بزرگ ترین پروژه تاریخ شهرداری نی ریز با مشارکت مجتمع فولاد غدیر نی ریز در حال ساخت است

مهندس فرغت به پروژه های دیگر شهرداری نیز اشاره کرد و اظهار داشت: پروژه دیگر ما مرمت ابنیه تاریخی شهر از جمله قلعه تاریخی (اس پی آر) با 33 هزار متر مربع می باشد که چیزی شبیه ارگ کریم خوانی شیراز است. فاز نخست این پروژه تمام شده و فاز دوم نیز 80درصد پیشرفت فیزیکی دارد و فاز سوم در مرحله تهیه اسناد مناقصه است.

شهردار نی ریز پروژه شاخص دیگر شهرداری را معدن سنگ مرمریت شهرداری نی ریز عنوان کرد و گفت: این معدن می تواند جهش قابل توجهی در بخش درآمدهای شهرداری ایجاد کند چرا که معتقدیم ما باید به سمت درآمدهای پایدار حرکت کنیم. برای احقاق حق مردم نی ریز در قالب این معدن غنی، ۶ سال است که از هیچ تلاشی فروگذار نبوده ایم و قطعا در راستای استیفای حقوق شهروندان نی ریزی تسلیم نامهربانی ها نخواهیم شد.

مهندس فرغت همچنین گفت: بوستان صحن شهدا نیز در مجاورت حرم امام زادگان حسن و حسین علیهما السلام توسط شهرداری نی ری با الهام از معماری ایرانی اسلامی و تاکید بر معماری خانه های تاریخی نی ریز تکمیل شده و مورد بهره برداری قرار گرفته است.

شهردار نی ریز ادامه داد: این کاروانسرا با مساحت 4600متر مربع مربوط به عهد صفویه است که در سال های گذشته به دلیل کم توجهی مورد بی مهری قرار گرفته است اما برای احیای آن عزمی جدی داریم و پیش بینی می شود در آینده یک میدان نقش جهان کوچک را در شهر نی ریز داشته باشیم فضایی که قطعا موجب رونق صنایع دستی و گردشگری نی ریز خواهد شد.

بخوانید:  برگزاری جشن یلدا در ایران و جهان/ فرهنگ ایران باستان و سرزمین پارسی زبانان چگونه گرامی داشته می‌شود؟

او با بیان اینکه خرداد ماه سال 1310 شهرداری نی ریز تاسیس شده است، افزود: شهر نی ریز مطابق آخرین سرشماری سال ۹۵ جمعیتی معادل ۴۹۸۵۰هزار نفر را دارد هر چند که امروز جمعیت نی ریز با محاسبه جمعیت سیار و ساکن حدود 60هزار نفر تخمین زده می شود لذا برنامه ریزی برای ایجاد شهری مطلوب با این حجم از جمعیت، نیازمند نگاه کارشناسانه، علمی و دقیق است.

او در عین حال اظهار داشت: مجموعه کاروانسرا و بازار تاریخی نی ریز که در کنار هم قرار دارند که بازار تاریخی ملکی دوزان نی ریز سال گذشته توسط شهرداری مرمت شده است.

مهندس فرغت ادامه داد: در این راستا امسال پیست اسکیت تخصصی شهرداری نی ریز نیز به بهره برداری خواهد رسید که هم اکنون90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد ضمن اینکه یک مجتمع ورزشی شامل زمین فوتبال و والیبال ساحلی، بسکتبال و چند زمین تنیس نیز امسال عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

او خاطرنشان کرد: این پروژه در زمینی به مساحت بیش از ۸۰ هزار متر مربع شامل دریاچه مصنوعی که آب گیری آن انجام شده است، ورزشگاه مسقف با جمعیت 2 هزار نفر که دومین ورزشگاه استان پس از شیراز خواهد بود، استخر سرپوشیده و سایر ملزومات و امکانات ورزشی و تفریحی است به طوری که یک مجموعه بی نظیر در شرق فارس و حتی کشور قلمداد می شود.

