حضور چشمگیر سرمایه گذاران از سراسر کشور در نی ریز

فرماندار نی‌ریز اعلام کرد که ٩٠ کارخانه سنگبری آماده به کار در این شهرستان داریم که ٢٥ هکتار از اراضی منابع طبیعی و دولتی در اختیار آنها قرار گرفته و تا پایان امسال علمیات اجرایی آنها آغاز می‌شود.

فرماندار شهرستان نی‌ریز مجددا تصریح کرد: وجود نزدیک به ٣٠٠ واحد معدنی، بیش از ٢٧٠ واحد سنگبری، دو کارخانه سیمان، کارخانه فولاد، کارخانه رینگ اسپرت و …نی‌ریز را به شهری پویا تبدیل کرده است.

یوسفی، سهمیه اشتغال این شهرستان در سال گذشته را ١٣٦١ نفر اعلام کرد که بیش از این میزان و حدود سه هزار نفر مشغول به کار شدند و در واقع بیش از ٣٠٠ درصد راندمان در بحث اشتغال ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه در بحث زیرساخت ها همانند برق، آب و گاز مشکلاتی داریم، گفت: برای افزایش قدرت برق صنایع ۶۰درصد سرمایه گذار و ۴۰ درصد دولت پرداخت را بر عهده دارند.

فرماندار شهرستان نی‌ریز ادامه داد: در بخش مرکزی نیز به جهت جلوگیری از هدررفت آب، ١٠ میلیارد تومان از اعتبارات دولتی برای بهسازی و نوسازی لوله های فرسوده هزینه شد.

او ادامه داد: بیشترین همکاری با کارخانجات داشته‌ایم و در بحث انرژی به هر طریق ممکن به آنها کمک کردیم تا هیچ توقف تولیدی و یا تعطیلی تولید اتفاق نیفتد.به عنوان مثال؛ به گونه‌ای برنامه ریزی کرده‌ایم که هیچ خدشه‌ای به اشتغال وارد نشود و تعطیلی کارخانه‌ها اتفاق نیفتد.

وی بیان کرد: در بخش قطرویه، روستای ریزآب  تنش آبی داریم که ۳۰ سال است آب لوله کشی نداشته اند . الحمدلله با همت کارخانه فولاد غدیر در راستای مسئولیت های اجتماعی مبلغ ۴۰ میلیارد تومان هزینه شده تا آب از سد چشمه عاشق کانال کشی وبه این روستا برسد. همچنین قسمتی از این کانال کشی نیز بسیج سازندگی در راستای محرومیت زدایی مبلغی بالغ بر ۱۰میلیارد تومان هزینه نموده است.

بخوانید:  پاسخ ایران به آخرین پیشنهادهای آمریکا/اراده سیاسی باشد پیشنهادات ایران مورد قبول واقع خواهد شد

یوسفی، اولویت دوم این شهرستان را ورزش و جوانان ذکر و عنوان کرد: تکمیل زیرساخت‌های ورزشی از جمله چمن زمین‌های مصنوعی، تجهیز و تعمیر خوابگاهها و اماکن ورزشی در دستور کار قرار گرفته است.

او همچنین از حضور سرمایه گذاران برای سرمایه‌گذاری در زمینه اقامتگاههای بومگردی، رستوران‌های سنتی و… استقبال کرد و مهمترین پروژه عمرانی در دست اقدام شهر نی‌ریز را احداث منطقه ویژه اقتصادی در روستای غدیرگه اعلام کرد و گفت: زیرسازی ٧٠ هکتار زمین، برق کشی، لوله کشی، خیابان کشی و …انجام شده است. همچنین رایزنی‌ها با کارخانه فولاد برای تحقق این مهم انجام شده است.


آیا این خبر مفید بود؟

یوسفی تصریح کرد: بضاعت شهرستان به لحاظ منابع مالی دولت کم است اما در قبال مسئولیت‌های اجتماعی به ویژه در عرصه ورزش تلاش زیادی شده است.همچنین از صنایع و معادنی که در زمینه ورزش در شهرستان نیز کمک کنند به همان میزان از مالیات آنها کسر می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، مختار یوسفی با بیان اینکه پویایی خاصی در زمینه کار و اشتغال در شهرستان نی‌ریز به واسطه فعالیت صنایع، معادن و سرمایه گذاران وجود دارد، گفت: البته مشکلاتی هم در این شهرستان حاکم است که ناشی از بلایای طبیعی است. 

