بخش کشاورزی متحمل بیشترین خسارت ناشی از سیل می شود

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛علی محمد روستا در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران با اشاره به خسارت سیلاب به بخش‌های مختلف استان گفت: اهم مشکلات و مراجعین مربوط به بخش کشاورزی است و سیلاب خسارت زیادی به این بخش وارد کرد.

روستا با اشاره به مطرح شدن مواردی مبنی بر برداشت شن و ماسه از بستر رودخانه بشار گفت: برداشت از بستر رودخانه تحت هر عنوانی ممنوع است و پرونده‌های زیادی هم در این خصوص تشکیل شده است.

وی با اشاره به خسارت بارش‌ها به جاده‌های عشایری گفت: ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبارات برای بهسازی جاده‌های عشایری در نظر گرفته شده است که بخش اعظمی از این اعتبارات از محل وزارت نفت است.

روستا عنوان کرد با پیگیری راهداری و استانداری دستگاه‌های جدیدی برای حوزه راهداری استان خریداری و در اختیار فرمانداری‌ها قرار می‌گیرد تا مشکل کمبود تجهیزات راهداری در استان رفع شود، ضمن اینکه سایر دستگاه‌ها از جمله بنیاد مسکن تلاش کند تا امکانات لجستیکی به روزی برای مواقعی بحرانی خریداری شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان هم به خسارت یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومانی سیلاب به بخش کشاورزی اشاره کرد.

روستا  با اشاره به از بین رفتن دیوارهای حائل گفت: دیوارهای حائل روستایی غیر استاندارد زیادی ساخته شده است که تاکید ما بر ساخت دیوارهای استاندارد توسط بنیاد مسکن است.

انتهای پیام 



منبع

معاون عمرانی استانداری با اشاره به خسارت به طرح‌های بخش شیلات افزود: ترک فعل دستگاه‌ها در خصوص مجوز به طرح‌های شیلات در بستر رودخانه ها مشهود است.

علی رضا نیکروز با اشاره به خسارت سیل به سرآبندی‌های حوزه کشاورزی گفت: بیش از ۲۰۰ سرآبندی کانال آبیاری در حوزه کشاورزی دچار آسیب شدند که دستگاه‌ها ماشین آلات سنگین خود را برای رفع مشکل در اختیار حوزه کشاورزی قرار دهند.

بخوانید:  پیام تسلیت رئیس قوه قضائیه در پی درگذشت مادر سردار اشتری

معتمدی بیان کرد: به دلیل توپوگرافی که استان دارد در زمان بحران ها خسارت پذیری زیادی به بخش کشاورزی وارد می‌شود و از این حیث اول کشور هستیم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هم گفت: ۹۰ درصد طرح‌های پرورش ماهی در روستای کره به دلیل آنکه به عرصه رودخانه تعرض کردند در بارش‌ها دچار خسارت شدند.

معاون عمرانی استانداری بیان کرد: در بحران‌های اخیر به معنای واقعی و قابل انتظار کاری انجام نگرفت و تصمیمات قاطعی هم در خصوص تخلفات صورت گرقته اتخاذ نشد.
وی تاکید کرد بر اعتباراتی که در خصوص خسارت بحران به افراد داده می‌شود نظارت شود تا در جای مناسب خود هزینه شوند.

وی با اشاره به انسداد جاده‌های روستایی و قطع آب شرب روستاها در سیلاب گذشته گفت: انتظار می‌رود دستگاه‌ها در زمان بحران در رفع مشکلات مردم پای کار بوده و نهایت تلاش و همکاری را داشته باشند.