آمریکا و منافقین خواب تجزیه شدن ایران را به گور می‌برند

وی گفت: انقلاب در مواجه با سخت‌ترین و ناجوانمردانه‌ترین اقدامات بوده است و کودتا و تحریم و تبلیغات و تهدیدها را شاهد بودیم و از سوی دیگر جنگ‌افروزی و جنگ رسانه‌ای و فتنه انگیزه‌ای را علیه ملت ایران انجام دادند و این جنگ ترکیبی علیه ملت ایران ترسیم‌شده و دلیل آن این بوده که در ایران خبری بوده که آن‌ها را تحریک کرده و به دنبال ضربه زدن بودند.

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف



منبع

امام‌جمعه قم تصریح کرد: امروز دشمن تلاش می‌کند که این استقلال و آزادی و شکوه و عظمت ایران و انقلاب را تحت حجاب‌ها ببرد و البته نمی‌تواند و ملت ما بیدار است.


آیا این خبر مفید بود؟

وی گفت: انقلاب اسلامی ایران مقتدر پرشکوه و امن و پیشرفته را دنبال کرد و این از اهداف امام و رهبری و انقلاب است و ایران امروز بااقتدار و پیشرفت و حرکت به سمت آرمانی نو، در جریان است. انقلاب اسلامی بر اساس هدف‌گیری‌های خود توانسته رشد کند و با بهره‌گیری از آرمان‌های اسلامی و عاشورا و غدیر پایه‌ریزی شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، آیت‌الله علیرضا اعرافی امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم که در مصلی قدس برگزار شد گفت: باتقوا می‌توانیم مدارج ترقی و نزدیک به خداوند داشته باشیم و تقوا حقیقت زندگی ماست و تقوا را باید در تمام مراحل زندگی در نظر بگیریم.

انتهای پیام





اعرافی با تأکید بر اینکه باید نقد را بشنویم تصریح کرد: تفکیک نقد و تخریب را باید داشته باشیم، باید اشکالات را بشنویم و اصلاح کنیم، تعامل با نوجوان و جوان را به‌عنوان یک وظیفه بدانیم اما این بردباری به معنی این نیست که در برابر تخریب و منافع ملی کوتاه آییم.

بخوانید:  شیکاگو میزبان «تطبیق» شد

امام‌جمعه قم با اشاره به ایران مقتدر گفت: عدم تجزیه از وجب از خاک ایران یک امر قطعی است که هیچ کوتاهی نباید انجام شود و ایران ما یکپارچه است و همه باهم متحد هستند، هشت سال دفاع کردیم که ایران منسجم باشد و این اقتدار ملی امر مهمی است و این نغمه‌های شیطانی که در برخی جاها مطرح می‌شود، قابل‌قبول نیست.

اعرافی گفت: حق رسول خدا و ائمه اطهار(ع) مستند به تعارف و تشریفات نیست، بلکه این حق عالی‌ترین حق در سلسله حقوق نظام بشری بعد از حق خداوند است.

وی خطاب به آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها و منافقین گفت: شما خواب تسلیم ایران، خواب تجزیه ایران، خواب جنگ داخلی در ایران و امنیت زدایی در ایران و فروپاشی ارزش‌های فرهنگی در ایران را به گور خواهید برد.

امام‌جمعه قم در ادامه با اشاره به میلاد پیامبر(ص) گفت: ما وظایفی در برابر رسول خدا داریم و حق پیامبر(ص) و اولیای الهی حق تمام‌شدنی نیست و حقی ماندگار و ابدی و همیشگی است، نظارت رسول خدا، رسالت ایشان همیشگی و دائمی است و ازاین‌رو حق پیامبر، تمام نمی‌شود و بعد از چند قرن و چند نسل ما معاف از وظایف در پیشگاه رسول خدا نیستیم.

وی گفت: این نسل نوپای عزیز ما همان نسل دوران دفاع مقدس است و امروز جوانان و نوجوانان ما همان نور دفاع مقدس را دارند و اگر خللی داریم مشکل از ماست و باید گره‌ها را از ذهن این عزیزان بازکنیم.

امام‌جمعه قم با اشاره به اهم وظایف ما در برابر رسول خدا (ص) و ائمه اطهار(ع) تصریح کرد: اولین وظیفه معرفت است و شناخت در مورد ایشان داشته باشیم و دوم عشق و عاطفه و مهر و محبت است و دل‌های مؤمنان باید با رشته‌های محبت به دامن پیامبر(ص) و ائمه(ع) متصل شود و این رشته‌ها نجات‌بخش است.