فرماندار شهرستان نی‌ریز افزود: در بحث تامین آب از پروژه انتقال آب از خلیج فارس نیز که در ١٥کیلومتری ما و تا گل گهر سیرجان آمده، قرارداد منعقد کرده‌ایم و تا پایان امسال با توجه به پرداخت هزینه آن، محقق خواهد شد.

یوسفی تاکید کرد: بیش از ۱۰۰ کارگاه تولیدی در جلسات رفع موانع تولید که بعضا بدلایل عدم مجوز، آب، گاز، برق، تامین زمین، پوشش های گیاهی، محیط زیست و…راکد مانده بود با نگاه مثبت در راستای تحقق شعار سال راه اندازی و در چرخه اقتصادی و اشتغال زایی قرار گرفت.

بخوانید:  تاثیر تامین گاز صنایع پیشران در رشد اقتصادی و درآمدزایی ارزی با بهره برداری از فاز 11 پارس جنوبی

وی با بیان اینکه نیروهای بومی در این شهرستان و در بخش‌های مختلف مشغول به کار شده‌اند، گفت: کمبود نیروی کار را از شهرستان‌های داراب، زرین‌دشت، بختگان و استهبان تامین کرده‌ایم.

یوسفی همچنین از راه‌اندازی کارخانه ذوب آهن در شهرستان نی‌ریز در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: زمین احداث این کارخانه به میزان ۶ هکتار تامین شده، یک سرمایه گذار از کرمانشاه مجوزهای لازم را اخذ کرده و ٣٠ درصد کار پیش رفته است.

 





به گفته فرماندار نی‌ریز، بیش از ١٠٠ کارگاه تولیدی نیمه فعال و راکد در سال گذشته نیز در این شهرستان راه‌اندازی شده که نتایج خوبی در بحث اشتغالزایی داشته است.

او یادآور شد: طی یکماه اخیر میزبان اردوی تیم ملی نوجوانان وزنه برداری بودیم و رئیس فدراسیون وزنه برداری با حضور در نی‌ریز، ساخت یک خوابگاه ورزشی ویژه وزنه برداری در این شهرستان را متقبل شدند.

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف



منبع

یوسفی با بیان اینکه در راستای رفع مشکل ناشی از تامین منابع آبی، گام‌های خوبی برداشته شده و تامین آب شرب سالم نخستین اولویت ما قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: در این دو بخش نزدیک به ٥٠ میلیارد تومان اعتبار با همکاری کارخانه فولاد غدیر و بسیج سازندگی تعریف و تامین شد و توانستیم با کانال کشی، آب را از سد چشمه عاشق به سمت روستای ریزآب ببریم.

یوسفی اظهار کرد: صنایع فعال در سطح شهر با همکاری شهرداری به شهرک صنعتی شهرک صنعتی انتقال داده خواهند شد.

فرماندار شهرستان نی‌ریز با بیان اینکه ۱۸ کارخانه راکد در نی‌ریز را احیاء کرده‌ایم و در بحث نهضت ملی مسکن نیز رتبه ٥ استان فارس را به خود اختصاص داده‌ایم، گفت: ١٥٠٠ واحد در شهر نی‌ریز و ٢٠٠ واحد در شهر مشکان در دست اجراست که اکثر واحدها به صورت دو طبقه و تک واحدی ساخته خواهند شد.همچنین تمام زیرساخت‌های لازم در اجرای این طرح پیش‌بینی شده است.

بخوانید:  مصوبات کارگروه امنیت غذایی و سلامت لازم‌الاجرا است/دستگاه‌های متولی اهتمام داشته باشند

فرماندار شهرستان نی‌ریز اعلام کرد که در حال حاضر دو بخش قطرویه و روستای ریزآب با تنش آبی مواجه هستند.

به گفته وی، مردم این روستا تا دو هفته دیگر پس از ۳۰ سال طعم آب آشامیدنی سالم را تجربه خواهند کرد.