بازگشت به تحصیل ۴۵٠ دانش آموز کهگیلویه و بویراحمدی


آیا این خبر مفید بود؟

محمد جمالی آرند اظهار کرد: امسال به کمک رسانه ها افزایش ۱۰۰ درصدی دانش آموزان رشته ریاضی را نسبت به سال قبل داشتیم.

جمالی تصریح کرد: افزایش ۱۰ درصدی رشته های فنی و  حرفه ای و کاردانش را در استان شاهد بوده‌ایم چرا که زمینی جذب و بکارگیری در این رشته ها فراهم است.

جمالی با بیان اینکه در این استان با تورم دانش آموزی در رشته تجربی مواجهیم، تاکید کرد: طی امسال ۱۵ هزار دانش آموز استان کهگیلویه و بویراحمد پشت کنکور در رشته تجربی هستند در حالی که تنها ۱۵۰ نفر پذیرفته می شوند.

وی با بیان اینکه کسب رتبه کنکور ۱۴۰۱ نشان داد که باید قدردان استعداد های این استان باشیم گفت: رتبه های مختلف استان در المپیاد ها و مسابقات علمی باعث شده تا دانش آموزان گرایش بیشتری به حوزه سمپاد نشان دهند.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست با بیان اینکه سیاست ما در استان توسعه متوازن رشته ای بود، گفت : رشته ریاضی در این استان در حالت تعطیل شدن بود.

وی شروع ۳۳ مدرسه را از محل اعتبارات محرومیت زدایی توسط دولت سیزدهم ارزیابی کرد و گفت: اعتبار این پروژه بالغ بر ۲۵۰ میلیارد تومان است.

وی خاطرنشان کرد: سیاست آموزش و پرورش این استان کاهش دانش آموزی در رشته های تجربی و انسانی بود چراکه گرایش به این دو رشته در حال افزایش بوده است.

وی ادامه داد: طی سال جاری چهار و ۵۰۰ نفر معادل ۴۰ درصد دانش آموزان استان کهگیلویه و بویراحمد به رشته تجربی گرایش داشتند و این رشته را برای تحصیل انتخاب کرده اند.

بخوانید:  کدام کشور بالاترین رشد اقتصادی ۲۰۲۳ را ثبت کرد؟

وی از نواخته شدن زنگ انقلاب در گلزار شهدای مرکز استان و ۳۰۱۰ مدرسه استان به صورت همزمان خبر داد .4409860

مدیر کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه بویراحمد همچنان در فضاهای آموزشی به دلیل مهاجرت وجود دارد گفت: خیرین بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان در پروژه های آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد مشارکت داشتند.

عزت خواه از مدارس زیر ۱۰ دانش أموز در استان خبر داد و گفت ۸۰۰ مدرسه ۱۰ دانش آموزی داریم و آمار معلمان قبل از انقلاب اسلامی ۱۶۴۴ معلم و بعد از انقلاب اسلامی در حال حاظر بالغ بر ۱۴ هزار معلم در حال آموزش داریم.

گرایش ۴۰ درصد دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد به رشته علوم تجربی 

وی ابراز داشت: در سال ۱۳۵۷ تعداد ۵۵ هزار و ۴۲۸ دانش آموز داشتیم که بالغ بر ۱۷۰ هزار دانش آموز داریم .

انتهای پیام 

 





نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف



منبع

عزت خواه از اجرای طرح شهید سلیمانی در استان خبر داد و گفت: برای ساخت ۴۲ چمن مصنوعی ، دو زمین ساحلی و ۸ سالن ورزشی اقدام شدکه در ساخت هستند.

فعالیت ۱۴ هزار معلم در کهگیلویه و بویراحمد

جمالی بیان کرد: از رسانه ها انتظار داریم در جهت سوق دادن جامعه و خانواده ها به سمت رشته های مهارتی، فرهنگ سازی کنند.۲۰۲۳۰۱۳۱_۱۷۱۹۰۲

وی  اظهارکرد: در کنکور امسال ۹۸۰ نفر دانش آموز استان کهگیلویه و بویراحمد در رشته ریاضی شرکت کرده بودند.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛ حسنعلی عزت خواه در نشست خبری با اصحاب رسانه به تحول آموزشی استان بعد از انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت:انقلاب اسلامی به آموزش و علم آموزی در استان تحول بخشید و اجازه تحصیل را به مردم داد.

بخوانید:  دردسرهای ساپینتو تمام شدنی نیست!

مدیر کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد در اسن نشست ابراز داشت: قبل از انقلاب ۷۵۹ مدرسه داشتیم که بعد از انقلاب به این آمار ۳۰۱۰ مدرسه اضافه شد.۲۰۲۳۰۱۳۱_۱۷۳۰۳۸

 

معاون آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: دانش آموزان رشته های فنی و حرفه ای و کاردانش می توانند بصورت مستقیم وارد دانشگاه فرهنگیان شوند و ظرفیت جذب و بکارگیری آنها وجود دارد.

معاون آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: ۳۰ درصد دانش آموزان استان کهگیلویه و بویراحمد رشته فنی و حرفه ای و کاردانش، ۶ درصد رشته ریاضی، یک درصد معارف و مابقی رشته انسانی را برای تحصیل انتخاب کرده اند.

مدیر کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد با مقایسه آموزش، قبل و بعد از انقلاب اسلامی در این استان گفت: در مدرسه سازی ، آموزش و علم آموزی آمار خدمات انقلاب اسلامی قابل مقایسه با دوران پهلوی نیست.

عزت خواه در ادامه افزود: خرسندیم در سرزمینی زندگی می کنیم که حتی دانش آموزان استثنایی آن هم برترین هستند و توانسته اند در سال گذشته بیش از ۴۶ مدال و رتبه مختلف کشوری کسب کنند.

وی با اشاره به کسب رتبه های مختلف در حوزه آموزش و پرورش کشور در کهگیلویه و بویراحمد گفت: در پوشش واقعی پایه اول ابتدایی بالغ بر ۹۷ درصد وارد این مقطع شدند که از این تعداد ۴۵۰ نفر در قالب طرح بازماندگان تحصیل وارد مدار تحصیل شدند.