امام خمینی(ره) بستر جدیدی برای احیای معنویت ایجاد کرد

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: امام خمینی(ره) متوجه شد پس از رحلت آیت الله بروجردی، رژیم طاغوت فرصت برای از بین بردن معیارهای دینی پیدا کرده است و سخنرانی های امام راحل رژیم را مجبور به عقب نشینی کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: فتوای جهادی مقام معظم رهبری و آیت الله سیستانی عراق را نجات داد و داعش و تجزیه طلبان را نابود کرد.

وی تاکید کرد: امام خمینی(ره) نشان داد دین وسیله جهاد ،مجاهدت، شهادت در راه خدا،امربه معروف و نهی از منکر و مبارزه با ظلم است.

آیت الله دری نجف آبادی اظهار کرد: در کنار مراسم باشکوه سالگرد ارتحال در مرقد امام راحل مراسم باشکوهی نیز هرساله در بیت تاریخی امام خمینی (ره) در شهر هزار شهید و استان مفاخر و تاریخ ساز مرکزی برگزار می‌شود.

وی افزود: نمایندگان با هم همکاری کنند و انتظارات غلط باید اصلاح شود و همه باید در تولید ناخاصل ملی نقش داشته باشند.

وی توضیح داد: مشکلات اقتصادی و فرهنگی وجود دارد و قوای سه گانه، نیروهای مسلح و مردم باید برای حل مشکلات کمک کنند و از طرفی با رویکرد جهاد تبیین زمینه آگاه‌سازی تخریب کنندگان و فریب خوردگان فراهم شود.

آیت الله دری نجف آبادی گفت: امام راحل در ماجرای انجمن های ایالتی و ولایتی که دشمن به دنبال حذف قرآن، اسلام، ارزش های اسلامی، مجلس و قانون و قانونگذاری بود، وارد صحنه شد.

وی با تاکید بر اینکه سوء تدبیرها باید به تدبیر تبدیل شود، اظهار کرد: جانشنین امام راحل با تمام وجود مسیر امام و انقلاب را ادامه میدهد.

بخوانید:  بازگشت آلودگی هوا از فردا به تهران

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف



منبع
آیا این خبر مفید بود؟

وی خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) به ملت ما وحدت و شرف داد و دست استکبار و استعمار را قطع کرد و زمینه رشد را در زمینه‌های مختلف فراهم کرد.

به گزارش برنا از مرکزی ، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی روز یکشنبه در آیین سی و چهارمین سالروز رحلت امام خمینی(ره) در بیت تاریخی امام راحل در شهرستان خمین، گفت: در آستانه سی و پنجمین سالروز ارتحال امام راحل بیش از میلیون‌ها نفر پس از همه‌گیری کرونا در کنار رهبر معظم انقلاب در مرقد ایشان حضور یافتند و بار دیگر با آرمانهای والای بنیانگذار جمهوری اسلامی و جانشین برحقش تجدید بیعت کردند.

آیت الله دری نجف آبادی اظهار کرد: عظمت آفرینی فلسطین با قدرت در مقابل اسرائیل به برکت خون شهدا است و مسیر ملت های آزادی خواه لبنان، سوریه و فلسطین را در جهاد و شهادت تثبیت کرد.

آیت الله دری نجف آبادی گفت: پیشرفت‌های پزشکی، صنایع نظامی و دفاعی، میلیون‌ها دانش آموخته دانشگاهی در مقاطع مختلف تحصیلی ، مردم سالاری دینی از برکت قیام امام راحل است.

آیت الله دری نجف آبادی با اشاره به شهادت پدر امام خمینی(ره) توسط جنایتکاران گفت: حوادث دلخراش سالهای قلدری رضاخان زمینه مبارزه با ظلم و دفاع از مظلوم و برداشتن گام‌های بزرگ را در امام راحل فراهم کرد.

 





آیت الله دری نجف آبادی با اشاره به اینکه هسته اصلی انقلاب از سال ۱۳۴۲ شکل گرفت، گفت: سخنرانی های قاطع امام راحل در عاشورا و وقایع مهم تاریخی سبب حرکت مردم شد.

بخوانید:  سفر معاون وزیر ورزش و جوانان به اصفهان

آیت الله دری نجف آبادی ادامه داد: امام راحل راه را به ما نشان داد و یاد داد که ما می توانیم و امروز قدرت مطلق منطقه هستیم و با همت‌های بلند می‌توان بر مشکلات اقتصادی، اجتماعی و بی بند باری پیروز شد.

آیت الله دری نجف آبادی با اشاره به شعار امسال گفت: استان مرکزی برای تحقق این شعارظرفیت دارد.

امام جمعه اراک یادآور شد: سال گذشته نیز هفته فرهنگی خمین در این مکان تاریخی و معنوی برگزار شد و اقدامات برگزار کنندگان این هفته قابل تقدیر است.

وی افزود: پس از آیت الله بروجردی با وجود اینکه مجلات بسیاری امام را برای مرجعیت معرفی کردند اما امام هرگز مدعی مرجعیت نبود.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی ادامه داد : مردم ایران از سال ۱۳۴۲ تا ۱۴۰۲همچنان در مقابل تمام دسیسه های دشمنان مقاومت کردند و این مقاومت را تا ظهور امام عصر ادامه می دهند.