صحرایی با بیان بخشهایی از برنامه خود به مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: معتقدم صاحب وزارت آموزش و پرورش، کارشناسان آن هستند، بنده هم افتخار دارم که در این وزارت یک کارشناس باشم تا برای دوستانم یک همکار و برای دانش آموزان یک پدر باشم.
وی عنوان کرد: یکی از کارهای مهم ما، توانمندسازی معلمان است باید معلمان را با علوم، فنون و یافتههای روز آشنا کنیم و برای این کار، گروههای آموزشی باید فعال باشند.
صحرایی گفت: باید حمایت از سایر دستگاهها در دستور کار اداره کل آموزی عشایر قرار بگیرد. معلمان کوچرو باید شناسایی شوند و آنان را به تصویر بکشیم؛ معتقدم برای بزرگتر و قویتر کردن ایران هیچ معجزهای لازم نیست، کافی است مدارس، معلمان و مدیران را قوی کنیم.
صحرایی افزود: امروز یکی از بزرگترین چالشهای آموزش و پرورش، چالش گسستگی درون سازمانی است. باید معاونت ابتدایی در درون خود متحد باشد تا تحول و تغییر خوب را سرعت ببخشد. یکی از مهمترین راههای داشتن انگیزه، دیدن نتیجه سریع است، لذا باید باهم تیم شویم اگر باهم نباشیم اثر کمی خواهیم گذاشت.
آیا این خبر مفید بود؟
وی بیان کرد: باید عاملی را که باعث عدم اجرای آیین نامه مدارس میشود، شناسایی و رفع کنیم و متناسب با برنامه تقدیمی به مجلس برای تحقق آن، برنامه بنویسیم.
وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: در برنامه خود، توجه به مدارس عشایری، مدارس شبانه روزی و افزایش کیفیت در مدارس دولتی را مطرح کردهام. آییننامه اجرایی مدارس را باید اجرا کنیم، زیرا بهترین محمل برای بردن سند تحول بنیادین به کف مدرسه است.
صحرایی بیان کرد: زندگی بچهها باید داستان داشته باشد، بچهها باید با زندگی خود رشد پیدا کنند، اما بچههای این عصر قصه و داستان ندارند، لذا موضوع تربیت و هویت در تمام ابعاد بسیار مهم است.
وزیر آموزش و پرورش افزود: بچهها باید سالم رشد کنند و در شاخصهای توسعه هم این امر مورد تاکید است. معاونت ابتدایی باید حتی برای بوفه مدارس هم برنامه داشته باشد. دانش آموزان باید زندگی در مدرسه را یاد بگیرند اگر معلمان زندگی را به بچهها آموزش ندهند به راحتی زندگی دیگری که مورد تایید ما نیست از سوی کودکان جایگزین میشود.