اشتغال قهرمانان مدال آور استان را تامین می کنیم/جشن صعود شمس آذر در روز پنجاه بدر

انتهای پیام

به گزارش خبرنگار ورزشی برنا از قزوین؛ ِنشست صمیمانه استاندار قزوین با روسا، نواب رئیس هیئت های ورزشی و قهرمانان عصر یکشنبه در سالن باغستان برگزار شد.

وی اضافه کرد: به ازای هر ۹ هزار نفر جمعیت استان یک ملی پوش داریم که نشان می دهد ظرفیت ورزشی موجود استان بالاست هرچند در زیرساخت ها عقب هستیم که باید جبران شود.

اعلایی گفت: در قالب اعتبارات سفر ریاست جمهوری از منابع ملی به ورزش استان اختصاص خواهیم داد اما تامین همه درخواستها در عرصه ورزش با بودجه دولتی مقدور نیست و در حال حاضر بیشتر هزینه ها صرف نگهداری اماکن ورزشی می شود.

وی بیان کرد: باید مشخص شود برای تیم داری در لیگ ها و اعزام ورزشکاران به مسابقات و یا میزبانی و مدال آوری چقدر باید هزینه شود و تعریفی هم برای برندسازی واحدهای صنعتی داشته باشید تا انگیزه مشارکت صنعتگران بیشتر شود.

photo_2023-04-16_22-52-03

در این نشست عباس علایی مقدم مدیرکل ورزش و جوانان استان، عباس کاظمی سرپرست معاونت سیاسی امنیتی استانداری، اسلامی صدر سرپرست فرمانداری قزوین، خورشیدی مدیرکل امور اجتماعی استانداری قزوین نیز حضور داشتند.  

در ادامه این نشست که بیش از سه ساعت به طول انجامید روسای چند هیئت ورزشی و چند تن از قهرمانان مدال آور استان دغدغه و مطالبات خود را مطرح کردند.

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف



منبع

 





اعلایی افزود: باید استانداردها را برای تیم داری تامین کنیم و ضمن رفع نواقص ورزشگاه 15 هزار نفری به فکر هزینه های سنگین تیم هم باشیم و این کارها به یک انسجام و برنامه ریزی دقیق نیازمند است.

بخوانید:  گزارشی از دومین شب شانزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران

اعلایی در خصوص اشتغال و معیشت قهرمانان ورزشی هم گفت: برای اشتغال ورزشکاران بایستی همه ظرفیت های قانونی بکار گرفته شده و دستگاهها ملزم شوند برای بکارگیری مدال آوران استان که تعدادشان کمتر از ۵۰ نفر هستند اقدام کنند.

photo_2023-04-16_22-48-35

جشن صعود شمس آذر در روز پنجاه بدر

استاندار قزوین بیان کرد: از روسای هیئت های ورزشی استان بویژه رشته های سوارکاری، چوگان و ورزش های هوایی انتظار داریم برای برگزاری مسابقه و برنامه هایی در روز پنجاه بدر اقدام کنند تا این رویداد مانند گلاب گیری کاشان به یک روز فرح بخش در فصل اردیبهشت تبدیل شود.

وی گفت: صعود تیم شمس آذر به لیگ برتر در کنار خوشحالی و فرصت هایی که ایجاد کرده و می تواند قزوین را در رسانه های ملی مطرح کرده و ظرفیت های این استان را معرفی کند و موجب تعالی و ارتقای جایگاه ورز استان شود مشکلات ونگرانی هایی هم دارد و باید خود را برای این میزبانی آماده کنیم/.

وی اضافه کرد: بی انصافی است اگر بگوییم صنعتگران از ورزش حمایت نمی کنند در حالی که امروز بیشتر تیم های ورزشی موفق با کمک همین صنعتگران توانسته اند در میادین ورزشی بخوبی حاضر شده و کسب افتخار کنند که نمونه بارز آن تیم فوتبال شمس آذر است که با صعود به لیگ برتر افتخاری دیگر خلق کرده است.

اعلایی پیشنهاد کرد مراسم جشن صعود تیم فوتبال شمس آذر قزوین در روز «پنجاه بدر» با شور و نشاط خاصی برگزار شود تا قدردانی شایسته ای از ورزشکاران، مریبان، مدیران این تیم صورت گیرد.

بخوانید:  تجلیل از اعضای افق طلایی شهرستان میاندورود

استاندار قزوین بیان کرد: در حوزه ورزش حتما باید طرح و برنامه داشته باشیم و اقتصاد ورزش مورد توجه سرمایه گذاران و حامیان مالی قرار گیرد تا بتوانیم به اهداف تعیین شده دست یابیم.

اشتغال مدال آوران را پیگیری می کنیم

photo_2023-04-16_22-48-24

اعلایی اظهارداشت: باید تدبیر خوبی دراستان داشته باشیم تا حمایت از ورزش به صورت مدون و منظم صورت گیرد لذا پیشنهاد می کنم از سوی مدیرکل ورزش به همراه روسای هیئت ها بسته های حمایتی ورزشی تعریف شود تا بتوانیم روی آن اقدام کنیم.

وی از راه اندازی کارگروه اقتصادی ورزش خبر داد و اظهارداشت: مباحث مربوط به حمایت مالی از تیم ها در این کارگروه می تواند به صورت دقیق مطرح شده و تصمیم گیری شود.

استاندار قزوین تصریح کرد: با هماهنگی اداره ورزش و جوانان مناسب است تا یک بسته پیشنهادی سرمایه گذاری تهیه شود و به صنایع بگویبم مثلا یک یخ نورد چگونه می تواند نام یک واحد را در عرصه های بین المللی پرآوازه کند و پیشنهاد دهید تا یک کتابچه اسپانسرینگ ورزش تهیه شود. 

استاندار قزوین تصریح کرد: به نمایندگی از دولت از شما ورزشکاران تشکر واعلام می کنم فضای پیش روی توسعه و توجه به ورزش بسیار اهمیت دارد و بایستی از نظر سخت افزاری و نرم افزاری و برنامه ریزی مناسب برای کسب موفقیت های بیشتر همت کنید.

photo_2023-04-16_22-52-33

استاندار قزوین ضمن اعلام آمادگی برای کمک به تامین زمین چوگان و آماده سازی پیست اتومبیلرانی از روسای هئیت ها و ورزشکاران خواست ایده و برنامه های خود را برای اعتلای ورزش استان ارائه دهند.


آیا این خبر مفید بود؟

بخوانید:  جوانان در اداره مساجد باید مشارکت بیشتری داشته باشند

وی گفت: موضوع کمک ورزش به برندینگ استان و بالعکس برای ما اهمیت دارد و مصمم هستیم برای «روز پنجاه بدر» که در تقویم قزوین رویداد مناسبی است بتوانیم برنامه های مدونی را تدارک ببینیم و روزی بیاد ماندنی را رقم بزنیم.

photo_2023-04-16_22-48-29

محمد مهدی اعلایی در این نشست اظهارداشت: گزارش ارائه شده از سوی مدیرکل ورزش استان بسیار امیدوارکننده و قابل توجه بود و نشان می دهد با تلاش ورزشکاران و روسای هییت ها و مدیریت ورزش جایگاه خوبی داریم که جای تشکر دارد.