصول خود آگاه نباشید، مشتری نیز به محصول شما باور نمیکند. اگر بتوانید با اطمینان توضیح دهید که چگونه محصول یا خدمات شما مشکل مشتری را حل میکند، پس مشتری برای شما و در کف دست شما است.
ویژگیهای فروشندگان موفق؛ انعطاف پذیر هستند
یک چشم انداز مطرح کنید، نه یک محصول قبل از شروع فروش خود، ارتباط برقرار کنید درباره سایر مشتریان و تجربه آنها از استفاده محصول خود بگویید، این که چرا آنها به دنبال محصول شما بودند و چگونه مشکلات آنها را حل کرده است.
اظهار نظر کنید، حرفه ای باشید و پذیرای مشتری. باید پاسخهای کاملا دقیق و واضح بدهید. اگر قادر به این طور پاسخ دادن نیستید، به آن شخص بگویید که در مورد آن تحقیق خواهید کرد و نتیجه را به او خواهید گفت. جملات را کوتاه بیان کنید و روی موضوع اصلی تمرکز کنید. نمونههایی از مزایای محصول خود را ارائه دهید. نشان دهید که محصول شما چگونه فرد را از رقبایش متمایز میکند. از معیارهای تجاری به جای توصیفات ذهنی استفاده کنید.
یک فروشنده موفق شنونده خوبی است
با این ۱۴ ویژگی میتوانید فروشنده موفق را شناسایی کنید یا جز فروشندگان موفق باشید! کافی است همه این موارد را دوباره مرور کنید، آنها را تمرین کنید و در مسیر کاری خود پیاده کنید تا به نتیجه مطلوبی دست پیدا کنید.
ویژگیهای فروشندگان موفق؛ متمرکز عمل میکند
فروشندگان موفق جهان بینی و درک فرهنگی گسترده ای دارند
فروشندگان موفق به منافع مشتری اهمیت میدهند
برونگرا هستند
تحلیلی: غیرشخصی، واقعیت محور، رسمی، جدی، روراست، صبور، آماده. احتمالاً سؤالات زیادی را مطرح میکند اما به دنبال روابط فروش شخصی نیست.