استان ما آمادگی میزبانی از سرمایه‌گذاران چینی را دارد

 شو وی سرکنسول چین در بندرعباس قرار است با شرکت در نشست‌های مختلفی با مسوولان استان و فعالان بخش اقتصادی در اتاق بازرگانی و بازدیدهای مختلف ظرفیت‌های اقتصادی چهارمحال و بختیاری را شناسایی کند.

وی گردشگری زمستانی و تابستانی با توجه به قابلیت‌های طبیعی را از جمله دیگر ظرفیت‌های مهم استان عنوان کرد.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به اقدام‌های مهم دولت در بخش جاده‌های ارتباطی استان گفت: حرکت‌های تاثیرگذاری در بخش بهبود وضعیت جاده‌های استان و تبدیل آن‌ها به جاده‌های چهاربانده برداشته شده است.

سرکنسول چین در بندرعباس اضافه کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد قدرت چهارمحال و بختیاری در بخش اقتصادی قابل ملاحظه است.

چهارمحال و بختیاری با ۱۲ شهرستان در برخی از محصولات کشاورزی مانند تولید بادام مامایی و ماهیان سردآبی در کشور رتبه نخست را دارد.



منبع

سرکنسول چین در بندرعباس با اشاره به رابطه بسیار خوب بین ایران و چین گفت: رابطه این ۲ کشور در بهترین زمان تاریخی به بهترین شکل برقرار است و روسای جمهور این کشورها در قالب ملاقات‌های خود موجب تقویت همکاری‌ها شده است.

شو وی با بیان اینکه سرکنسولی چین در بندرعباس از جمله نخستین سرکنسولی در ایران است اضافه کرد: سفر مسوولان سرکنسولی چین دربندرعباس به استان‌های مختلف با هدف شناسایی ظرفیت‌ها و قابلیت‌ها برای معرفی به طرف چینی انجام می‌شود.

شو وی گفت: هرچند یکی از هدف‌های تاسیس سرکنسولی چین در جنوب ایران توسعه و پشتیبانی ازهمکاری‌ها با استان‌های جنوبی ایران است اما استان زیبای چهارمحال و بختیاری نیز قابلیت‌های مهمی در بخش اقتصادی دارد که می‌توان از این ظرفیت استفاده کرد.

بخوانید:  بازی با تماشاگر باعث افزایش تمرکز داوران می‌شود/ تمام تیم‌های لیگ برتری باید در ورزشگاه‌های دارای VAR حضور پیدا کنند

وی با اشاره به تشکیل زنجیره ارزش راهبردی محصول بادام در چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: تعریف و ایجاد زنجیره‌های راهبردی ارزش با هدف پیشگیری از خام‌فروشی محصولات از مهمترین گام‌های برداشته شده دراستان است.

رابطه ایران و چین در بهترین زمان تاریخی قرار دارد

استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: تلاش می‌شود از ظرفیت کشور دوست چین برای توسعه استان استفاده شود.

به گزارش برنا؛ غلامعلی حیدری روز چهارشنبه در نشست با سرکنسول چین در بندرعباس افزود: کشاورزی، خشکبار، ماهیان سردآبی طبیعی از جمله قزل‌آلا، فولاد، پتروشیمی و گردشگری از جمله قابلیت‌های مهم چهارمحال و بختیاری به شمار می‌رود.

استاندار به ظرفیت‌های بسیار خوبی که در۲ کشور چین و ایران وجود دارد اشاره کرد و گفت: این سفرها و تعاملات می‌تواند زمینه جذب سرمایه‌گذاران چین را در چهارمحال و بختیاری فراهم کند.

حیدری افزود: تلاش می‌شود در قالب برگزاری نشست‌های مختلف ظرفیت‌ها و قابلیت‌های استان به طرف چینی معرفی و به این صورت تبادلات بین این استان و طرف چینی عمق پیداکند.

وی با بیان اینکه توسعه همکاری در بخش‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و ورزشی را از جمله وظایف سرکنسولی عنوان کرد و گفت: مهمترین بخش همکاری سرکنسولی‌ها در بخش اقتصادی است که تلاش می‌شود این ظرفیت‌ها به خوبی شناسایی و به طرف چینی معرفی شود.

شو وی گفت: تلاش می‌شود در این سفر در قالب نشست‌های مختلف قابلیت‌های چهارمحال و بختیاری در بخش‌ اقتصادی را شناسایی کرد.