اطعام علوی در عید غدیر با پخت ۵ هزار پرس غذای گرم در آبیک

فرمانده سپاه ناحیه امام صادق اظهارداشت: این حرکت ارزشمند با همکاری دستگاههای اجرایی و خیرین انجام شد و امیدواریم اطعام علوی مورد قبول آقا امیرالمومنین علیه السلام قرار گیرد.

فرمانده سپاه ناحیه امام صادق(ع) گفت: به مناسبت عید سعید غدیر خم بیش از ۵ هزار پرس غذای گرم در اجرای طرح اطعام علوی در میان نیازمندان توزیع شد.

این مسئول اضافه کرد: گروه‌های جهادی بسیج سپاه شهرستان آبیک با همکاری خیرین عزیز برای شب و روز عید سعید غدیر خم اقدام به طبخ  ۵ هزار پرس غذای گرم کردند که این غذاها در مناطق مختلف شهرستان آبیک توزیع شده است.

صادقپور تصریح کرد: به مناسبت این عید بزرگ برنامه های فرهنگی و مولودی خوانی و اطعام دادن نیازمندان نیز در این شهر پیش بینی شد که اولویت و جامعه هدف در توزیع غذا، مناطق محروم این شهرستان است تا سنت فراموش شده اطعام در عید غدیر احیا شود.





منبع

به گزارش خبرنگار فرهنگی برنا از قزوین؛ به مناسبت فرارسیدن عید سعید غدیر خم از سوی سپاه شهرستان آبیک طرح اطعام علوی در این شهر اجرا شد.

وی گفت: غذاهای تهیه شده با حضور در مقابل درب منازل نیازمندان ضمن حفظ حرمت شهروندان به آنها تحویل داده می شود.

انتهای پیام

اطعام علوی در عید غدیر با پخت ۵ هزار پرس غذای گرم در آبیک

وی افزود: بر اساس روایات در روز هجدهم ذی‌الحجه سال دهم هجرت، پیامبر اکرم(ص) به دستور پرودگار، امام علی(ع) را به مقام خلافت و امامت منصوب کرد و واقعه غدیر در سفر حجة الوداع سال دهم هجری و در سرزمین غدیر خم روی داد و این روز برای مسلمانان بزرگترین عید است.