بخوانید:  کشورهای منطقه ارتباطات خود با رژیم‌صهیونیستی را قطع کنند

وی عنوان داشت: وظیفه سوم ما ایمان و التزام قلبی و دلدادگی به امام و پیامبر خداوند است که این مسائل جزو وظایف پایه‌ای و اساسی است که باید مدنظر داشته باشیم.

وی با اشاره به سکوت برخی خواص گفت: متأسفانه بی‌توجهی برخی خواص را نیز شاهد بودیم و این غفلت و اشتباه‌های راهبردی، موجب بروز مشکل می‌شود که باید هوشیار باشیم.

اعرافی در ادامه به حوادث اخیر در کشور اشاره کرد و گفت: با اقدامات بیگانگان و غفلت و خیانت‌ها شاهد موجی از اغتشاشات زیان‌بار در کشور بودیم، انقلاب اسلامی و جایگاه رفیع آن بر کسی پوشیده نیست، تمام عالم آمده‌اند که عظمت انقلاب اسلامی را خدشه‌دار کنند و روزبه‌روز شاهد این امر هستیم، انقلاب اسلامی در ارتباط با امت اسلامی و بیداری امت اسلام و همچنین وحدت و پیشرفت امت اسلام، اقدامات ارزشمندی انجام داد و امواج آن را شاهد هستیم.

اعرافی به سالروز ولایت امام عصر(عج) و میلاد پیامبر(ص) و امام جعفر صادق(ع) اشاره کرد و ضمن تأکید بر وحدت میان مسلمانان، بر گسترش وحدت میان مسلمانان تأکید کرد.

اعرافی با تأکید بر همکاری همه در برابر رفع مشکلات گفت: کمک به رفع مشکلات ازدواج و شغل جوانان را داشته باشیم، دولت و مجلس باید این هدف‌های بنیادی را مدنظر داشته و کارهای ریشه‌ای را انجام دهند.

وی همچنین به هفته نیروی انتظامی اشاره کرد و گفت: از خدمات ارزشمند این عزیزان قدردانی کرده و یاد و خاطره شهدای عزیز را گرامی می‌داریم.

وی بیان داشت: در مورد فضای مجازی باید مراقبت داشته باشیم و انتظار می‌رفت که با سرعت بیشتری اینترنت ملی را دنبال کنند، از این دولت انتظار می‌رود که به این امر سرعت ببخشد و الان هم خواسته ملت این است که در توسعه زیرساخت‌های اینترنت ملی، برنامه‌ریزی کنند.

بخوانید:  وضعیت برنج های موجود در انبار غله قزوین روشن شد
وی گفت: امنیت ایران موضوعی غیرقابل معامله و گفتگو است، بن سلمان گفت که امنیت شما را در خیابان‌ها از شما می‌گیریم و دشمنان نیز دنبال کردند و الان هم سوژه می‌گیرند که نیروی انتظامی مقتدر ما را خدشه‌دار کنند.

اعرافی بیان داشت: از سوی دیگر اقدامات خواص و نخبگان است، ملت راه خود را خواهد رفت، بزرگان امت، ملت را هدایت می‌کنند، اما در این میان اگر نخبگان و خواص خطایی کنند، این بسیار زشت است، هوشیاری حوزه و دانشگاه و آموزش‌وپرورش و رسانه مهم است و باید مواضع غلط را جبران کنند.

اعرافی تصریح کرد: در حادثه اخیر شاهد این بودیم که برنامه‌ریزی گسترده‌ای وجود داشت، یک موضوعی را بهانه کردند، بدون تردید بدانیم که امروز و فردا زنجیره دشمن و قدرت‌های طراح با انقلاب اسلامی هرروز به دنبال یک بهانه هستند تا اقتدار کشور را تهدید کنند.

وی بیان داشت: حق رسول خدا، اختصاص به این جهان ندارد، بلکه عالم ملائک نیز در برابر ایشان وظیفه‌دارند و پیامبر(ص) بر آن‌ها هم اشراف و حق‌دارند و این جایگاه پیامبر(ص) است که در خصوص ایشان آیات واردشده است.

وی گفت: همزمان با توجه به‌نقد، همه در برابر تهدید و تخریب در کنار هم ایستادگی خواهیم کرد و جهاد تبیین وظیفه امروز و فردای ماست، حوزه و دانشگاه در این جهاد تبیین وظیفه مهمی دارند و کم گذاشته‌ایم و همه باید خیز و جهش جدیدی را برای تبیین آغاز کنیم.