مهندس فرغت به درجه شهرداری نی ریز نیز اشاره کرد و اظهار داشت: درجه شهرداری نی ریز هم اکنون 8 است که امیدواریم امسال با مستنداتی که به استانداری فارس ارائه کرده ایم، درجه شهرداری به 9 ارتقا یابد، شهرداری های کشور بسته به جمعیت، بودجه، نیروی انسانی و … از درجه یک (کوچکترین) تا درجه ۱۲ (بزرگترین) تقسیم بندی می شوند.

بخوانید:  این آجیل ارزان قیمت از سکته قلبی و مغزی جلوگیری میکند

به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، شهردار نی ریز عملکرد این شهرداری را در عرصه های مختلف  تشریح و جزئیات آن را برشمرد و گفت: کارهای بزرگی در شهر نی ریز در دست اقدام است که برخی از این پروژه در مقایسه با ادوار گذشته کم نظیر یا حتی  بی سابقه بوده است.

مقام عالی شهرداری نی ریز به پروژه ساختمان مرکزی شهرداری نیز اشاره کرد بیان داشت: این پروژه در زمینی به مساحت 4 هزار متر مربع در 3 طبقه با زیربنایی بالغ بر ۳۰۰۰ متر متربع با الهام از معماری کاروانسرای تاریخی نی ریز در حال ساخت است و هم اکنون 55 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و امیدواریم در پایان دوره فعلی مدیریت شهرداری به بهره برداری برسد.

مقام عالی شهرداری نی ریز بودجه امسال شهرداری نی ریز را 105میلیارد تومان عنوان کرد و به بزرگ ترین پروژه شهرداری نیز اشاره داشت و گفت: این پروژه یک سرمایه گذاری مشترک بین شهرداری نی ریز و مجتمع فولاد غدیر نی ریز است که بزرگ ترین پروژه تاریخ شهرداری نی ریز به شمار می رود.

مهندس فرغت همچنین گفت: تملک و مرمت کاروانسرای تاریخی سروی نیز در دست اقدام است. بخشی از این بنای ارزشمند تاریخی تملک شده و با همکاری اداره کل میراث فرهنگی امسال مرمت آن آغاز خواهد شد.


آیا این خبر مفید بود؟

او احداث زمین های ورزشی متعدد در سطح شهر همچون زمین های مینی فوتبال، والیبال، بسکتبال را از دیگر پروژه های شهرداری عنوان کرد و گفت: ما به دنبال فرهنگ سازی جهت توجه مردم به ورزش و سلامتی هستیم که با توجه به ساخت و ساز های سال های اخیر که موجب از بین رفتن زمین های ورزشی اصطلاحا زمین خاکی هایی که گذشته در سطح شهر وجود داشته، شده است، خود را مکلف به توسعه اماکن ورزشی در مقیاس پروژه های محله ای می دانیم.

بخوانید:  ۶۰ درصد از مودیان مالیاتی از پرداخت مالیات معاف شدند

او تصریح کرد: تا اکنون 3میلیارد تومان برای این پروژه هزینه شده و تا پایان پروژه پیش بینی می شود 6میلیارد تومان دیگر هزینه شود.

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف



منبع

 





به گفته مهندس فرغت پروژه مذکور در حال پیگیری است و امید است تا چند روز آینده نهایی شود.

مهندس حامد فرغت مقام عالی شهرداری نی ریز در جمع خبرنگاران، برخی از پروژه های شاخص این شهرداری و جزئیات آن را تشریح کرد و در ابتدا با اشاره به قدمت این شهر، مشاهیر نامی نی ریز و ظرفیت های گردشگری  قابل توجه آن اظهار داشت: نی ریز با پیشینه تاریخی و فرهنگی غنی، یکی از شهرهای شاخص ایران است که پتانسیل های زیادی برای توسعه و پیشرفت دارد.