تاکید مسئولان قضایی قزوین بر حفظ امنیت جامعه و برخورد قاطعانه با مسببان اصلی ناآرامی های اخیر

 





این مقام قضایی استان تاکید کرد: در اغتشاشات اخیرعده قلیلی هنجارشکن و قانون شکن با اقدامات مجرمانه و خرابکارانه خود درصدد از بین بردن امنیت جامعه، تخریب و آتش زدن اموال خصوصی و عمومی و مجروح کردن مأموران نیروی های نظامی و امنیتی بودند، که متاسفانه قاطبه افراد دستگیر شده، به فریب خوردن و تحت تاثیر هیجانات قرار گرفتن خود اظهار داشتند.

این مقام مسئول اذعان داشت: به نسبت رفتار نیروهای نظامی در بسیاری از کشورهای دنیا، مبنای کار ماموران نظامی و انتظامی کشور مدارا و رافت اسلامی است، اما اگر عده ای بخواهند از این فضا سوء استفاده کنند، قطعاً کوتاه نخواهیم آمد و احکام اشد قضایی در انتظار مخلان امنیت است.

رییس کل دادگستری استان قزوین در پایان خاطرنشان کرد: امنیت در تمامی حوزه ها خط قرمز نظام، دستگاه قضایی و سایر دستگاه های متولی است و اجازه نخواهیم دشمنان خارج نشین و فریب خوردگان داخلی امنیت مردم را خدشه دار کنند و بدون شک در این حوزه با مسببان و مخلان نظم و امنیت عمومی هیچ مماشاتی نخواهیم کرد و برخورد سخت قضایی در انتظار افراد تاثیرگذار و مخرب در ناآرامی های اخیر است.  

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ علی شعبانی در دیدار با مردم خرمدشت که در مسجد حضرت ابوالفضل (ع)  اظهار کرد: بخشی از مسائل و مشکلات مردم به صورت منازعات حقوقی و کیفری است، که با تشکیل پرونده در شعب قضایی مورد رسیدگی قرار می گیرد و بخشی دیگر مربوط به مشکلات عمومی بوده، که ناشی از کم کاری و کوتاهی در اقدامات سایر دستگاه ها و نهادها است و دستگاه قضایی نسبت به این مسائل نیز در راستای احیاء حقوق عامه ورود می کند.

بخوانید:  تظاهرات صهیونیست‌ها علیه نتانیاهو

وی افزود: در راستای تحقق عدالت فقط نباید منتظر اقدامات دستگاه قضایی بود، بلکه مردم باید مطالبه گر عدالت در تمامی حوزه ها باشند، اما مطالبه گری ها باید در چارچوب قوانین و مقررات باشد و همچنین نقش مردم در پیشگیری از وقوع جرم و اختلافات بسیار موثر است و قطعاً اگر مردم در راستای تحقق اصل پیشگیری وارد میدان عمل شوند شاهد این حجم از پرونده های قضایی نخواهیم بود.

مقام ارشد قضایی استان در ادامه بیان داشت: تشکیل بسیاری از پرونده های قضایی به این خاطر است که مردم با حقوق خود آشنا نبوده و در معاملات و مراودات اجتماعی خود دقت لازم را ندارند و یا اینکه به حقوق دیگران احترام نمی گذارند.

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف


منبع وی افزود: متاسفانه بسیاری از دستگیرشدگان اغتشاشات اخیر تحت تاثیر فضای مجازی و اقدامات سلبریتی ها قرار گرفته و بدون هیچ هدف مشخص به خیابان ها آمدند تا با اقدامات خود اذهان جامعه را جریحه دار کنند.

گفتنی است در این دیدار مردم شریف خرمدشت مسائل حقوقی و قضایی خود را با مسئولان قضایی استان مطرح و مقرر گردید درخواست های مردم در کارگروهی ویژه مورد بررسی و رسیدگی قرار گیرد.


آیا این خبر مفید بود؟

حسین رجبی، دادستان عمومی و انقلاب قزوین نیز در این دیدار گفت: در دوران هشت سال دفاع مقدس 230 هزار شهید برای عزت، آزادی، پایداری و دوام انقلاب و نظام تقدیم شده است و اجازه نخواهیم داد عده ای فریب خورده خون این شهیدان والامقام را نادیده بگیرند و امنیت کشور را خدشه دار کنند.

بخوانید:  قشم به جرگه مجموعه های سوخت رسان به کشتی‌های عبوری در خلیج فارس پیوست
انتهای پیام

شعبانی همچنین تصریح کرد: قاضی عالم به غیب نیست و بر اساس قانون، ادله و مستندات رسیدگی می کند و گاهاً در رسیدگی قضایی نیز عدالت محقق نمی شود، زیرا کسی که به واقع محق است برای اثبات حقانیت خود ادله ای در دست ندارد و به همین خاطر مردم در مراودات اجتماعی باید به درستی، آگاهی و با مشورت با دیگران اقدام کنند و بدون شک هرچقدر پرونده های قضایی کاهش یابد، قضات در آرامش بیش تر می توانند به پرونده های مهمه رسیدگی کنند.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین نیز در خاتمه گفت: امروزه دستگاه قضایی مطالبه گر جدی حقوق عامه است و هر کجا حقوق عمومی جامعه نقض شود، دستگاه قضایی خود را مکلف به ورود و پیگیری می داند و تاکنون موارد متعددی از حقوق جامعه با ورود به موقع دستگاه قضایی حفظ و احیاء شده است.