امامزاده‌ها نقش موثری در کاهش آسیب‌های اجتماعی دارند

مدیر امامزاده اهل بن علی (ع) نقش بقاع متبرکه و امامزاده‌ها در کاهش آسیب‌های اجتماعی را مهم دانست و گفت: تبدیل شدن بقاع متبرکه به قطب فرهنگی نیازمند برخی شرایط همانند محیط جغرافیایی، بودجه مناسب، پرهیز از اقدامات سلیقه‌ای و …. است.

 مجتبی باقری مدیر امامزاده اهل بن علی (ع) تهران در گفت وگو با خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری برنا درباره فعالیت‌های اجتماعی، فرهنگی و قرآنی صورت گرفته در این آستان مقدس اظهار کرد: کلاس‌های مختلفی از موضوعات اجتماعی، فرهنگی، مذهبی و تبیینی برگزار می‌شود و طی یکسال اخیر اقدامات سازنده‌ای در قالب طرح افق (اجتماعی، فرهنگی و قرآنی) صورت گرفته است.


|

مدیر امامزاده اهل بن علی (ع): امامزاده‌ها نقش موثری در کاهش آسیب‌های اجتماعی دارند


آیا این خبر مفید بود؟

باقری افزود: در حال حاضر امامزاده‌ای با شان و منزلت یک امامزاده را مشاهده می‌کنیم و خبری از اراذل و اوباش در نزدیکی این محل نیست و مردم با شوق و در امنیت به زیارت مشرف می‌شوند.

وی نقش مردم محله را در پاکسازی پیرامون امامزاده از لوث افراد ناباب، بسیار پررنگ دانست و گفت: تلاش و پای کار بودن مردم و افراد همکار در امامزاده موجب شده امروز فضایی آرام و توام با معنویت جاری شود و امیدواریم روز به روز بهتر شود.

بخوانید:  اولین و آخرین تمرین تیم ملی پیش از بازی با ژاپن در هوای دگرگون شده دوحه

مدیر امامزاده اهل بن علی (ع) تصریح کرد: برپایی کلاس‌های قرآن برای جوانان و مردم محله، شناسایی افراد نیازمند، کمک به افرادی که نیاز به درمان و ویزیت پزشکی دارند و همیاری هم محله‌ای‌ها از جمله مهمترین اقدامات بوده است.


مدیر امامزاده اهل بن علی (ع) درباره اینکه امامزاده‌ها تا چه حد می‌توانند در مقابله با آسیب‌های اجتماعی موثر باشند، تاکید کرد: امامزاده‌ها نقش موثری در کاهش آسیب‌های اجتماعی دارند؛ امامزاده‌ها می‌توانند با برگزاری آموزش‌های فرهنگی و اجتماعی شرایط را بهبود بخشند و آسیب‌های اجتماعی را کاهش دهند که البته این نیز منوط به فراهم شدن زیرساخت‌ها و کمیت‌ها و بودجه لازم است.

وی با اشاره به وضعیت نامناسب جغرافیایی و پیرامونی این امامزاده در سال‌های گذشته، تصریح کرد: متاسفانه بافت محلی موجب شده بود تا این امامزاده بیشتر شبیه به پارک تفریحی شود که معدود جوانانی با پوشش و رفتار نامناسب نیز در کنار آن حضور می یافتند؛ ابتدا سعی کردیم شرایط جغرافیایی را بهبود بخشیم و به پاکسازی اطراف بپردازیم و سپس به سوی کارهای فرهنگی روانه شدیم.





منبع

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف