اعلام آمادگی مرکز ملی فضای مجازی برای هماهنگی در خصوص اعزام هیئت فنی جهت بررسی حوادث سایبری

مرکز ملی فضای مجازی در خصوص طرح اتهامات بی اساس به ج.ا.ا. در زمینه حملات سایبری ادعایی بیانیه ای را صادر کرد.


اعلام آمادگی مرکز ملی فضای مجازی برای هماهنگی در خصوص اعزام هیئت فنی جهت بررسی حوادث سایبری

ضمن تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران به دنبال پیگیری اهداف و استفاده‌های صلح‌ آمیز در فضای سایبر و فناوری اطلاعات و ارتباطات از سوی همه کشورها است، اتهامات بی‌اساس علیه کشور در ارتباط با حملات سایبری ادعایی علیه کشور آلبانی را مردود دانسته و آمادگی خود را برای هماهنگی در خصوص اعزام هیئت فنی جهت بررسی موضوع و تبادل اطلاعات فنی میان گروه های واکنش به حوادث سایبری (CERT) اعلام می‌ نماید.


این مرکز تشدید روند ایران هراسی سایبری از طریق انتساب‌ های ساختگی و اتهامات بی‌اساس را قویاً محکوم می‌ نماید و از دستگاه‌ های ذی‌ ربط انتظار دارد با اتخاذ رویکردی فعال و تدابیر مناسب در سطوح سیاسی، حقوقی، فنی و رسانه‌ای با این جریان مقابله نمایند.

شواهد و قرائن بیانگر یک سناریو سازی سیاسی بین‌المللی با هدایت و راهبری کشورهایی است که خود دکترین و راهبرد تهاجمی سایبری دارند، برنامه‌های شنود عظیم در مقیاس جهانی تدارک دیده‌اند و امپراتوری هک و نفوذ ایجاد نموده‌ و اولین حمله سایبری را علیه تأسیسات هسته‌ای صلح‌آمیز در سال‌های گذشته رقم‌ زده‌اند.

این حملات تماماً به دنبال ایجاد بی‌ ثباتی، تضعیف نظم و امنیت عمومی و اخلال در فرآیند ارائه خدمات عمومی به مردم بوده است.

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف