استعمار از ایران به عنوان کشوری در مسیر ابرقدرتی نگران است

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف





منبع


انتهای پیام/ 

این کارشناس مسائل بین‌الملل با اشاره به سیاست‌های انگلستان که به دنبال تجزیه کشورهای اسلامی است، گفت: غرب با سیاست “تفرقه بینداز و حکومت کن” به دنبال تجزیه طلبی است؛ در واقع لیبی و ایران از نظر انگیزه های استعمار برای دزدیدن نفت و تاراج ثروت معدنی به هم شباهت دارند. 

یک کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: استعمارگران برای کشورهای دارای نفت با حمایت داعش مانند شمال عراق، شمال سوریه سعی بر تسلط بر منابع نفتی آنها را داشتند و یا با تجزیه طلبی و افروختن شعله های جنگ داخلی کشورهای نفت خیز را ضعیف کنند تا زمینه دزدیدن نفت برای آنها فراهم شود.


آیا این خبر مفید بود؟



قنادباشی: استعمار از ایران به عنوان کشوری در مسیر ابرقدرتی نگران است

وی در خصوص اهمیت ایران اظهار داشت: ایران در جایگاه ابرقدرتی قدم گذاشته است و ایران دارای منابع نفت، جغرافیای اتصالی و شرایط ژئوپلتیکی منحصربه فردی است؛ ایران از یک طرف از دریای خزر به 5 کشور وصل می شود و از جنوب خلیج فارس برای نفت و از طرف دیگر نزدیک چین و سر راه ابریشم هستیم و این موقعیت و منابع برای کشورهای غربی نگران کننده است. 

بخوانید:  کدام غذا برای بدن مفید تر است؛ غذای گرم یا غذای سرد؟

قنادباشی تاکید کرد: در ایران موضوع بسیار فوق العاده‌تری مطرح است و ایران محور احیای تمدنی است که می تواند به یک ابرقدرت بزرگ تبدیل شود نگرانی استعمارگران درباره ایران بسیار بیشتر از لیبی است. 


|